Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Se der ja, er vel det jeg hele tiden har prøvd å forklare at BMWer også kan gå langt :) Slik jeg jeg forsto det i artikkelen så var meningen å finne ut om det lønner seg å kjøre en bil med denne Kilometerstanden, bilen ble etter 1 000 000 km plukket i biter for å se hva som var igjen. Var mye rust selvsagt men ellers så var det ikke verre enn at bilen ble TUV godkjent (EU godkjent) på nytt, motor og gir hadde minst 200 000 km igjen etter å ha blitt undersøkt nøye. En runde med nye dempere, litt nye understells deler og denne bilen kan forstsatt gi en solid dose "Freude am Fahren" selv etter 17 år og 1 mill kilometer på veiene.

BMW kvalitet!

attachicon.gifimage.jpg

Så..... akkurat som alle andre mercer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til 9. desember.

9. desember er den offisielle Mercedes-fri-dagen her i tulletråden, så jeg ber dere vennligst respektere dere. For de som for død og liv absolutt måååå diskutere Mercedes anbefaler jeg forum som mercefraken.com og mbentusiastklubb.no.

Vennligst respekter dette!

Dette er naturligvis bare tull, men det kan til tider bli litt mye, vennligst diskuter været eller noe heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fleste tilfeller når jeg tar taxi hjem i Oslo og ender opp med å ta Mercedes, diskuterer jeg og sjåføren alltid bil....Og stort sett hver gang sier taxisjåføren at til privat bruk, har han bmw. Men siden Mercedes har bra avtaler for taxinæringen så velger de fleste drosjeeiere å kjøpe Mercedes! Selv liker jeg både Mercedes og bmw, men mellom de to er bmw det klare valget.

Endret av BmwChris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av, om ikke den, beste offroadern du får for overkommelige penger. Den er så lavt gearet originalt at drivverket sluker 35" hjul uten problemer, men det gjør ikke motoren. Eneste drivverk jeg modifiserte på min var å slenge inn sperrer. ellers tålte det en, etterhvert, 2 generasjoner nyere motor med kompressor uten problemer. Så ja, solide greier.. :)

Original utveksling tillot 39" men det klarer ikke originalmotoren å flytte på vil jeg tro  :)

CIMG4876.jpg

Endret av Kvasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tøffe bil(d)er! Minimalt med offroad-erfaring, men fascinert av at det kan være så intest i 5-10 km/t når man prøver å få til noe som man er usikker på om man klarer :P

Ble kjørt rundt av en pro bro (hehe) i en nyere Landcruiser på sanddynene i Dubai for litt over en uke, hjerte pumpa greit når jeg så bakken ut av sideruta endel ganger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge merker.

Synes dog BMW er mer morsomt pga. sportsligheten i deres hverdagsbiler.

Sier han med en gammal E30 og en lat sjuer...? :P

jajaja jeg har flere ganger prøvd å skrive at MB/*BMW diskusjonen burde legges død...Men så er det disse idiotiske innleggene... jaujau...

Idag var det faktisk kaldt. Men ser ut til at solen skinner snart og vi får en fin dag :)

Er forresten veldig imot sommer/vintertid på klokka...Altså...kl 15 er det sol og fint. Kl 16 er det mørkt... Jeg slutter kl 16. Vil heller at klokka går tilbake til sommertid slik at klokka 15-været forskyves til kl 16... da kan jeg ha sol og lys hele veien hjem. Det er faktisk viktigere for meg enn at det er sol en time tidligere på dagtid når jeg uansett er innendørs på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...