Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått pristilbud på bytting av kledning og isolering (har ikke isolert hus p.d.d) i kveld, 312 000,- + MVA.

Huset er på 248 kvm (bruttoareal) 2 etasjer + loft. 

Er det en vanlig pris sånn ca. ?

Endelig begynt å minke på lånet så bygger det på seg igjen... Evig runddans... :P

Ka i helvette gjer du om vinteren, du må vel daue om du ikkje har isolert hus?

Eg synst ikkje det hørtes så veldig avskrekkende ut med 390k inkl moms, det er jo litt jobb. Inkluderer riving av gammel kledning, samt materialer?

Du kan jo spørre om du kan hjelpe til med jobben så du får timeantallet ned, kanskje det lønner seg å avspasere jobb og heller ta i et tak sjølv? Men det spørs, en håndverker er ofte imponerende effektiv kontra en lekmann :)

Skrevet

Eg synst ikkje det hørtes så veldig avskrekkende ut med 390k inkl moms, det er jo litt jobb. Inkluderer riving av gammel kledning, samt materialer?

Du kan jo spørre om du kan hjelpe til med jobben så du får timeantallet ned, kanskje det lønner seg å avspasere jobb og heller ta i et tak sjølv? Men det spørs, en håndverker er ofte imponerende effektiv kontra en lekmann :)

Du har et stort hus så ville nok kanskje ha vært med på en del av det selv for å spare penger. Broren min gjorde samme jobben selv, men huset hans er halvparten av ditt. Han hadde eternittplater og dårlig isolasjon, var minusgrader inne da han kom fra jobb.

Skrevet

Med skatter og moms på varer og tjenester skal man tjene en god del mer enn håndtverkeren før han/hun er billigere enn egen arbeidskraft. Det kan ofte lønne seg å avspasere eller be om permisjon og/eller ekstra ferie hvis man skal gjøre en større jobb på huset (forutsatt at man vet hva man gjør selvfølgelig). Husk å be banken om bedre betingelser når huset har blitt mer verdt som en følge av oppgraderingen... :)

Skrevet

Hehe, kan du si. Før varmepumpa ble installert kunne det være rundt 10 grader inne om morningen...
Skrevet

HAHA! Syklister er faen ikke snaue...nå ska de begynne å fortelle oss bileiere hvordan vi skal kjøre forbi dem. Ikke nok med at de er frekke nok til å rote rundt i vår veibane og hindre god trafikkflyt men så skal de jaggu fortelle oss hvordan vi skal kjøre bil også. Er ikke verre enn at de peller seg inn på sykkelstien igjen så får de den avstanden til bilene som de ønsker og mer til, veibanen er for oss med motor som betaler dyre dommer i veiavgift. Kjenner jeg blir godt provosert av slikt...

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/syklistene-krever-at-bilene-holder-stoerre-avstand/a/23430647/

Skrevet

De får få opp noen bomstasjoner som de kan sykle igjennom så kan pengene brukes til sykkelveier.  Kjenner jeg begynner å bli lei av gratispassasjerer i Batterbil og på trøsykkel.  Få gå ut å vri høyre spylerdyse til høyre igjen nå når vinteren er over. 

Skrevet

Det som er irriterende med syklister er at de tror de er med i tour de france. At de eier veien. Gir blanke faen i om det kommer biler, sykler uansett i bredden.

Hadde de nett gadda å sykla etter hverandre som 316 skrev så hadde det hjelpt.

Skrevet (endret)

Dette er filmet 20 min fra der jeg bor :-)  Tydeligvis fleres om irriterer seg på sykler midt i veien.

Endret av Hpi
Skrevet

Ja skulle jo tro det men jeg aner ikke hvem fyren er. Filmen er jo faktisk sett av 450.000 på Youtube. 

Skrevet (endret)

For de som ikke er lokalkjente så er dette veien ut mot ferja som går mellom Stavanger og Bokn/Haugesund så dette er hovedferdselåra E39 langs kysten mellom Stavanger og Bergen.  Han står og filmer rett ved Kårstøanlegget, kan se tankene i bakgrunnen når han filmer Tysvær skiltet. 

Her er det stort sett endel trafikk og lange ferjekøer flere ganger i timen. Hvis han har ligget i front i en ferjekø så er det jammen ikke rart at det har kokt over for enkelte :smile:

Endret av Hpi
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...