Fredrik Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Ifølge bmw så skal abd ha samme funksjon som diff-brems i følge det som står her. http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/technology_guide/articles/automatic_differential_brake.html?source=categories&article=automatic_differential_brake og ut i fra de linkene jeg finner http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=719012 . Jeg forstår at det det fortsatt er en åpen diff, men adb teknologien jobber for å få samme funksjon som en diff-brems hvis jeg tolker dette riktig. Jeg forstår dette systemet (abd) som en viderutvikling av det tidligere asc systemet (evt. asc+t). Ergo er differensialen mekanisk stadig helt åpen, men er elektronisk kontrollert/overvåket slik at hvis et av de drivende hjulene begynner å spinne vil et samspill med abs systemet (bremsene) sikre at det spinnende hjulet bremses (og evt. motorens moment reduseres) og dermed øke muligheten for et bedre feste. Systemet virker glimrende såfremt det er antydning til feste. På blank is virker systemet etter min erfaring ikke, men ellers skal det godt gjøres å sette seg helt fast... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Noe skal det være hele tiden[emoji28] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Nei, men fjasan da! Fortell, Halvor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Nei, men fjasan da! Fortell, Halvor!Ikke så mye å fortelle men [emoji23] ikke jeg som kjørte bilen... kom litt fort i en sving, i nedoverbakke. Sklei ut med ræva i sørpa og fronta rett i autoværnet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Januar 21, 2015 Share Skrevet Januar 21, 2015 Noe skal det være hele tiden[emoji28] Kjipt!Skal virkelig være noe hele tiden. I dag fikset jeg noe dørlås på e36n, for så å få et tannhjul opp i panelet på tur hjem. Så nå går kassen i "limp mode"... Pokkers automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Hahahahahahahaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 (endret) Uflaks > Flaks Noice Endret Januar 22, 2015 av Marius_ Vegard welle, eriksen76 og thbrekke reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Badam Badam... Tar på finstasen og går mot Bavaria... Badam Badam... wicky124, majuz, -Roger- og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Bra ingen unger sto mitt i veien når den mercedesen kom trillende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Hahah er det mulig. "Guttens mor skal ha fortalt politiet at han lider av en sykdom som fikk ham til å lure sykehuset trill rundt, og sier at gutten hadde valgt å slutte med medisinene han tar fast mot denne sykdommen." http://www.tv2.no/2015/01/22/nyheter/florida/usa/viral/6478835 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Badam Badam... Tar på finstasen og går mot Bavaria... Badam Badam... Ord kanke beskrive følelsen. Så mye fetere i virkeligheten! Shattered, Fredrik, Haukefer og 10 andre reagerte på dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Grattis, testa toppfarta enda? Nytern, Haug og noekult reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Gratulerer så mye med en utrolig fin bil! noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Gratulerer med stilfull bil noekult ! Elsker fargevalget noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 22, 2015 Share Skrevet Januar 22, 2015 Gratulerer med flott bil Det er en helt ubeskrivelig følelse å hente seg drømmebil, ingenting som slår det. turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg