Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvd en tank eller fire på min bil med et kritisk blikk. Alt jeg kunne si av forskjell var at forbruket gikk ned med rundt 0,3 desiliter på mila, eller var alt som før. Prisforskjellen forsvarer ikke besparelser i drivstoff normalt sett.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg aldri tenke meg at man får, men bota må du nok betale nå med det nye sammarbeidet mellom landa. Har du vært for hard på pedalen nå? :P

Nop har ikke det :P

Men skal der snart og var om jeg må pine meg på fartsgrensa der og slik som hjemme. Kan alltids rissikere ei bot men kan ikke rissikere flere prikker så.

Høres vell kansje litt teit ut, men man bryter stort sett fartsgrensa om man skal følge traffikken i venstrefila så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så iritert når jeg sitter å ser på finn.no

"Godt utstyrt bil" den er jo neste skrapa for utstyr!!! Har noen få ting, men det er ikke mye.

"Skjelden bil med M pakke" Sjekket utstyrslista. finnes ikke noe M på den lista, men er M ratt og en uorginal M spoiler på bagasjeluka på bildene.

Bilen er dyr. Det mangler lister. Antenner er knekkt.

Må da være useriøst av en forhandler og selge noe de ikke vet hva er og "juger på seg" utstyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Fredrik 90 hadde vært ute og cruiset Cadillac Deville. Personlig er jeg ikke så glad i den plattformen Cadillac brukte på 80- og 90-tallet med fwd - foretrekker de fra 60/70-tallet. GM fikk for seg at nesten alle bilene deres skulle ha fwd og den sære designen i bakkant som gikk igjen på mange modeller. De fikk også mindre pene digitale instrumenter...

Min 1991 Caprice er jo en liten dinosaur som har identisk ramme med modellene fra 1977, men med oppgradert design.

Bilen er ikke Cadillac-komfortabel da det var en relativt billig bil da den var ny (type Mondeo), men den har overraskende greie kjøreegenskaper. Jeg har ingen problemer med å kjøre aggressivt på svingete landeveier med den, og jeg kan forstå hvorfor amerikansk politi var glad i Caprice.

Noe av det jeg setter pris på med bilen er at den ikke har den gassrespons-forsinkelsen som man finner i en del dieselbiler, så den er relativt kvikk ut av rundkjøringer/lyskryss. Pga ballongdekkene er den også veldig grei å lukeparkere langs fortau fordi dekkene tar imot støt og beskytter felgene. Det mest negative med bilen er at sidespeilene burde vært større og at radio/CD-spiller er montert for langt bort fra fører, så man må strekke seg veldig hver gang man skal justere - multifunksjonsratt er egentlig det eneste "moderne" ( hadde jo dette på en 1996-modell) tilbehøret jeg savner i gammel bil.

Legger også ved et bilde av en sjelden sak her til lands som jeg fant i går - en 2008 Lincoln Town Car med vinyltak (aka Ford Crown Victoria/Mercury Marquise) som har røtter mange tiår tilbake.

post-47117-0-58297300-1435492697_thumb.j

post-47117-0-64275000-1435492714_thumb.j

post-47117-0-97941600-1435492717_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg konkluderte med at skal jeg ha amerikaner så må den være eldre og større, Sedan DeVille som jeg kjørte er bare litt større enn E34. Men jeg opplever at selve kjørekomforten ikke er så ulik f eks Caprice, nå har jeg kun kjørt Caprice generasjonen som gikk ifra 1977-1990. Greit nok at den er framhjulsdreven men jeg føler Cadillac ifra den perioden der egentelig er Chevroleter med litt mer fancy utstyr, skinn ratt og skinnseter. Ellers så er det meste veldig likt hva angår design og utstyr, største forskjellen ligger i drivlinje her. Kunne kjøre den overaskende fort på svingete veier, men både bremsene og styrefølelse er jo totalt fraværende. Selv med mye mer motor i Cadillacen så skulle jeg uten problem ha klart å kjøre ifra den med min E34 520I, men igjen så er egentelig ikke disse bilene konkurrenter :)

Jeg liker Capricen din, en skikkelig klassisk amerikansk sedan med ramme, V8er på langs og bakhjulstrekk. Ford holdt faktisk på denne konstruksjonen helt opp til 2012 da Crown Victoria, Towncar og Marquis gikk ut av produksjon. Siste store sedan etter gammel oppskrift, den levde dog kraftig på overtid da GM faset dette ut allerede i 1997. Den Lincolnen du tok bilde av der er vel siste generasjon, legg merke til hvor stor den er i forhold til E70 X5en man kan så i bakgrunnen der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg hadde noe kluss med outlook og brukte "webmail" versjonen. Ikke noe å bekymre seg over, det er samme mail konto :) Har dog aldri hørt at noen har fått opp selve navnet på kontoen, og ikke den vanlige adressa før.

edit. MariusW, takk, stemmer.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig banka på motorveien! Masse veiarbeid og mye trafikk! Men en tur innom Audi Forum ble det også tid til, 11 timer i E39 idag, blir mye kickdown for å holde farta i de verste bakkene når man holder 160-190km/h.. Skjønner hvorfor tyskere som kjører mye Autobahn velger motorsterk bil!

fe068844c982225a43c8dbf04ab91849.jpg

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig banka på motorveien! Masse veiarbeid og mye trafikk! Men en tur innom Audi Forum ble det også tid til, 11 timer i E39 idag, blir mye kickdown for å holde farta i de verste bakkene når man holder 160-190km/h.. Skjønner hvorfor tyskere som kjører mye Autobahn velger motorsterk bil!

Husker det samme med E34en også, ble en del kickdown for å holde tempoet samt komme opp i fart igjen etter å ha måtte slakke av. Går greit å holde jevnt 140-150 km/t men når man havner bak ett vogntog i venstrefila som ligger i 100 da tar de evigheter å bygge opp farta igjen hvis man ikke bruker kickdown. Men det er vel det man har den funksjonen til ;) Der er 530en helt fantastisk, den trekker bare bedre og bedre jo fortere man kjører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...