Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer Kim!! :) Egil, formålet er å herje? Så ut som en pen en det der. Lurer på åssen de går med V6er motoren! :)

Formålet er å herje ja :) Riktignok på isbane ;) Kompis hadde en MV6 automat, gikk meget DÅRLIG med tanke på at det var en 3.0 V6 på 211 hk... Min Første bil var en Opel Omega A 3.0 24v med 204 hk (rekke 6) manuell. Den var heller ikke spesielt frisk, gikk like godt som 528'n min med automat, 193 hk og 2-300 kg mer å drasse på.. Men morsomme biler er det, og så utrolig mye bedre å kjøre sladd med enn BMW'ene jeg har kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke originalt med 45% diffbrems på de? Helt topp! Topp bil igrunn, synd dører, skjermer og kanaler ruster opp så fort!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Tror alle Norsksolgte hadde brems.. Men jeg har hatt en 2.0 med åpen diff. Fortsatt grei og sladde med :) ruster litt ja men føler ikke di ruster mer enn andre tyskere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S123 fattern hadde hadde fire spesialtilpassede vekter man kunne putte bak i bilen på vinteren. Mener de veide 25 kg hver.

Selv med 16 år gamle piggdekk og uten vektene så kom man stort sett frem, sladde fikk man til også når det var glatt nok ute. 200 bensin var ikke akkurat sprek.

Det var litt kjipt at rusta tok den, en av de siste leverte s123 i Norge tror jeg. Var i allefall 85modell, med takluke og sentrallås som eneste ekstrautstyr tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... jeg hadde også en sandsekk i bagasjerommet på min E30 320i uten at det hjalp stort. E46 er forøvrig heller ikke stort bedre på vinterføre hvis man slår av antispinnsystemet (asc)... :)

Det der derfor det er så greit å la antispinn stå på, BMW har fått mye skryt for sitt effektive antispinnsystem som ikke bare kveler effekten slik andre systemer gjør. Mest imponert var jeg over E90en, der jobba antispinn rett og slett som en diff med sperre. Det er desidert den beste vinterbilen jeg har hatt til nå, har ikke testa F10en ennå da vi ikke har hatt noe særlig snø så langt i vinter :) Jeg har alltid kommet frem der alle andre har kommet frem med sine forhjulstrekkere, men så har jeg alltid kjørt med gode vinterdekk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10n sin er mye dårligere en e90 sin antispinn på vinter spør du meg. På f11 så bremser den mer motorkraft en jeg følte at den gjorde på e90n.

Mitt inntrykk er at f11n er dårligere en e90 på å komme seg frem, og jeg hadde 19" nokian på begge bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre fra flere når jeg kjøpte E61'en (BMW generelt) at de er dårlige på vinterføre. Og at det kom til å merkes.

Jeg sitter i såfall igjen med en helt annen følelse. Har ikke hatt noe problem hittil, og systemet til BMW ser ut å fungere utmerket (antispinn). Så jeg har i såfall en positiv erfaring på vinterføre hittil, med ganske nye dekk i fjor og litt mindre nye nå. 

I forhold til Opelen med forhjulstrekk så har jeg ikke noen dårligere "dager" med BMW'en. Derimot MYE mer kjøreglede på vinterføre ;) Og ellers selvfølgelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der derfor det er så greit å la antispinn stå på, BMW har fått mye skryt for sitt effektive antispinnsystem som ikke bare kveler effekten slik andre systemer gjør. Mest imponert var jeg over E90en, der jobba antispinn rett og slett som en diff med sperre. Det er desidert den beste vinterbilen jeg har hatt til nå, har ikke testa F10en ennå da vi ikke har hatt noe særlig snø så langt i vinter :) Jeg har alltid kommet frem der alle andre har kommet frem med sine forhjulstrekkere, men så har jeg alltid kjørt med gode vinterdekk også :)

Jeg var veldig tilfreds med min E46 Touring på vinterføre, men det betinget at elektronikken fikk hjelpe til. Vi opplevde flere ganger snestorm på fjellet og hverken det eller 25 blå kunne slå ut E46'en. Den startet alltid og tok seg alltid frem der jeg ville. Jeg kjørte forresten alltid på 195/65-15 vinterdekk fra Continental, Michelin eller et annet kjent dekkmerke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10n sin er mye dårligere en e90 sin antispinn på vinter spør du meg. På f11 så bremser den mer motorkraft en jeg følte at den gjorde på e90n.

Mitt inntrykk er at f11n er dårligere en e90 på å komme seg frem, og jeg hadde 19" nokian på begge bilene.

Hva slags dekkbredde kjører du på F11 kontra E90en du hadde? Jeg har inntrykket av at bakhjulstrekkere anses som svært gode vinterbiler så lenge dekka ikke er mye breiere enn 235. Jeg hadde selv 225 (Hakka R piggfri) på min E90 og det funka knall, har 195 (Hakka R2 piggfri) på E34en og den tar seg frem de fleste plasser den også.

Tviler på at F10/F11 har ett annet og dårligere antispinnsystem enn hva E6x og E9x har, er som oftest dekka og sjåføren det kommer an på ;) Noen har forøvrig fortalt meg at F10/11 med større motorer har elektronisk brems, altså i prinsippet en åpen diff men med en elektronisk brems som slår inn ved behov. Men er ikke sikker på om dette stemmer.. Jeg vet iallfall med sikkerhet at M135I og M235I har dette, folk reiv seg jo i håret da denne kom med åpen diff, skal visst funke gange bra forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...