Skulebollen Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Jeg vil sette m3 min inn til noen som virkelig kan det for en førstegangs korrigering av lakk utvendig, så vil jeg deretter ta den selv hver vår med maskin Dette vil kanskje koste 5000... Men er i mine øyne verdt det da lakken blir som "ny" Haukefer reagerte på dette 1
hsd Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 (endret) Du nevnte kunnskap tidligere, men en ting er sikkert og det er at du ikke får mere kunnskap av å få andre til å gjøre jobben. Kunnskap er en ting, men skal man kunne noe må man også ha erfaring. Skal man skaffe seg det, må man enkelt og greit brette opp ermene. Jeg er enig med Werther, for folk flest er det rett og slett blitt enklere å sette seg bort ting enn å lære det selv. 5k invistert i detalingutstyr dersom du har det mest grunnleggende som høgtrykkspyler o.l, så tenker jeg du fint kunne oppnådd ett mere enn godt nok resultat selv etter dcn.no standard selv. Eneste faktoren som ville skilt er nok tidsbruken. Med nettsider som dcn.no har jo man lese seg fram til egentlig all den kunnskapen man har lyst på, har man da interessen til å skaffe seg litt erfaring i tilegg er man nok godt utstyrt for å utføre slike jobber selv. Endret April 19, 2015 av Håskjold
TRF Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Werther: I utgangspunktet enig med deg. Det er svært sjeldent jeg har satt bort slikt, men det hender at det blir det riktige å gjøre utifra et totalbilde der og da. Det burde iallefall ikke være rakettforskning å komme fram til. Videre er det viktig å forstå at "hva" man setter bort blir forskjellig fra person til person, og situasjon til situasjon. Økonomi er nok vesentlig for hvor mange "hverdagslige" gjøremål en setter bort og det samme er verdien på tiden din i det aktuelle tidsrommet, og det finnes en del andre faktorer også. Snekkeren setter neppe bort det å bygge ny terrasse, på samme måte som jeg ikke ville sette bort det å skrive ny programvare til en av bilene mine. Og for noen ville det være helt naturlig å sette bort begge, eller ingen av dem.
noekult Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Har flere skader i bilene (og felgene) etter å ha levert bilen til vask til ymse bilpleie bedrifter drevet av våre ny landsmenn. --- Nei, jeg er ikke rassistisk. Men det er den eneste fellesnevneren --- Og alle de fantastiske unnskyldningene de kommer med.. Bra jeg har gamle biler for å si det mildt. Som nevnt noen sider lengre bak så leverte jeg e61 til ahj her på forumet for en bilvask her en dag. Upåklagelig resultat og bra fyr. Vel, selv utlendinger som bryr seg om sine biler gidder aldri å vaske på innvandrersjappene... Man får det man betaler for. Innvendig og utvendig vask til 200 kr vs 700 kr som detailingspesialistene vil ha (Bristolgarasjen i Oslo f eks) - sier seg selv at 200 kr vasken er kjip til sammenligning...Jeg vasker gledelig gamle billigbiler der, men kommer ikke på tale å vaske nye/strøkne biler hos folk som bruker samme klut på felg og panser... Saltkjelen og R Andersen reagerte på dette 2
ahj Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Har flere skader i bilene (og felgene) etter å ha levert bilen til vask til ymse bilpleie bedrifter drevet av våre ny landsmenn. --- Nei, jeg er ikke rassistisk. Men det er den eneste fellesnevneren --- Og alle de fantastiske unnskyldningene de kommer med.. Bra jeg har gamle biler for å si det mildt. Som nevnt noen sider lengre bak så leverte jeg e61 til ahj her på forumet for en bilvask her en dag. Upåklagelig resultat og bra fyr. Må få si tusen takk for gode ord.
Skulebollen Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Er stor forskjell på og ha tid til og korrigere en bil grundig og lære seg det, istedenfor og bare polere raskt over, er snakk om 1 dag vs 4 Man kan ikke gjøre alt selv heller. Og som TRF sier, det spørst litt hva tiden er verdt. Jeg har vertfall aldri nok av tid
FredrikE24 Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 En annen ting er tålmodighet, jeg sløste bort mange timer på å forsøke å polere bilen min, den var til og med rød. Sørgelig nok ble den liksom ikke high-gloss som "alle andre" får til. Sendte den bort til en her på forumet(MagnusHN?) og fikk den shinet opp. Verdt hver krone! Var ikke dyrt heller.. Det var et skikkelig blendende resultat jeg fikk igjen
majuz Skrevet April 19, 2015 Skrevet April 19, 2015 Men i helvede, betalingsløsningen til koed har fortsatt problemer.Ble ikke noen bestilling på meg da Får håpe de utvider denne frifrakt kampanjen til i morgen også.
K-E Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Sikker på at det er hos Koed feilen ligger? Jeg bestilte vertfall uten problemer rundt klokken 22 i går
ahj Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Klarte å vri i stykker en forlenger i går når jeg skiftet dekk. Det er bavaria som sist hadde dekkene av, noen som vet om de kan erstatte den forlengeren jeg vrei i stykker? Si det var de som strammet dem for hardt.
axept Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Hvordan er passformen på saker med U bak delenummeret på Koed? Må ha ny frontfanger og er jo halve prisen..
majuz Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 (endret) Sikker på at det er hos Koed feilen ligger? Jeg bestilte vertfall uten problemer rundt klokken 22 i går Jajo, det var betalingsløsningen som koed bruker som hadde problemer. (dibs) Fikk omsider lagt inn en ordre rett før midnatt, men ble trukket for frakt siden det var på den gamle siden. Men sendte de en melding, og det ble ordnet i dag tidlig. Skulle gjerne bestilt noe annet også, så får se om jeg får gnålet meg til en bestilling med fri frakt Endret April 20, 2015 av Marius_
Skulebollen Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Hvordan er passformen på saker med U bak delenummeret på Koed? Må ha ny frontfanger og er jo halve prisen.. Kvaliteten er vertfall sjelden bra Er du medlem av e30meet får du 10% rabatt
316 Skrevet April 20, 2015 Skrevet April 20, 2015 Nå ryker E30n. Garasjen der den står må jeg levere fra meg innen en måned. Hel og pen 320 med to dører, gått under 200 000, med takluke og ABS. 84 modell. Bør vel kunne få 30? Ikke skilter. Du fra Løten, kommer du for å se på den?
Anbefalte innlegg