bmwgreg90 Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Har et spørsmål. Snakket med ein "bekjent" som kan seg på det med bil anlegg osv. Bestemte meg for å handle via han siden han har gjort dette ei stund. Han fekk 4000kr som han skulle kjøpe komplett anlegg for den prisen (om han skulle montere det for meg så blei det tilleg i prisen). Etter å ha mottatt anlegget fra han og sjekket litt på nettet så viser det seg at subben og forsterkeren koster 1200kr tisammen på nettet. Eg rekner ikkje med at kablene, sikringene og subkassa kostet 2800kr? Eller litt mindre da, mtp frakt og evt toll. Noe eg kan/bør gjøre? Kan eg kreve pengene tilbake? Eg kan desverre ikkje være 100% sikker at alle pengene gjekk i det anlegget og han er ein meeeget spesiell og vrang type.
Saltkjelen Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Dersom dere ble enige om et spesifikt anlegg (noe det ser ut til at dere gjorde) og en pris, så er det ikke spesielt mye du har å stille opp med etter loven. Han har da solgt dette til deg for en blodpris noe som verken kan betraktes som moralsk eller "fair" av din venn, men slik er det - det er lov å tjene penger. I ditt tilfelle ville jeg kanskje tatt en prat med din "venn"..?
bmwgreg90 Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Vi blei enige om at eg skulle ha sub, forsterker, kabler og kasse for 4000kr ja. Trist om han evt "lurer" meg, men har sendt melding til han så for eg se ka han svarer.
janerik171187 Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Har et spørsmål. Snakket med ein "bekjent" som kan seg på det med bil anlegg osv. Bestemte meg for å handle via han siden han har gjort dette ei stund. Han fekk 4000kr som han skulle kjøpe komplett anlegg for den prisen (om han skulle montere det for meg så blei det tilleg i prisen). Etter å ha mottatt anlegget fra han og sjekket litt på nettet så viser det seg at subben og forsterkeren koster 1200kr tisammen på nettet. Eg rekner ikkje med at kablene, sikringene og subkassa kostet 2800kr? Eller litt mindre da, mtp frakt og evt toll. Noe eg kan/bør gjøre? Kan eg kreve pengene tilbake? Eg kan desverre ikkje være 100% sikker at alle pengene gjekk i det anlegget og han er ein meeeget spesiell og vrang type. med frakt kasse etc så blir det vell fort 2k, og 2k for montering/justering/kabler (om det er bra utført er vell ikek det værste)
Julianv Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Ingen automatikk i det, det er lengden og tilstanden på kobberen mellom sentralen og huset ditt som avgjør hvor stor hastighet du kan få. Automatikk nei, men det er normalt å skru opp for å se om det holder seg stabilt. Når de ligger langt under det de sa de kunne levere forventer man at de prøver i alle fall
TRF Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Bestille selv da, betale fortollingsgebyr og mva selv, og er du uheldig så blir det fra flere leverandører og dermed litt i gebyrer. At han har tjent penger ja, men ikke den summen du snakker om. Er det kult gjort av en kompis? nei. Mva betaler man på "alle" varer, så enkelt. At noen får noe gjennom tollen til tider ved å deklarere feil får så være, og kan naturligvis ikke brukes som et argument i en prisdiskusjon eller sammenligning.
humpfy Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Istedet for å rette fingeren mot F90 så burde dere heller slutte å være paragrafryttere....tenk om vedkommende har gjort noe galt mot F90? Og istedet for å løse ting via vold så går han "rettens vei" og sørger for at vedkommende får en økonomisk straff istedet? Lett å være kjekkas og "Korrekt" på ett forum men regner med 99% av dere hadde gjort alt for å fucke opp en person om den personen hadde fucka dere tidligere.. Dette synes jeg er meget spesielt. Ja, hva om vedkommende har gjort noe mot fornærmede. Da bør saken løses i form av at fornærmede konfronterer vedkommende og foreslår en løsning. Kommer man ingen vei med dette går man rettens vei (ikke "rettens") og involverer rettssystemet. "Istedet for å løse ting via vold"? Ærlig talt, er dette ansett som en løsning overhodet? I hvilken paragraf i reglene samfunnet vårt skal følge står dette? Hør her, man fortjener ikke ros for IKKE å løse problemer med vold. Vold er ikke løsning på noe som helst. Hr aldri vært og bør aldri bli. Vold brukes til og med i krig kun om livet er truet. Genévekonvensjonene og alt det der, en helt annen diskusjon. Forresten, nei! Jeg gjørt ikke alt for å "fucke en person", uansett hva vedkommende har gjort mot meg. Det betyr ikke at jeg ikke tenker på å gjøre noe jeg ikke burde, det gjør jeg ofte. Men jeg liker å tro at de fleste av oss (om ikke 99%) faktisk ikke ønsker "å fucke en person", selv om man blir provosert. Det kalles å følge samfunnets moralske normer, verdier og holdninger. Uansett hvilken grad av provokasjon man har blitt utsatt for. Hvordan hadde det gått om alle skulle "fucka opp" tyskerne etter andre verdenskrig? Også videre... Også videre... Gi meg ett eneste eksempel hvor vold har fått positive etterfølger... Dweezil, R Andersen, Shattered og 2 andre reagerte på dette 5
TRF Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Ikke helt fått med deg hvordan "vi snille nordmenn" behandla "tyskertøs" etter krigen bla?
humpfy Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Ikke helt fått med deg hvordan "vi snille nordmenn" behandla "tyskertøs" etter krigen bla? Tanken slo meg mens jeg skrev, at noen ville henge seg opp i eksempelet mitt. Det var dumt av meg, et dårlig valg. Mange som har meninger om det, noe jeg forstår. Var ikke meningen å vekke disse tankene. Eksempelet var ment som en ekstrem påminnelse om at et sted må elendigheten stoppe for å få fred... Nå er det for sent. Håper og tror noen av dere klarer å se forbi det dårlig valgte eksempelet mitt... For historiens skyld: Du har selvfølgelig helt rett TRF-Racing.
TRF Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 No worries, jeg er absolutt med på poenget ditt Dog, et dårlig eksempel om det skulle være litt punch i det Nytern reagerte på dette 1
Cbrooen Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Kom over denne ganske spesielle Mercedesen på nett... Er en R129 bil. Med Slk front og baklykter +div annet Heter Lorinser LV3 Syntes den var litt tøff, men uvant. Men ganske sjelden sak vil jeg tippe
noekult Skrevet April 22, 2015 Skrevet April 22, 2015 Den var fet, litt sånn facelift av den mandige 90-talls SLen
e30_joakim Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Hva tenker dere om dette ? jeg tenker å ha et oppussing objekt , jeg bor hjemme enda, var å tittet på det i går. en god del som må gjøres på tomten , fjerne masse busker og dritt. Det er også vært rotter der , de fleste i " Bydalen " sliter med det. Det er vel bare å gi skambud ?
pautomagi Skrevet April 23, 2015 Skrevet April 23, 2015 Bare å gi bud hvis du føler for å faktisk bo der da. Og har evne/ork til å begynne på oppussings objekt. Er ikke alltid det lønner seg så du får regne ut hvor mye det blir i kostnader for den jobben kontra det å kjøpe noe annet.
Anbefalte innlegg