Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kommer bare på en Audi som er taxi her i Bergen i farten, og det er en A8 av siste generasjon. Ellers har 3-serie GT begynt å komme litt som taxi, men det er selvfølgelig mye Mercedes og Prius/Prius+. Senest i går tok jeg meg selv i å tro at jeg kjørte bak en E-klasse taxi, men oppdaget plutselig at den var privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serie GT brukes som taxi her i Århus også. Legg merke til at det er den lange varianten av 3-serien (F35) som brukes i denne modellen. Den har en akselavstand som er 11 cm lenger enn F30/F31. Jeg har også sett 5-serie GT samt F10/F11 som taxi, men disse har blitt tatt ut av trafikk igjen ganske hurtig. Det gikk også i en periode et par F31 318d som taxi her i Århus, men disse er også tatt ut av trafikk. Mercedes-Benz E-klasse er stadig den mest alminnelige taxi modellen.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder taxi-knapp ble dette levert på bestilte taxier på 124 og 210, mulig også 123, men i all hovedsak dreier det seg om ferdig opplagt strøm til lampe på taket. Bare å koble til uten noe om og, men :) Har selv kjørt kun én x-drosje, en 210 med denne knappen, da plassert ved girvelger. Ironisk nok ble ikke den aktuelle bilen kjørt som drosje, men av drosjeeier privat tidligere.

På 124 var taximodeller noe mer spesifikk med bredere midtkonsoll og utsparing i handskeromlokk for plassering av utstyr. Taxi-knappen er her integrert i en utsparing på siden av midtkonsollen der man normalt har kne/legg.

På 123 fikk man bla. En overfallsalarm man kunne aktivere med en knapp på rattstammen med kneet etc.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det en relativt godt utstyrt F10 530d. Digger å få denne bilen når jeg skal hjem en fuktig lørdagskveld. Er blant annet Komfort seter, "nightvision", lyspakken, stor navi og lydpakke , Msport ++. Går ganske greit de bilene der... Går også en F11 520d her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

725tds mener jeg :) Sølv sant? Trooor den er pensjonert i år, men litt usikker. Så nemlig en prikk lik stående uten skilt og uten taxi dekor.

Godt mulig det var 725tds ja. [emoji14] Den er sølv. Mener virkelig jeg så den i bruk for ikke så lenge siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd mye siden sist jeg var innom! Poenget mitt var at innlegget til Fredrik90 var så fullt av fordommer at jeg ikke klarte å la vær. Jeg er ikke dummere enn at jeg forstår at det er generelt sett en større aversjon mot å skru tilbake kilometertelleren blant etniske normenn, enn de som har en annen kultur. Men i det innlegget til Fredrik90, hadde faktisk ikke det et fnugg av poeng og nevne at etnisiteten til opphaveren ikke er norsk annet enn for å være nedlatende..

Uansett, mercedes eklasse er og har stortsett alltid vært plasskongen i bagasjerommet (nå slått av superb). Et viktig poeng for taxinæringen. Og hevde at merdeces tilbyr så mye bedre serviceavtaler osv enn bmw er noe jeg gjerne vi se dokumentasjon på. Jeg kan aldri tenke meg at bmw ikke vil selge taxier, ettersom det er ekstremt god reklame ettersom taxieiere velger som regel de bilene som gir mest mulig taxi for pengene, og taxier må være pålitelig. Noe som også er grunnen til at prius er blitt et godt alternativ, og velges gjerne av taxieiere som ikke kjører bilene selv pga dårlig komfort.

Vw har også enkelte biler som går langt, og da spesielt caravelle/transporter med 2,5tdi. Jeg kan ikke forstå annet enn hvorfor finn.no ikke er enn god kilde for å se hvilke biler som ruller langt før kostnaden med reperasjon overstiger verdien på bilen. Uansett om et høyt antall selges for eksport, vil det alltid være noen biler som blir annonsert på finn. Eksempelvis har volvo også et godt rykte på seg for å være evighetsmaskiner, men det er ikke spesielt mange av de som taxi. Sannsynligvis pga taxinæringen har foretrukket diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-klasse er nok en av de med størst plass ja, jeg leide meg ut til en bedrift en periode i Bodø, og der fikk vi trøkka inn 4 store kofferter, 3 kofferter med testinstrumenter og 3 verktøykofferter og 4 forholdsvis lange personer+ kusk inn i en 124 stasjonsvogn.

Senere kjørte vi octavia og Legacy(blant annet) og da ble vi sittende med verktøykoffertene på fanget :)

Som 124-eier selv ser jeg jo en "designfeil" og det er knekken på bakluka. Man kan stue inn det meste føler man helt til bakluka skal lukkes :)

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste erfaring med LED-bar var da jeg ble stoppa i teknisk i en helt ny RAM1500(2016), forhandleren hadde diskret felt inn to søte, E-merkede LED-barer.. Kontrolløren hadde gitt visningslapp hadde det ikke vært for at det var en forhandler som sto som eier. Dette var en demobil. Hjalp lite at jeg beroliget fyren med tydelig E-merking på dem. :-s  :-s

Den nye RAM'en er forøvrig en kjempebil for den som er i markedet for en pickup..! 3liter diesel V6, gikk som et uvær og var svært god å kjøre :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av gutta her som følger med på OijOij forumet? :)
så det poppa opp et bilde av en e46 sedan med no bredding på instagram gjennom oijoij sin ista profil. kan se om jeg finner bilde, isåfall om noen av dere veit hvem bil jeg snakker om. veit dere hvordan breddere som er montert? oO

trur lasse sin e36 med felony hadde samme breddinga før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...