Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg digger Top Gear som det er og jeg håper ikke de forandrer så mye på ting i det nye programmet de lager, det er og blir ett humorprogram med bil i fokus. Skal man ha politisk korrekte tester så er You Tube full av kanaler som Chris Harris, Motor Trend, Drive, Auto Car osv... Men den kjendis i billigbil delen er så utrolig dørgende kjedelig så den skal det bli godt å slippe :)

Clarkson er kul, ja han er stor i kjeften men han har jaggu lov til å være det. Han lar seg ikke plukke på nesen og sier til som det er, ett friskt pust i en verden som stadig skal gå rundt grøten og pakke ting inn i slike før det publiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøres på B og er registrert for 4. Det var vel vår russebil også mener jeg å huske men den registrerte vi om til 8 uten noe særlig trøbbel mener jeg å huske. Får ta å legge den ut på nettet i dag, synes hvert fall 15 er alt for billig.

Hvordan bakseter er det da? Kapteinstoler der også eller sofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha nytt høytaler system hjemme. Sett litt på geneva og sonos sine systemer.

Noen som har noen gode tips til noe bra? Eller noen som har prøvd noen av de nevnte?

Vil ha en bra høytaler system og ikke et hjemmekino system(flere høytalere), skal også se bra ut uten tusen ledninger bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Sonos selv, playbar(lydplanken), connect:amp med 2 deli høytalere og play:1... Er superfornøyd! Jeg ser på lydplanken at jeg burde hatt sub i tillegg, men fungerer utmerket likevel uten! :) Systemet er kjempebra når du blir vant med å styre "alt" fra mobilen.

Vel, utrolig hvor mye kundeservice har å si når man skal kjøpe bil, sikter påtemaet jeg tok opp for litt over en uke siden. Etter å ha vurdert alle mulige biler(forskjellige merker) har jeg luket ut de som ikke yter service og endte opp på sørlandet/østlandet hvor jeg fikk fantastisk service. Bilen ble en BMW igjen, skål for den, så bli moro å få hentet og kjørt den hjem på mandag og det dukker vel opp en tråd om den! Sier det igjen, kundeservice er alfa og omega! :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! Har Play:1 på badet jeg da, skal ha enda en på kjøkkenet [emoji4]

Hvis den nye Play:5 er så bra som de sier kommer jeg til å kjøpe to av den. En til stua og en til soverommet. Så kan jeg sette begge i stua som stereopar når vi vil ha ekstra bra lyd. Kommer til å spe på med Play:1 på badet og på kjøkkenet etterhvert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere måter. Kopier kontakter til telefon (på gammeltelefonen), sett inn det nye simkortet før du brekker det ut av adapteret, kopier kontakter til sim og sett kortet inn i nytelefonen.

Dette er den dårlige måten fordi informasjonen som blir med er begrenset og den har et tak på 400 kontakter.

Måte to er bedre: synkroniser kontaktene med en gmail-konto (du har allerede en Google konto om du bruker g2) og logg på med samme kontoen på nytelefonen. Ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he defeat device is a line of software code hidden within the cars’ systems that recognised when it was being tested. Some of the vehicles involved in the scandal can be fixed by rewriting the code. However, others will require more significant repairs. These hardware changes could include changing the catalytic converters and injector systems in the car, as well as installing a new tank.

The German transport ministry said 3.6m vehicles with 1.6-litre engines would require hardware changes. It is unclear at this stage if cars with other engines will also need the hardware repairs.

VW has released few details about its plan to recall the cars. However, Matthias Müller, chief executive of VW, said it would begin early in 2016.

Detta blir ikke billig for VW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha nytt høytaler system hjemme. Sett litt på geneva og sonos sine systemer.

Noen som har noen gode tips til noe bra? Eller noen som har prøvd noen av de nevnte?

Vil ha en bra høytaler system og ikke et hjemmekino system(flere høytalere), skal også se bra ut uten tusen ledninger bak

Hva tenker du på? En høyttaler, to høyttalere? Stereo-oppsett? Krav til lydkvalitet? Hvilke kilder ønsker du? Kabelangst? Budsjett?

Dersom du ikke har lyst til å legge så utrolig mye penger i det, har kabelangst, kan gå for et stereo-oppsett, så mener jeg at en Sonos Connect:AMP med et par brautende Stativhøyttalere alá Klipsch, Elac, System Audio, B&W kan klare seg bra(ingen spesiell fan av Dali) :) Har to Sonos Connect:AMP i huset, den ene driver faktisk noen B&W DM604 S2(disse er kjent for å være relativt tungdrevne..) bemerkelsesverdig bra i spisestua.. Der er det stort fokus på lite kabler og greier, så det fungerer bra.. Den andre står for lyden i tak-høyttalere på kjøkken og bad.

Sonos Play:1 på vaskerommet... Liten og nett i størrelse, men jeg synes ikke lydkvaliteten er så veldig å hoppe i taket for. Er veldig Bose-aktig lyd(i mine ører ikke så bra), så å basere seg på PLAY-serien til Sonos dersom man skal bruke dette tidvis til å høre litt på musikk, synes jeg er en dårlig idé.

Om ingenting av dette funker så har du alltids Sonos Connect, denne kobles bare til eksisterende forsterker som kilde, evt. direkte til et effekt-trinn. Dette har jeg i stua, og det fungerer ypperlig direkte inn i effekt-trinnet. Dette formidles gjennom et par Klipsch Heresy III, og sammen med forsterkeren med Sonos som kilde så er jeg faktisk veldig fornøyd med hva som serveres av lyd fra Sonos-spotify app, TuneIn-nettradio(følger med Sonos) og lokalt lagrede filer som hentes på en NAS-disk inn på Sonos.

 

Nå er vi som bor her, glad i lyd da, så her har man litt av hvert(skrivende stund, 10par gulvstående høyttalere)  :P 

Sonos-systemet er ypperlig og skal man investere i noe slikt, så mener jeg faktisk at Sonos er det riktig valget. Jeg vet Electrocompaniet og andre kjente varemerker forsøker å ta opp kampen med Sonos, men virker ikke som de har lykkes riktig enda. Det jeg liker ved dette er at man programmerer inn når man ønsker lyd de forskjellige stedene om morgenen feks. Her starter vel NRK P1 i Spisestua, kjøkkenet og badet klokka 06:00 på hverdager og 08:30 i helger. Man blir så vandt med dette at det virker veldig rart når det plutselig blir stille i huset :P

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...