Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at du ilegges ingen avgift for effektøkningen. Det er litt av en jobb med SV for å få en slik ombygging/motorbygg gjennom for godkjenning, er ikke gjort på en formiddag.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Skrevet

Man må vel først vise bilen i original stand til bt så kan man bygge etter det hvis de sier ja ? Også vise den etter man er ferdig på bt

Gå til BT, vis bilen, fortell om konkrete planer du har også kan de fortelle om godkjenning er mulig eller ei. Hvis planene dine er mulig å gjennomføre/godkjenne, må du følge rammebetingelsene de vil sette for deg, bygge bilen, vise den igjen og kanskje få den godkjent.

Jeg ville bare brukt god tid på å finne en bil som allerede er godkjent. Eventuelt spare opp til en bil med kraftigere modell levert fra fabrikken. Plutselig har du brukt masse energi, penger og tid på noe som BT ikke gidder å godkjenne og risikerer å sitte igjen med en bil uten mulighet for skilter.

Skrevet

Hjemme fra ferie i Croatia nå. Kjørte bak en lastebil der nede. Sjåføren må ha vært en vi kjenner her fra bimmers :P

attachicon.gif

Med liten "a" også da gitt :P

Skrevet

Huff....kidden (10mnd) har fått omgangssyken. Kastet opp masse i går og skikkelig slapp og sliten i dag, og i dag begynte kjerringa å spy også. Faen ta, håper jeg går klar, selv om jeg tviler.

ffemmern står på tredje uken hos Bilia også, deler byttet på comfort access uten at det bedret problemet i følge dem, i tillegg så har de riper opp døren. Var og tittet på det etter at de hadde polert opp døren, men det var ikke bra nok. Så må krangle der også....kjedelige greier....

Skrevet

Noen i nærheten av oslo som er keene på å hente 4 slike audifelger med dekk til en veldig veldig billig penge?

post-75493-0-18024200-1408295129_thumb.j

Skrevet

Kjørte en vaskeekte A-klasse AMG i helgen :P (ironisk klistremerke!). Bilen hadde ikke clutch, men manuelt gir (girspake med 5 gir + revers, liksom). Særeste og mest poengløse jeg har kjørt. Bare å skifte gir uten å trykke inn clutchen fordi bilen clutcha selv som i en automatgir. Stod i informasjonsdisplayet hvilket gir man var i. Bilen har helt overivrig med gassen i revers, slapp bremsen litt og den begynte å rulle bakover med en gang, haha

post-52793-0-78069900-1408302110_thumb.j

Skrevet

Tror ikke den 10 års regelen finnes, det jeg vet er at biler som ble registrert i Norge i 1996 (eller tidligere) slipper avgift for økt effekt.

Regelen lever i beste velgående den. Så lenge bilen har vært registrert i Norge i over ti år, slipper man avgifter ved effektendring. Bilen må likevel godkjennes som nevnt.

Samme regel gjelder forøvrig ved "ombygging" av varebil til personbil.

Hjemme fra ferie i Croatia nå. Kjørte bak en lastebil der nede. Sjåføren må ha vært en vi kjenner her fra bimmers :P

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

Haha, tøft! :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...