Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ønsker å bo alene her oppe bør du ha en solid bunke ekstra spenn i lomma, da må du ut med ganske mye i leie :P

Jeg solgte forøvrig nettopp kåken min i Trondheim ( flytter sørover - ny stilling i jobben! ), og la oss bare si at det var en hyggelig affære i Juli måned.

Kjøpt for 1,6 Juni 2014

Solgt for 2,055 Juli 2015

Hurra! 

Nei ikke nødvendigvis, men det er færre hybler/sokkelleiligheter der man ikke bor eller deler med noen, enn bofellesskap, så er mer det at det er hardere konkurranse enn at det er sææærlig dyrere. Litt dyrere er det såklart, men ikke mye =))

Skrevet

Det er mulig, men sokkel osv er ofte et stykke utenfor sentrum da. Jeg mener, i Trondheim ere sentrum som gjelder ( gjerne i nærheten av samfundet såklart ).

Skrevet (endret)

Og i sentrum kan du bare glemme å finne vanlig parkering! Bare de 60 kroners parkeringene i P-hus og kommuneparkeringer har betalingstid fra 08-20.00... Altfor upraktisk og dyrt når man skal stå der over flere døgn...

Jeg pleier å parkere i sidegatene ved Samfundet når jeg er i Trondheim. Gratis der (ca 15 min fra sentrum til fots).

Maaaaaange unge mennesker i byen der pga alle studentene :) Koselig by!

Endret av noekult
Skrevet (endret)

Huff å trist det kommer til å bli.. :(

Faktisk ikke :) Hvor deilig er det ikke å bare kunne sette seg spontant på solsiden og ta seg en utepils? Har man bil kan man ikke dette. Eller bli igjen litt lengre på en bedre restaurant med et glass vin sammen med venner om situasjonen skulle tillate det. Mandag, onsdag eller lørdag, spiller ingen rolle i Trondheim som student. Utepils smaker godt uansett. Til og med i kaldeste januar måned smaker det godt med en kald ute under terrassevarmere på Mormors.

Endret av Marius2002
Skrevet

Er man student skal man leve på havregryn, ikke gå på restaurant og drikke vin. :D

Personlig frister forøvrig ingenting av det du listet opp, jeg velger bilen. :)

Skrevet (endret)

Faktisk ikke :) Hvor deilig er det ikke å bare kunne sette seg spontant på solsiden og ta seg en utepils? Har man bil kan man ikke dette. Eller bli igjen litt lengre på en bedre restaurant med et glass vin sammen med venner om situasjonen skulle tillate det. Mandag, onsdag eller lørdag, spiller ingen rolle i Trondheim som student. Utepils smaker godt uansett. Til og med i kaldeste januar måned smaker det godt med en kald ute under terrassevarmere på Mormors.

Jeg får ordentlige abstinenser om jeg ikke kjører bil en stund. Det er en avhengighet, tuller ikke :/

Ville prøvd alt for å kunne ha en bil man kan bruke av og til. Selv en Micra med lavt forbruk, lav pris og lav forsikring er bedre enn ingen bil :P

PS. Hermanoo drikker ikke :P

Endret av noekult
Skrevet (endret)

Kjenner jeg fikk litt nok av å kjøre BMW i ferien.. Snart en uke siden jeg kom med fly hjem da bilen ble stående der nede. Ikke en gang funnet fram nøkkelen til Benzen :P Ute og kjørte W210 på Onsdag, og det likte jeg faktisk bedre enn E39n, den saggy'e stilen en 210 har passer meg liksom mye bedre. Sportsligheten BMW serverer er jeg svært likegyldig til for tiden, men jeg håper det endrer seg! Jeg kjørte langt mer bil den gang jeg kjørte BMW og det er det naturlige årsaker til.

En kamerat fikk sin flunkende nye Golf 1.4 TFSI Bluemotion her om dagen, med alt utstyr og DSG. Jeg må si jeg var ordentlig imponert over den motoren! Har ikke kjørt bensin-folkevogn siden tidlig 2000-tall og her har det skjedd ting, og svært så snill på forbruket var den også!

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Skrevet

Jeg får ordentlige abstinenser om jeg ikke kjører bil en stund. Det er en avhengighet, tuller ikke :/

Meld deg inn i Venstre eller De Grønne, så hjelper de deg med det........... ;)

En helg på partimøte der så hater du biler. 8-[

Skrevet

Jeg er avholds ja, riktig noekult =)!

Jeg selger ikke E30en nei, den blir her hjemme i garasjen. Er veteran så nul stress mtp. å være i garasjen og kose seg :P

Jeg skal studere, bo alene på studielån, har ikke råd til å ha bil, samtidig ville den ha vært veldig lite brukt. Kun brukt til butikken og til skolen.

Får bruke buss og få meg månedskort, null stress for min del. Golfen blir hjemme også, lillebror som skal begynne med lappen skal få den, men trenger jeg bil så er det kun for meg å hente golfen og ha den lit i Trondheim =) Men jeg tror ikke jeg kommer til å ha særlig behov for bil når jeg bor midt i sentrum og alt er sentralt.

Ikke kjenner jeg noen der for å dra på besøk og kjøre dit osv. Offentlig transport er ganske bra i store byer, i hvert fall overkommelig, så blir kjedelig å ikke kunne kjøre selv og ikke fikle med E30en og cruise den, men nå må det avvente mens viktigere ting skjer.

Når jeg er ferdig utdannet og fått meg ordentlig jobb så blir det forhåpentligvis eiendomskjøp, og nye bmw tråder på ny bruksbil og fortsettelse av byggingen og restaureringen av E30en :D

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...