Fredrik Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Jeg ser igrunn lite på TV, så har ikke fått sett på Farmen på noen år. Kan ikke si jeg savner det, føler det er få som titter på TV i det heletatt for tida. Jeg ser på NRK1 og NRK2 dersom jeg finner noe interessant på forhånd og hører på NRK P1 og P2 daglig. Reklamefritt og god kvalitet. Temaet på NRK2 var igår den kalde krigen, koste meg til langt på natt! Farmen gir meg ingenting. Jeg ser også svært lite på TV og hvis jeg ser et program så er det normalt et eller annet jeg kan lære av. Igår kveld gikk det et veldig bra og interessant program om tyske "Treuhand" på DR Kultur (tilsvarer vel NRK2). Treuhand var en føderal organisasjon (primært vesttysk) som hadde som oppgave å privatisere eller avvikle Volkseigentum (folkeeiendom) i Østtyskland rett etter murens fall i 1989. Privat eiendomsrett i større skala eksisterte ikke i Østtyskland. Treuhand var aktivt fra 1990 til 1994. Dessverre kom korrupsjon og nepotisme til å prege denne perioden, som ellers på mange nivåer var ment å vise det kapitalistiske systemets overlegenhet i forhold til kommunismen (økonomisk, juridisk etc.). Faktum er imidlertid at Treuhand utviklet seg til den reneste bandittkapitalismen som så stort på både alminnelige folks rettigheter og lovverket (vesttyske). At det ikke gikk helt galt var mer en tilfeldighet i relasjon til den enkelte offentlige utnevnte tjenestemanns rettsoppfattelse og medmenneskelighet. Det er vel dokumentert idag at nettopp Treuhand fenomenet gjorde vestlige firmaer og investorer vesentlig rikere på bekostning av den alminnelige østtysker, som selv idag 25 år etter murens fall ligger langt bak vesttyskerne i forhold til inntekt og formue. Dette skaper en mental mur som selv vi som turister ofte merker når vi er på besøk i den delen av Tyskland som dannet Østtyskland. FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Har VG direkte fra Sotsji på øret. Det er spennende nå om Carlsen klarer utfordringene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Holdt på å avlive ei bikkje nå. Faenskapet hoppet opp på bilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 sjakk må være en av de mest bedrøvelige tingene å følge med på.... Skårholen og adne95 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Dagens HEADS UP! Regner med jeg ikke er alene om å være aktiv på eBay her. I dag ble jeg for første gang i mitt liv offer for "hacking" ( om du vil kalle det det ). Kjøpte et servicekit til automatkassen i dag morges, og som vanlig peisa jeg gjennom betalinga uten å lese nevneverdig. Men tror du jaggu ikke at i dag, rundt 0730 på morningen var det en idiot som huka seg mot meg. Det som skjer; 1. Du går til "proceed checkout" 2. Du får en error og må logge inn på nytt. 3. Når du nå er logget inn, er betalingsmottaker endret. BrukerIDn er den samme som eBay selger, men emailen er nå endret. Og dermed er biten hvor det står; "THIS PAYMENT WILL APPEAR AS XXXXXX IN YOUR BANK" nå annerledes. Jeg tenkte ikke over dette i dag morges, siden jeg ofte må logge inn på paypal to ganger. Så, hvis ikke fler her inne er veldig hypp på å bli svindlet for noen tusen kr. Sjekk nøye! Jeg betalte i allefall 2200kr til en hyggelig kar med email; "xboyxxgrill@outlook.com" i dag. Takk for det. adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 sjakk må være en av de mest bedrøvelige tingene å følge med på.... Untatt når svart bonde springer på E6.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Ebay er i grunn fint det for man kan bestille litt sånn små stæsj billig som fy. F.eks 50 T10 ledpærer til 86kr, i stede for 2 for 90 på biltema. Da har man endel man kan gi bort evt selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Dagens HEADS UP! Regner med jeg ikke er alene om å være aktiv på eBay her. I dag ble jeg for første gang i mitt liv offer for "hacking" ( om du vil kalle det det ). Kjøpte et servicekit til automatkassen i dag morges, og som vanlig peisa jeg gjennom betalinga uten å lese nevneverdig. Men tror du jaggu ikke at i dag, rundt 0730 på morningen var det en idiot som huka seg mot meg. Det som skjer; 1. Du går til "proceed checkout" 2. Du får en error og må logge inn på nytt. 3. Når du nå er logget inn, er betalingsmottaker endret. BrukerIDn er den samme som eBay selger, men emailen er nå endret. Og dermed er biten hvor det står; "THIS PAYMENT WILL APPEAR AS XXXXXX IN YOUR BANK" nå annerledes. Jeg tenkte ikke over dette i dag morges, siden jeg ofte må logge inn på paypal to ganger. Så, hvis ikke fler her inne er veldig hypp på å bli svindlet for noen tusen kr. Sjekk nøye! Jeg betalte i allefall 2200kr til en hyggelig kar med email; "xboyxxgrill@outlook.com" i dag. Takk for det. PayPal ordner jo fort opp i ting hvis man kontakter.Gjorde i allefall det hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Tror jeg engasjerer meg litt for mye i dette våset.. You said it! axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 PayPal ordner jo fort opp i ting hvis man kontakter. Gjorde i allefall det hos meg Jada, det vet jeg. Det er allerede meldt inn per telefon og på paypal´s sider =) Men, det er fortsatt 2k jeg må være uten i 3 uker, vet ikke åssen budsjett du har. Men 2k merker jeg ganske godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Jada, det vet jeg. Det er allerede meldt inn per telefon og på paypal´s sider =) Men, det er fortsatt 2k jeg må være uten i 3 uker, vet ikke åssen budsjett du har. Men 2k merker jeg ganske godt Ah, jeg er en arbeidsledig millionær jeg Fikk det på dagen da jeg kontaktet, men var under andre omstendigheter en netthandel som ikke svarte på e-post. Tusen takk for at du sa ifra! Jeg bare trykker fort gjennom under bestillinger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Har et par ebay bestillinger jeg må titte på jeg å, da fikk brått mail om at kontoen jeg kjøpte fra vistnok var hacket, de rakk å merke den som sendt, så vet ikke jeg, Bare 50dollar, så ekke så mye heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Holdt på å avlive ei bikkje nå. Faenskapet hoppet opp på bilen min. Jeg tok begge kattene til naboen mens de satt oppå panseret, hater når katter går på bilen. Naboen sier det er livredde for vann så jeg tok hageslangen, fullt trykk og tykk stråle rett på dem og da fikk de fart på seg. Siden har de ikke hver på min side av hekken en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Ai, ikke kult å ha spinnekatter på panseret heller da Ene katta mi gjemte seg i motorrommet en kald vinterdag! Dette var i MR2 tia mi, var sånn fin liten avsats de kunne ligge på baki motorrommet. Det skjedde ikke igjen, katta klarte seg godt heldigvis majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Ai, ikke kult å ha spinnekatter på panseret heller da Ene katta mi gjemte seg i motorrommet en kald vinterdag! Dette var i MR2 tia mi, var sånn fin liten avsats de kunne ligge på baki motorrommet. Det skjedde ikke igjen, katta klarte seg godt heldigvis Godt at det ikke er noe hullrom (som jeg kommer på) som kattene kommer inn i på min, er heller ikke plass i motorrommet, under bilen eller i hjulbuene nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg