316 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60849569&sort=0&model=1.749.3003&model=1.784.1155&make=0.749&make=0.784&ref=fas&searchclickthrough=true Meget lyst på. Ser kjempebra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Min erfaring med håndbrekk er at veldig mange monterer de feil/justerer feil. Det er viktig å stramme strammingen i trommelen så de subber i trommelen en smule(de sliter seg fort til), deretter justere dødgangen på wire etterpå. Merce ryktes å ha mye dårlig fotbrekk, men min erfaring er at de låser i 60 km/t om man ønsker det ved riktig montasje.. Samme med BMWer. Setter man inn nye bremsebånd og kun strammer inn på wiren er det vel bare 1/3 av båndet som tar i trommelen, kanskje 1/2 eller noe i mellom om man legger godvilja til. Reiser nedover til Tyskland imorgen tidlig.. Fy som jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Min erfaring med håndbrekk er at veldig mange monterer de feil/justerer feil. Det er viktig å stramme strammingen i trommelen så de subber i trommelen en smule(de sliter seg fort til), deretter justere dødgangen på wire etterpå. Merce ryktes å ha mye dårlig fotbrekk, men min erfaring er at de låser i 60 km/t om man ønsker det ved riktig montasje.. Samme med BMWer. Setter man inn nye bremsebånd og kun strammer inn på wiren er det vel bare 1/3 av båndet som tar i trommelen, kanskje 1/2 eller noe i mellom om man legger godvilja til. Jepp, slakk wire. Skrutrekker inn i hullet til hjulbolten og skru justeringskruen til skiven låser seg. Deretter 6 hakk tilbake. Gjør likt på begge sider. Juster deretter wire. Voila, bra håndbrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Jepp, slakk wire. Skrutrekker inn i hullet til hjulbolten og skru justeringskruen til skiven låser seg. Deretter 6 hakk tilbake. Gjør likt på begge sider. Juster deretter wire. Voila, bra håndbrekk. Hvis alt er gjort riktig så trenger man aldri og justere vairene unntatt hvis de har vært byttet. All justering foretas vanligvis ved hjulene. Den største feilen man vanligvis gjør er og aldri bruke det. Det er og be om problemer. Er usikker på de nye nå men i de gamle instruksjonsbøkene så sto det tydelig hvordan man skulle behandle håndbrekket. Kjør i en 30km/t dra på håndbrekket og hold det stramt ca. 5-600 meter. Hvis du gjør dette vær 3 måned så får du gjort rent skoene og man sparer seg for mye bråk når du skal på kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Håndbrekk må brukes for at det skal funke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Pfft, unødvendig å bruke det i det hele tatt, mener nå jeg. Med mindre man bor i en skråning. Gøy på vinteten da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Skjønner ikke folk som IKKE bruker brekket... altså... parkerer...slenger kassa i P og går ut...så gynger bilen frem og tilbake... ved oppstart så setter dem kassa i D med ett brak og kjører videre... Jeg har alltid på brekket uansett hvor eller hvordan jeg parkerer... noekult, eriksen76, adne95 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Tyskland neste Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk M|Fjeld og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Tyskland neste Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk hvordan motor i denne ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Pfft, unødvendig å bruke det i det hele tatt, mener nå jeg. Med mindre man bor i en skråning. Gøy på vinteten da Hvis du hadde sett hvor spinkel og simpel parkfunksjonene er på det fleste automatkasser er så hadde du aldri svart dette. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 hvordan motor i denne ?Otto-motor Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Skjønner ikke folk som IKKE bruker brekket... altså... parkerer...slenger kassa i P og går ut...så gynger bilen frem og tilbake... ved oppstart så setter dem kassa i D med ett brak og kjører videre... Jeg har alltid på brekket uansett hvor eller hvordan jeg parkerer... Jeg bruker bare brekket dersom det er helling. Dvs så lenge ikke bilen kunne stått i ro i fri. Da henger eller låser den heller ikke på Park... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Har vært på båttur i dag Sykt komfortabel bil, null styrefølelse og seter like gode som sofaen hjemme. Men tro det eller ei, dette er en 1990 modell, skulle tro det var en 1975 modell på designet. De som valgte denne fremfor E32 skulle virkelig ha en bil som kun var komfortabel. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 En skikkelig antikvitet selv da den var ny, men du verden så kul den er idag. Gir skikkelig Mike Ehrmantraut (les: Breaking Bad) vibrasjoner... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Ja den har jo sjarm i bøtter og lass Det som fasinerer meg (er ikke mye ikke BMW som fasinerer meg) er kjøreopplevelsen, man finner ikke en mer særegen kjøreopplevelse i annet enn en skikkelig amerikaner. Tverstilt V8er på 4,5 liter og fremhjulstrekk, det er litt spesielt Noe annet som slå meg er at den ruller så godt, når man kjører på en slette og slipper opp på speeden så ruller jo bilen utrolig lenge før man trenger å gasse igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg