316 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Var ute og fisket i hele går kveld, og halve dagen i dag. Fikk opp en ørret på 800 gram i går, som vi røkte på aburøken. Ikke helt feil det, asså! Hpi, Marius2002, D.Toft og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Har vært noen dager på hytta og det har gått mye i fisking her også. Typisk på denne tiden så er det enorme mengder makrell i sjøen og da blir det av og til lite å få av andre arter men det får man ta igjen til vinteren og våren Kos å være på sjøen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Jeg kunne nok ha formulert meg litt bedre tidligere ja, er snakk om M-sport styling ja Spør igjen, har du kopifangere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 (endret) Spør igjen, har du kopifangere?? Leste du ikke mitt svar til TRF på forrige side? Fangeren foran er ikke original, gitteret, tåkelykter, nyrene og lyktespyler mekanismen er originalt igjen. Passformen var faktisk så bra på denne fangeren at disse originaldelene passet som hånd i handske. Resten av bilen er originalt selvfølgelig Men nå er jeg ferdig med denne diskusjonen! Endret August 15, 2015 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Er kanskje inhabil i diskusjonen da jeg åpenbart ikke har noe imot ombygd bil. Har bygget om og kommer til å gjøre det igjen. Men selvfølelig skal en 520 som er bygget om til M5 annonseres som en M5 (med klar merknad om at den er ombygget). Prøver ikke å påstå at en 520/M5 og en original M5 kan likestilles direkte. Men en bil som er komplett bygget om er på de aller fleste måter lik en original bil. Det er ingen som kan si at de merker forskjell om de kjører en ombygget eller original bil. En dårlig ombygget bil vil være dårlig å kjøre på lik linje med en dårlig vedlikehold original bil. Og visa versa. Virker som mange tror at originale biler er uskrudd eller noe ? Ser ikke problemet med at ombygde biler ligger sammen med originale da det i de fleste tilfeller reflekteres åpenbart i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Handler ikke om at man merker forskjell, handler litt om historie og det faktum at man eier en M bil som er skrudd sammen og utlevert fra BMW fabrikk. Samma om den ombygde er skrudd sammen av en verdensmester med gullfingre, den har ikke historikken. Og dette er grunnen til at eg ikke vurderte ombygd bil engang. Men at dem ligger i samme kategori på finn har ingenting å si, sålenge det kommer godt frem at den er ombygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Da handler det vel først og fremst om følelser ikke rent teknisk? Prøver ikke å være vanskelig, skjønner at det er noe annet å eie en "ekte" bil. Men en 15 år gammel bil kan ha vært gjennom mye rart uten at den er ombygd som det ikke står noe om i historikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Det kan den, men det kan jammen den ombygde også ha gjort, mye snarveier å tull. Så man må finne et godt eksemplar orginalt eller ei, påkost blir det stortsett uansett på gamle biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Det kan den, men det kan jammen den ombygde også ha gjort, mye snarveier å tull. Så man må finne et godt eksemplar orginalt eller ei, påkost blir det stortsett uansett på gamle biler. Da er vi jo enig da. Gamle biler er gamle biler, dårlige biler er dårlige biler osv. Poenget mitt var ihvertfall at hvis det ser ut som en M5, kjører som en M5, alt fungerer og er som en M5 kan man også avertere det som en M5. Men selvfølgelig skrive at den er bygget om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Noen som har kunnskap om båt? Er dette ett godt kjøp? http://www.finn.no/62892512 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Mjaa.. Jeg synes ikke at E34 er sikker nok til å være turbil. Dessuten får man myyyye mer E39 for penga. Altfor glad i å kjøre tur til å i det hele tatt overveie å bytte ut E46 med E34. Har tilbragt natta ute i det fri pga en akutt syk E36, tror jeg klarer meg med én pleiepasient:) Hvis det er sikkerhet det går i, hva gjør dere med to E36 da? Men skjønner hva du vil frem til. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 15, 2015 Share Skrevet August 15, 2015 Er de turbiler? Nei. Jeg skal altså ha en relativt trygg, driftsikker og generelt velholdt brukis/turbil. Føler jeg gjentar meg selv. thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 Er de turbiler? Nei. Jeg skal altså ha en relativt trygg, driftsikker og generelt velholdt brukis/turbil. Føler jeg gjentar meg selv. Ford Excursion! Men da bør du også ordne deg din egen bensinstasjon og det kan bli en ulempe om man lett blir båtsyk. Dette er Cabincruiser med hjul og firehjulstrekk Neida, fra spøk til alvor. E60 begynner å komme seg bra i pris nå, dette er jo også "ny" bil. Ikke ruster de noe voldsomt heller Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 Jeg har skikkelig noia når det kommer til e60, eller mest e61 om det har noe å si. Er det spesifikke modeller man bør holde seg unna? Bensin tryggere enn diesel? De begynner iallefall å komme ned i fine priser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 16, 2015 Share Skrevet August 16, 2015 Er de turbiler? Nei. Jeg skal altså ha en relativt trygg, driftsikker og generelt velholdt brukis/turbil. Føler jeg gjentar meg selv. Chill... Vet at begge E36 ikke er turbiler, men den kommentaren jeg skrev var ikke ment sånn uansett. Får gjenta meg selv jeg også da.. Jeg ser ikke helt hva som gjør at E34 IKKE er en turbil, greit nok at i dagens standard så har den ikke SÅ mye å tilby i form av sikkerhet når uhellet først er ute, selv om E34 var ganske sikker for sin tid. E34 var jo også en ganske driftsikker modell. Syns i grunn jeg ser oftere at E39 har mye mer "problemer" selv om mesteparten er smågreier i form av sensorer og slikt. Prøver heller ikke rakke ned på E39, eller prøver å få deg "vekk" fra de hvis jeg gir inntrykk av det. Sier bare min mening om det du sa. Men som jeg sa allerede i forrige innlegg, jeg skjønner hva du vil frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg