Hawkon88 Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Dekkene har vel alt og si. Med de piggdekkene som fulgte med e91 når jeg kjøpte den var så dårlig at den satt seg fast på flatmark med 5cm snø. Jeg byttet til hakka, og da måtte det betydelig mer til. Ble imidlertid grinete en gang jeg ikke kom meg opp en bakke uansett hvor god fart jeg tok. Etter vel 20min prøving og feiling kom det en passat med 4motion helt udramatisk forbi.. Smale dekk er uansett viktig. På x5en står det 255 rundt hele på vinteren, og selv om den veier 2,2tonn flyter den oppå løs snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Var det ikke denne filmen flere ventet på?... bimmerR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Du tenker vel heller på LaFerrari, 918 og P1? Den kommer sikkert ikke ut før Top Gear-gutta sin. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Det var det ja, men denne filmen er sikkert interessant den også (GT3RS er alltid spennende)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Jeg digger E36 på vinterføre. Har ikke hatt noen problemer med framkommelighet eller uforutsigbarhet på glatte veier. Føler den er liten og lett og derfor enkel å håndtere, samtidig som den er leken om man vil Hadde kun en episode hvor jeg måtte ha to personer i bagasjen for å komme opp en rimelig drøy bakke. Men da kjørte jeg på piggfritt og det var glaserte veier. ( ble også bedre etter jeg skiftet til lsd diffen.) I år blir det nye piggfrie på original 15" felg og skikkelige piggdekk på "stålfelg" i tilfelle. E90 har jeg slitt mer med på vinterføre. Men det har nok mer med valg av piggfrie vinterdekk på 17", der er ræva ute å danser rett som det er. Ikke med vilje men ikke helt ute av kontroll heller. Merker hvor glad jeg er blitt i e36 etterhvert, liker at den har noen små ting som gjør at den får litt personlighet. Litt knirkete dørtrekk og sånne ting. I begynnelsen irriterte det meg skikkelig men nå er det bare sjarmerende Den bilen har kommet for å bli hos meg! Endret Oktober 16, 2015 av pautomagi bimmerR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) E36 er en kjempefin modell som selv idag ikke virker direkte gammeldags selv om den som modell snart er 25 år gammel. Pent brukte og nogenlunde originale E36 modeller med store motorer kvalifiserer klart til å være røverkjøp hvis man har lyst på en relativt billig eldre entusastbil som går bra. Jeg var tilfreds med vår 1997 E36 323i selv om den trolig hadde kjørt signifikant lenger enn BMW her i Århus opplyste om. Det ble til rundt to år og ca. 50000 Km. Bilen hadde ikke moderne hjelpesystemer som DSC/ASC (altså systemer der hjulet som spinner bremses ved hjelp av ABS systemet evt. i kombinasjon med redusert motormoment). Dette systemet hadde vi på vår 2003 E46 318d Touring og med litt last over bakakselen var fremkommeligheten temmelig imponerende selv i snestorm på fjellet i Norge. E36 323i'en slet litt på tilsvarende føre og det ble ikke bedre av å ha en relativt tung og kraftig rekkesekser foran (med manuelt gear). Det er morsomt å ligge bredt, men ikke særlig effektivt... Endret Oktober 16, 2015 av Fredrik Marius2002 og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Håper jeg slipper fjorårets problemer når jeg hadde W124 300tdt uten ASD og veeeldig dårlige piggdekk nå i år som jeg har A6 Quattro med gode piggdekk! Har en bakke like før huset som er 4-500 meter lang med 10% stigning. Får i litt fart før bakken, og på godt vinterføre har jeg aldri hatt problem, men på føret som var stort sett hele fjor vinter var det bare å parkere i bunnen å gå opp å ta traktoren ned for å hente eventuelle handlevarer som skulle opp Lei av det kan man si.. Var veldig gøy med W124 da! Har ikke prøvd A6en på vinterføre enda, men om den kommer fram ca like bra som min gamle S4 B5 så er jeg storfornøyd vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) Fredrik, der var den trioen jeg ventet skulle komme forrige uke. Videoen ble nok forsinket/utsatt til fordel for teaser videoen jeg linket til forrige uke. Skikkelig kvalitetsvideo fra Chris Harris! Jeg nevnte i en annen tråd at jeg syntes M4 GTS er dyr. Jeg tenker at M4 GTS vs 540C blir litt lignende situasjonen med GT3RS vs 650S i England. Fredrik90, tror du roter sammen begreper/egenskaper når du snakker om antispinn på din F10. E-diffen gjør vel ikke akkurat bilen kjedelig? Heller tvert imot vil jeg påstå. Men for å få aktivert funksjonen må du først slå av DTC. (Forutsatt at din bil er noenlunde som de fleste andre nyere BMW jeg kjenner til.) Ellers er jeg enig i at E34 er en fin vinterbil. Trekker spesielt frem 525I med manuell kasse og LSD som jeg har hatt gleden av å ratte på de fleste typer føre. Nokian Hakkapeliiitta R2 var jo ikke bare årets testvinner, men det dekket som subjektivt var i toppklasse når det kom til å hente inn igjen bilen dersom man overskrider grepet. Bra vinterdekk for en "drivers car". E36 som E34 funker knall på vinter den. Jeg har tidligere vært ute å kjørt disse aktivt på vinteren og hoppet frem og tilbake fra bil til bil. Som på det meste av bakhjulsdrevne biler gjør gode dekk og litt vekt på hekken underverker. E36 med sin lavere vekt er utvilsomt det generelt foretrukne valget etter min mening, men om E36n mangler LSD og ikke har gode dekk så kan en riktig utstyrt E34 fort bli det bedre valget. Endret Oktober 16, 2015 av bimmerR Fredrik 90 og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Fant en skikkelig motor på skolen hehe[emoji1] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 (endret) E36 er en kjempefin modell som selv idag ikke virker direkte gammeldags selv om den som modell snart er 25 år gammel. Pent brukte og nogenlunde originale E36 modeller med store motorer kvalifiserer klart til å være røverkjøp hvis man har lyst på en relativt billig eldre entusastbil som går bra. Jeg var tilfreds med vår 1997 E36 323i selv om den trolig hadde kjørt signifikant lenger enn BMW her i Århus opplyste om. Det ble til rundt to år og ca. 50000 Km. Bilen hadde ikke moderne hjelpesystemer som DSC/ASC (altså systemer der hjulet som spinner bremses ved hjelp av ABS systemet evt. i kombinasjon med redusert motormoment). Dette systemet hadde vi på vår 2003 E46 318d Touring og med litt last over bakakselen var fremkommeligheten temmelig imponerende selv i snestorm på fjellet i Norge. E36 323i'en slet litt på tilsvarende føre og det ble ikke bedre av å ha en relativt tung og kraftig rekkesekser foran (med manuelt gear). Det er morsomt å ligge bredt, men ikke særlig effektivt... Jeg er kjempefornøyd og veldig overrasket over E36, har ikke likt e36 noe særlig tidligere så den ble egentlig kjøpt som vinterbil. Men jeg kom vel fram til at den var litt for fin og sjarmerende til å kjøre villmann på isbane med. Den har per i dag rundet ca 328 tusen og den bare går og går. Litt arbeid i bakstilling nå, det var ikke nødvendig, men siden jeg ønsker å beholde den en stund tok jeg jobben. Motoren er dog byttet til en m52b28 og har gått ca 100k mindre, men den går som en klokke. Forventer at den går 100k til..... Bilen er gammel men jeg mener fortsatt at det er en veldig ok bil tross alder. Endret Oktober 16, 2015 av pautomagi bimmerR reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Wolla, ferdig! Fylt opp og planert i dag Hawkon88, noekult, Daniel. og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R4F431 RAFAEL Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 Wolla, ferdig! Fylt opp og planert i dag 20151016_145645.jpg Blei ikkje heilt borga ej forestille meg. Men la gå [emoji12] Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 16, 2015 Share Skrevet Oktober 16, 2015 update ang kassa jeg hadde på taket på firmabilen som forsvant i en sving :lol) fått den tilbake nå var en kar som hadde plukka opp alt, fikk tlf fra han tidligere i uka, kjekt at nr sto på mange av lappene ivaffall sparte mye kødd for meg ivaffall ;D fish reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg