FredrikE24 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 (endret) Ingen tvil om at dobbel motorinstallasjon er tingen i båt! Har vært på sjøen i nesten 12 år, Scand Baltic i en sommer og en Princess 435 i 11 år. Båt tar all tid og mye penger, og man må nesten bruke den hver helg for at kostnadene skal kunne forsvares. Vi kjørte rundt på tomgang(8-9 knop) hele sommern som oftest og det gav et snitt på 15 liter pr. Time. Full fart dro 160 liter pr.time i diesel. Var vel to somre hadde vi uflaks, en sommer fikk vi oljelekkasje og en annen gang røyk motorfestene på den ene maskinen, så 1100kg gikk pladask på maskinrommet. Var ikke bare bare å få løfta den på plass på egenhånd Seila med kamerater i mange år. Tross lavere dieselforbruk har nok en seilbåt jevnt over mer vedlikehold enn en motorbåt. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Juni 3, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Gammel og ny i skjønn forening Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 En kompis av meg har billig båthold, kun en liten Rana 14 med en Evinrude 6hk motor på. Men han har blitt tilbudt 5k kun for motoren og han ha 4.5k for hele sullamitten. Også malte vi den under med bunnstoff til 300kr eller noe i den duren, brukt den i gjennomsnitt 2 ganger i uka i en mnd allerede. Båtplassen koster 150kr i året, og en bensintank holder ca ti turer og den koster knappe 150kr. Men så bruker vi båten kun til fiske, men den er stabil og fin så vi klager ikke. Diiesel og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Noen som veit om det er mulig å leie bil hos bavaria i forbindelse med bryllup ? Evt. erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Det varierer nok veldig fra butikk til butikk. Jeg fikk til svar at det kun var noe de gjorde i helt spesielle anledninger til gode kunder når jeg hørte med min lokale Bavaria (jeg fikk altså nei). Hos Mercedes derimot var det tur og kjør, slikt var bare morsomt. ...vi endte forøvrig opp med en (BMW-produsert) Mini Cooper S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Nå blir det tenkeboksen. Fikk bud på 02n i dag fra han som var og så på den. Ser ut som det kan bli salg, fikk et godt tilbud i grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Har du råd bør du beholde den. Verdien på disse bilene i god stand er på full fart oppover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Ja, det er det som er baksiden og som gjør at jeg tenker hardt. For å få bygget garasje i år, så må jeg ofre noe. Hadde vært veldig greit å fått det ferdig så fort som mulig, for å kjøpe en bil igjen senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Noe jeg har lurt på med BMW, hva menes med dette i utstyrslisten? S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Men hvorfor selge 02 og kjøpe MX5? Mye bedre å ha 02en da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Man selger da ikke en 02. Det må i tilfelle være for og kjøpe en bedre en. Nei finn deg en låve og sett den på mens du bygger garasje. Men før det så tar du deg en tur på Landstreffet til BMWccn i Sandefjord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMaa Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Noe jeg har lurt på med BMW, hva menes med dette i utstyrslisten? S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat Dama har også dette på lista på sin bil, står noen steder at bilene ikke er påført voks for beskyttelse når bilen blir sendt til andre land. Så biler fra tyskland (kanskje fler land) har dette på utstyr lista. Er ikke sikker på at det er det, høres veldig rart ut å oppgi det på en utstyrsliste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Utstyrslistene man får opp via VIN-nummer er ikke en ren utstyrsliste, men mer en spesifikasjonsliste på hva bilen inneholder når den forlater fabrikken. Derfor har man bl.a. dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Greit nok, men skjønte liksom ikke hva Delete clear coat var. Tenkte på klarlakk jeg, men det hørtes jo veldig feil ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Siden det er så mye båtprat her.. Hva mener folket om 1.7 mercruiser diesel som brukes av så mange, askeladden, nidelv, bayliner osv.. Er det samme Isuzu-motor som sto i den late Opelen jeg hadde for evigheter siden? Er den tynt for mye til å være skikkelig holdbar? Hva er driftskostnader på innenbords kontra utenbords, mtp service og slikt? Jeg kommer ikke til å bruke båten veldig mye, så ser ikke for meg at drivstoffkostnadene på 120hk diesel kontra 115hk bensin blir så voldsom. Ute etter 18-20fots daycruiser, type 605 Explorer, Uttern D55, Yamarin 59DC osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg