Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel... fra hvor? Det er for tiden ingen til salgs på mobile.de. Husk at det kun ble bygget 2145 stk. i perioden 1985-87.

Har ikke linken her nå, men fant en strøken til 130k. Den som leter han finner.
Skrevet

Fant en e28 til 140k. 200k å bruke på neste ;)

Man får ikke en fornuftig E28 M5 til 140K og man får heller ikke to fornuftige E28 M5 til 350K. Jeg skal imidlertid være enig i at 350K for en E28 M535i er i overkant selv om den er i mint condition.

Skrevet

Husk....det er SELGERN som bestemmer prisen...Ikke synsere på ett forum.

Så du har aldri prutet på en bil, og bare kjøpt den for det selgeren la den ut for? 

Sett dette argumentet flere ganger i det siste, og jeg skjønner ikke poenget. Det er ikke selgeren som bestemmer prisen, det er markedet. Selger kan legge ut bilen for den summen man ønsker, greit nok dersom det er en litt mere spesiell bil, men legger man foreksempel ut en grå sau som en 2005mod 316 e90 100k over resten av markedet får man heldigvis reaksjoner.

litt av poenget som du kanskje vet med ett diskusjonsforum som bimmers.no er jo akkurat diskusjon, om brukerene vil diskutere priser på bruktbiler er da akkurat like lovlig og fritt frem som at selgere uten en eneste finger i jorda priser sine egne biler på finn.no.

Skrevet

Jeg tror at det Wicky mener er at hvis selgeren har bestemt seg for en pris behøver han ikke å vurdere bud under denne prisen. Noe helt annet er det om han får solgt til denne prisen. Du bør som selger på forhånd vurdere om realistisk salgsverdi evt. er for lav og/eller vesentlig lavere enn bruksverdien... og ut fra dette avgjøre hva som er den laveste salgsverdien for deg (uansett hva markedet ellers måtte mene). En annen sak er at det lett blir "ekko" i et forum. Mange mener automatisk det samme som de andre.

Skrevet

selger bestemmer prisen. Så enkelt er det. jeg pruter på ALT...skambyr på ALT. Men hey...er SELGER som bestemmer hva han skal selge for...

Så jeg har rett. SELGER BESTEMMER PRISEN. De gangene jeg har solgt noe så bestemmer jeg hva jeg vil selge for.... om jeg legger ut for 25 og vet jeg kan selge for 18 så er det jeg som bestemmer dette...uavhengig av hva en kjøper sier og mener bilen er verdt. Veldig ofte fått skambud på 50% av salgsprisen...Da velger jeg ikke å svare :)

Skrevet

selger bestemmer prisen. Så enkelt er det. jeg pruter på ALT...skambyr på ALT. Men hey...er SELGER som bestemmer hva han skal selge for...

Så jeg har rett. SELGER BESTEMMER PRISEN. De gangene jeg har solgt noe så bestemmer jeg hva jeg vil selge for.... om jeg legger ut for 25 og vet jeg kan selge for 18 så er det jeg som bestemmer dette...uavhengig av hva en kjøper sier og mener bilen er verdt. Veldig ofte fått skambud på 50% av salgsprisen...Da velger jeg ikke å svare :)

Ingen som bryr seg om vanskelige selgere som ikke forstår hva bilen egentlig er verdt i markedet. Setter du bilen for høyt så får du ikke en telefon, og kjøpere som skambyr får ikke svar slik som du nevnte på slutten.

Selger bestemmer ikke hva han skal selge for, jeg kan ikke bare bestemme meg for å selge min e36  318is til 400k, for det kommer ikke til å skje. Prisen må være rett, og man trenger en kjøper som er villig til å betale det jeg forlanger innenfor rimelighetens grenser. Vi snakker tross alt om å selge her, ikke om å legge bilen ut for salg.  Eneste poenget jeg du har er att uansett har selger det siste ordet, men det er jo fremdeles litt uvesentlig siden man uansett må ha en kjøper på den andre siden.

Skrevet

Du forstår ikke hva Wicky (og undertegnede) mener. Selvfølgelig kan man ikke tvinge noen til å kjøpe en E36 316i for 400K, men markedet kan heller ikke tvinge selgeren til å akseptere en pris under 400K. Ergo er det selgeren som bestemmer hva bilen skal selges for. Noe helt annet er det om han får solgt bilen... :)

Skrevet

Jaja blir visst e39 540i på denne karen i morgen da, angrer nesten allerede  :lol:

men nå er flybilletter bestilt, ingen vei tilbake nå.

Må jo ha det litt gøy og :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...