Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

å nå kan jeg vel også legge til bare for å terge deg litt, jeg har hatt en bruksbil med kappa fjører i over 4 år jeg , ser ikke problemet ,ikke subba den ved rattutslag å den var helt fin å kjøre.  nå kjørte jeg godt over 100.000 med den bilen, så nå ønskler jeg en forklaring på hva som er så vanvittig farlig med ei "kappa" fjør, ( sannheten er at hvis man gjør det riktig så er det ingen problemer )

Om du vil drite deg ut i fylla å gatebil og alt det der skal ikke jeg legge meg opp i, bare man skiller bil og alkohol så får folk gjøre som de vil. Det negative er at en del folk da velger å holde seg vekk ifra Gatebil pga mye fyll og rølp...

MEN det store spørsmålet mitt er, hvilket verksted er det du bruker til å EU godkjenne bilen din med kappa fjærer? Etter som du har hatt bilen med kappa fjærer i 4 år så betyr det at den har vært til EU kontroll to ganger. Jeg vil gjerne bruke samme verksted selv til min E34, for hvis du har kjørt i 4 år med kappa fjærer så bør min iallfall seile igjennom EU kontrollen tross dårlige bremsebånd, rust på bremserør og med lysende airbag lampe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe, trur jeg, at du ikke blir utsatt for en ulykke stig.

Og spare noen tusenlapper på IKKE kjøpe godkjente fjærer blir fort "spist opp" hvis uhellet skulle inntreffe.

Og blir du i beste fall stoppet i en kontroll kan du bli fotgjenger. Fagbrev eller ei.

Og kappe fjær blir det samme som og tappe luft ut av hjulene. Blir lavere da og ;-)

Det er en grunn til at fjærer ikke er lov og kappe. Det forandrer kjøreegenskaper drastiskt.

I værste fall kan fjæra skli ut av fjærskåla ved en rask unnamanuvrering. Det har jeg opplevd selv for mange år siden da dette ikke var på dagsorden.

Takk og lov for at det er det nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, han har fagbrev. ;-)

Snekker kan snekkre hjemme serru.....

Tar vel EU godkjenning på sin egen bil da tenker jeg. Mens andre får mangel lapp for bagateller blir hans egen bil godkjent med kappa fjærer? Slikt gjør meg litt...irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har tenkt tanken på at han bare setter på ett par originale fjører hvert 2.år - eller? 

Samme gjelder jo det @hanzhe linker til. Om bilen var eu-ok for 6mnd siden eller forrige uke spiller ingen rolle - mye er gjort på en helg hvis man ønsker å kappe noen fjører og slikt. 

Når det er sagt så overlater jeg elegant kapping av fjører til de 18år gamle Volvoguttene her i Østfold, ett sett fjører med tüv koster under 1000kr på eBay - har du ikke råd til det så får du droppe senkinga. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare det, det er også kappa fjærer, og diverse annet. Pluss slike nisser som han som slenger pikken i den stanga, hva er liksom greia?

Jo men så er det den andre enden da, slik som Harald her på forumet med 4 serien sin. Og endel andre strøkne biler, og han som slenger pikken i stanga er det jo bare å se en vei. Jeg så en pikk i løpet av helga og det var min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vel EU godkjenning på sin egen bil da tenker jeg. Mens andre får mangel lapp for bagateller blir hans egen bil godkjent med kappa fjærer? Slikt gjør meg litt...irritert!

Folk gjør mye rart uten og tenke konsikvenser.

Det værste jeg har sett er bruk av eksosklemmer for og klemme sammen fjærene  + wise gripp tang på bremseslanger bak for og børne  :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener eg såg en video på youtube av kappa fjører vs godkjente fjører/coilovere. Skulle funne den videon.. selv den største idiot spør ikke så dumt etter å ha sett videon. Og det der gatebil greiene, veit om folk som reisrr ned kun for å drikke, og har omtrent ingen bilinteresse. Rett og slett et digert harrytreff til tross for noen seriøse oppi den fyllemklynga. Det er vertfall mitt syn på et slikt tteff, men man må jo ha et treff for di og :)

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke uvanlig å kappe fjærer ( ja, det skrives med æ ikke ø) back in the days. Vet ikke helt hvor mange biler jeg har vært med å hente opp fra skauen pga det men det er nok ca 10.
Felles for alle var at de var heldige og kun vraka bilen sin, de kunne like godt truffet en annen og tatt noen liv samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var så ille med kappa fjær. Selv har jeg aldri tenkt tanken da billigfjær fra ebay og sånt er... billige nok.

Har sittet og tittet på fjær selv i dag. Frister å senke 4ern litt og montere noen 20“. Men det frister like mye å kjøpe lekebil også. Skikkelig first world problem dilemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det var så ille med kappa fjær. Selv har jeg aldri tenkt tanken da billigfjær fra ebay og sånt er... billige nok.

Har sittet og tittet på fjær selv i dag. Frister å senke 4ern litt og montere noen 20“. Men det frister like mye å kjøpe lekebil også. Skikkelig first world problem dilemma.

Lekebil!!! Definitivt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...