Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Stikker til Hillerød i Danmark på fredag etter jobben...Burde jeg kjøre ned til helsingborg i sverige og ta båten over til helsingør? Eller ned til køben og deretter over?

Helsingborg-Helsingør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvanlig å se en slik båt under svensk flagg, de største båtene i Skandinavisk skjærgård pleier jo som regel å seile under Norsk flagg har jeg inntrykket av :)

Det er veldig mye penger i Sverige også. Selv om Sverige bare har rundt 110 milliardærer mot Norges ca. 180 stk. er de svenske milliardærene betydelig rikere enn de norske. John Fredriksen er ubetinget Norges rikeste mann med en formue på ca. 90 milliarder kroner. Ingvar Kamprad, som er grunnleggeren av Ikea, har en formue på godt over 450 milliarder kroner. Stefan Persson, som eier Hennes & Mauritz, har en formue på ca. 130 milliarder kroner. Nummer tre på listen, Hans Rausing (Artic/Tetra Pak), har en formue på ca. 40 milliarder kroner. Vi skal helt ned til Sveriges åttende rikeste milliardær før vi når ned på nivå med Norges nest rikeste milliardær; Olav Thon. Han er god for ca. 30 milliarder kroner.

Det er også veldig mye gamle penger i Sverige. Wallenberg familien kontrollerer f.eks igjennom deres selskaper ca. 1/3 av Sveriges BNP. Det var også Wallenberg familien som var den finansielle kilden bak den industrielle satsingen på Rjukan i Telemark som senere ble til Norsk Hydro (idag bl.a Yara). Den Norske staten hadde ikke finansiell styrke til et slikt løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 88000 i restskatt jeg :P

Hvordan er beste rimeligste måte å komme seg fra København til Tyskland? Tenkte å kjøre fra København til München, Evt. København til Nürburgring :)

Dette burde ikke koste mye, slipper drivstoffutgifter, får sett mye, får trent, og ikke minst kan du slå opp telt hvor du vil  for å sove over ;)

700_save-the-c-bicycle-bag-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er beste rimeligste måte og komme seg fra København til Tyskland? Tenkte og kjøre fra København til München, Evt. København til Nürburgring :)

DSB (danskenes pendant til NSB) tilbyr en togbillett fra København til Hamburg for kun 280 nok. Deutsche Bahn tar deg videre til Nürburg for ca. 585 nok. I Nürburg leier du en Porsche 911 Carrera S (991) til ca. 6500 nok for 4 runder. Alles klar... Gute Fahrt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite felg innpress spørsmål. Bilen min har ET33 foran og ET44 bak.

Hvordan vil det se ut med ET23 foran og ET28 bak? Er 21" om det spiller noen rolle.

Vil det fungere eller må der spaces?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...