axept Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Såpass ja, her er det 25 grader i skyggen og sol ifra skyfri himmel nå om dagene Ja, bare å pakke huset i eske å flytte skjønner jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Ja, bare å pakke huset i eske å flytte skjønner jeg.. Nå er vi ikke reservert for drittvær og kaldt her nede heller når det er sagt, da må man lengere sør på kontinentet. Med det er deilig å bo i landsdelen med flest soldøgn i året, samt en vinter som stort sett bare varer i 3 månder og som er veldig snøfattig noen år. Sånn sett har vi ett mer "normalt" klima her sørpå sammenliknet med resten av Europa, 10 varmegrader i Juli synes jeg grenser til ekstremvær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 (endret) Østkysten av Jylland er som Sørlandet +1. Vi har stort sett det samme været, men jevnt over er det litt varmere hele året rundt. Det hverken blåser eller regner mer heller, men beveger man seg over vannskillet til vestkysten av Jylland står det på og noen ganger skikkelig. Vi ligger i le for det meste av vinden og akkurat idag har det vært et fantastisk fint sommervær med skyfri himmel, vindstille og rundt 23 varmegrader... en perfekt skandinavisk sommerdag... Endret Juni 12, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 For den +1 tar vi igjen med flott natur og nydelig skjærgård Men det er fint i Danmark om sommeren også, men jeg synes alltid det har vært litt kaldere der pga vind men da har vi vel vært på vestsiden ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Vi har noen fantastiske strender som man må på Jæren for å finne tilsvarende i Norge, men skjærgården på Sørlandet savner jeg ganske mye. Jeg trøster meg med at lyset ved kysten her i Danmark er utrolig flott (lyset reflekterer skikkelig opp i himmelen fra det grunne vannet og strendene og rekker 3-4 Km inn i landet). Vi bor ca. 2 Km fra kysten og ofte når vi kommer kjørende fra motorveien (E45 som de fleste nordmenn som kjører igjennom Jylland kjenner til) blir det mer og mer lyst jo nærmere kysten man kommer og det er vakkert. Ved Grenen helt på nordspissen av Jylland er dette fenomenet helt fabelaktig fordi man har havet på to sider mange kilometer sydover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 (endret) Varmt? Noen som har det.. Her er vi heldige viss vi kommer over 10 grader.. Ikke alene der 6 grader her, og pissregn hele tiden.God sommer Endret Juni 12, 2015 av eriksen76 axept reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 er rustfritt enklere å sveise eller er jeg bare heldig med instillingene på apparatet mitt? synes nesten det var mye enklere å sveise enn vanlig stål blitt sommer brått her og, varmepumpa kjøler istedet for å varme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Aircondition i huset er virkelig noe jeg skal investere i. Blir alt for varmt om sommerene når sola står på hele dagen. Mitt hus er bygget etter Tek 10 forskriften som selvsagt er landsomfattende, tull at ett hus på Sørlandet skal bygges for å motstå 30 minusgrader... Er så tett og balansert ventilasjon hjelper ikke, den bare drar inn varmen ifra utsiden og vips er det like varmt inne som ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 12, 2015 Share Skrevet Juni 12, 2015 Så du mener huset burde vert mindre isolert for og unngå at det blir varmt når solen står på ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 Hahahaha huff... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 Kan ikke nett skryte på meg noe godt vær her heller, 10-15 grader ligger det på. igår glimtet været til å ga oss nok sol til at jeg klarte å bli solbrent.... Hehe, så da for jeg å kjøpte paviljong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 For dere som sliter med varme soverom når det er varmt ute, kan jeg anbefale denne http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/klima/SAC07C15E/sandstrom-aircondition-sac07c15e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 For dere som sliter med varme soverom når det er varmt ute, kan jeg anbefale denne http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/klima/SAC07C15E/sandstrom-aircondition-sac07c15e tenkte montere jula varmepumpe på rommet jeg, men hakke kommet så langt ennå bråker noe mindre enn en sånn portabel en, har det nå, må nesten ha på musikk for å overdøve den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 Aircondition i huset er virkelig noe jeg skal investere i. Blir alt for varmt om sommerene når sola står på hele dagen. Mitt hus er bygget etter Tek 10 forskriften som selvsagt er landsomfattende, tull at ett hus på Sørlandet skal bygges for å motstå 30 minusgrader... Er så tett og balansert ventilasjon hjelper ikke, den bare drar inn varmen ifra utsiden og vips er det like varmt inne som ute. https://www.bolius.dk/varmeproblemer-i-hvert-femte-nye-hus-28159/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zibiri Skrevet Juni 13, 2015 Share Skrevet Juni 13, 2015 Aircondition i huset er virkelig noe jeg skal investere i. Blir alt for varmt om sommerene når sola står på hele dagen. Mitt hus er bygget etter Tek 10 forskriften som selvsagt er landsomfattende, tull at ett hus på Sørlandet skal bygges for å motstå 30 minusgrader... Er så tett og balansert ventilasjon hjelper ikke, den bare drar inn varmen ifra utsiden og vips er det like varmt inne som ute. Bor i nytt TEK10 hus nr 2 nå, veldig deilig om vinteren mtp å få oppvarmet huset og holde varme.....men om sommeren blir det så innesperra varmt at det er helt drøyt, og absolutt alle ventilasjons anlegg som har vært i de TEK10 husene jeg har vært i har ikke vært i den villeste nærhet til å kunne sirkulere inn god nok luft. Da er det faktisk bedre å bo i ett gammelt hus med tradisjonell kjeller som er iskald selv på varme sommer dager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg