Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spør kanskje dumt nå, men jeg er (veldig) langt fra en mekaniker.

1-serien begynte å gå veldig dårlig i går, sånn plutselig, så jeg prøvde meg litt på feilsøking.

Det første jeg gjorde var å sjekke coilene (disse er kjent for å være litt så som så), og merket fort at den ikke gikk på sylinder #1 (ihvertfall #1 for meg), jeg byttet så om på to coiler, for å se om problemet flyttet seg, noe det ikke gjorde. Da gjenstår det (i mitt hode) noe før coilen, tennpluggen, eller noe som har med drivstofftilførselen å gjøre. Sistnevnte tviler jeg litt igrunn på, da den går fint på de andre sylinderene, men jeg har heller ingen kjennskap til hvordan noe slikt fungerer.

Likevel, tennpluggpipen min passet dessverre ikke, så jeg fikk ikke sjekket så mye mer der, men er det sannsynlig at en tennplugg går fra ok til helt defekt sånn plutselig?

Bilen er kjørt 160K km, og jeg aner ikke om de har blitt byttet.

Kan jo være en tennplugg, evt en dyse som har gitt seg. Har ikke du diagnoseverktøy hjemme? :)

Edit: Ja, en tennplugg kan plutselig bare gi seg. Hvis de er veldig gamle kan de miste stiften i tuppen ;)

Endret av Rublings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. :)

Jo, jeg har igrunn det, men det var en god del feilkoder, samt at det ligger noen der "alltid", så da tenkte jeg å ta en enkel coil-sjekk først, da dette er et kjent problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg litt på produktfotografering i dag. Hjemmemekket fototelt til 40 kr. (for materialer) + vanlige bordlamper. Det var mye vanskeligere enn jeg antok på forhånd. Vanskelig å finne riktig setting på kamera, samt lage riktig lysforhold (passe på skygger og også på for skarpt lys). Men det var veldig morsomme to timer med feiling og prøving iaffal :)

post-52793-0-85695700-1448231959_thumb.j

post-52793-0-93446600-1448231980_thumb.j

post-52793-0-22393500-1448231998_thumb.j

post-52793-0-13872800-1448232018_thumb.j

post-52793-0-29599800-1448232035_thumb.j

post-52793-0-40311200-1448232056_thumb.j

post-52793-0-65272800-1448232076_thumb.j

post-52793-0-98640200-1448232097_thumb.j

post-52793-0-02329400-1448232119_thumb.j

post-52793-0-32828900-1448232140_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da tro at det er hjulene som gjør det.

Kopier av Throwing Stars er det nok nesten ingen som har eller vet om.

Syns det er teit at de med dårlige annonser får mest respons..

Skal virkelig ikke bli lett å bli kvitt den bilen..

Det er jo respons du vil ha, og derfor er de som trekker oppmerksomhet og nysgjerrighet de beste. Enten kan man gjøre minst mulig for å skape nysgjerrighet (typisk bruktbilselger) eller legge inn elementer som humor eller en god video om bilen som privatfolk gjør av og til. Å skrive mest mulig og flest mulig bilder er ikke synonymt med bra. Det fikk jeg erfare da jeg solgte e91. Det var på den tiden den mest populære bilen og søke opp på finn. Lemanslå 320d 177hk mtech med navi og blackline grill+baklykter og byttet turbo++ burde absolutt være lettsolgt men det tok over 2500visninger og 3-4uker før den forsvant. Til en pris jeg syns var for billig. Kun 2stk som ringte på bilen.

Jeg er sikker på at det hadde blitt mer respons og bedre pris hvis jeg hadde gjort annonsen mindre omfattende.. Ellers ville vel bruktbilselgerne lagt mer innsats i annonsene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. :)

Jo, jeg har igrunn det, men det var en god del feilkoder, samt at det ligger noen der "alltid", så da tenkte jeg å ta en enkel coil-sjekk først, da dette er et kjent problem.

Bensintilførsel, gnist og kompresjon. Golfen jeg fikk av naboen hadde sistnevnte, dårlig komp. Gått 170'km

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatovering er noe jeg aldri kommer til å ta tror jeg, vet ikke hva jeg skulle ha tatovert og jeg tørr heller ikke gjøre det ;) Men det er mange kule tatoveringer ser jeg, ville bare aldri hatt de på min egen hud :)

P1080189_large.JPG

Er jo litt stilig da, men jævlig dumt hvis man plutselig skifter bilmerke feks, og man blir eldre, alt bare henger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult: Om du vil ha hele produktet i fokus, og ikke bare forgrunnen, så bruk et høyere blendertall :) På en del av bildene nå så er deler av produktet uskarpt, og det kommer mest sannsynlig av at du har lav blender. 
Noen av bildene er også litt uskarpe, bruker du stativ eller er det håndholdt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult: Om du vil ha hele produktet i fokus, og ikke bare forgrunnen, så bruk et høyere blendertall :) På en del av bildene nå så er deler av produktet uskarpt, og det kommer mest sannsynlig av at du har lav blender.

Noen av bildene er også litt uskarpe, bruker du stativ eller er det håndholdt?

Takk for tilbakemelding! Jeg bruker stativ, men det er billig sak til 300 kr som ikke klarer å holde kamera på plass i rare vinkler. Jeg skal ta noen bilder igjen i morgen og leke mer med settinger. Er helt ny på fotografering, men har fått endel tips på Facebook om endringer jeg kan gjøre, skal se om jeg får til bedre resultater :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding! Jeg bruker stativ, men det er billig sak til 300 kr som ikke klarer å holde kamera på plass i rare vinkler. Jeg skal ta noen bilder igjen i morgen og leke mer med settinger. Er helt ny på fotografering, men har fått endel tips på Facebook om endringer jeg kan gjøre, skal se om jeg får til bedre resultater :)

Jaa, jeg tenker at det du trenger er et veldig lite stativ :) Men igjen, da har man mindre mulighet til vinkling. Bruker du blitz? Veldig morsomt å leke med studiobilder, men også litt vanskelig, med tanke på, som du nevner, skygger som kommer over alt der du ikke vil ha de ;) Om du bruker blitz, prøv å skyt lyset tilbake med sølvpapir. Ta en bilde uten, så ser du hvor skyggen blir, så plasserer du sølvpapiret mot der skyggen legger seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...