Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, et alminnelig firehjulstrekksystem vil ikke veksle mellom 100% RWD og 100% FWD under vanlig kjøring, slik du kan med enkelte hybrider. Jeg ser heller ikke noen grunn til at det skal være slik.

Ikke 100%, men nok til at bilen endrer karakter mens du kjører. Vet ikke om noen nyere Quattro eller xDrive der du kan låse systemet til en fast kraftfordeling mellom framhjul og bakhjul? Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel dette jeg tenker på. Det var snakk om at det var brukt en eldre dårlig type kondensatorer som til fordel kunne byttes ut mot noe bedre. Og de var trolig uttørket og man kunne forbedre lyden greit med nye like evt til en bedre variant.

Jeg tok en liten sjekk til ang den bassen, den beveger seg men lager ikke stort lyd. Hører og en svak skrapelyd, så jeg vil tro at denne er ganske ferdig.

Dårlig med erstatninger ja, kan få mid og tweeter av B&W enda, men bassen er utgått. Får bare følge med på eBay, så det lå en til salgs for 2 måneder siden :)

Denne virker som et godt valg i forhold til prisen, med 95 ekte watt og mulighet for Bi-amping så burde den fint klare å drive disse høyttalerne akseptabelt.

Onkyo'en jeg har nå som er noen år gammel yter vel knappe 40 ekte watt og det merkes godt mtp at disse er tungdrevne.

Evt denne virker også rimelig godkjent :)

Problemet dette har utløst nå er at ny reciever ikke vil passe i TV-benken, så her må vi enten ha ny TV-benk eller ny TV vi kan henge på veggen :lol:

Hvis høyttalerne ikke har vært brukt på lenge kan det spolen i den bassen skrape pga at den har seget, ikke uvanlig når man kjøper NOS elementer. Prøv å sett høyttalerne opp ned etpar dager og prøv gjerne å spill litt lavt også etterhvert og hør etter lyd.

Kjøp en Pioneer forsterker med kl-D moduler, helst en SC-LX *så høyt tall som mulig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, det skal prøves. Usikker på hvor lenge de har stått, mener han sa de hadde vært i bruk frem til julen.

NOS elementer?

Noe slikt som dette? :)

* Leste litt tester, virker som 81 er verdt prishoppet opp.

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, det skal prøves. Usikker på hvor lenge de har stått, mener han sa de hadde vært i bruk frem til julen.

NOS elementer?

Noe slikt som dette? :)

* Leste litt tester, virker som 81 er verdt prishoppet opp.

New Old Stock, altså nye men har stått lenge på lager.

Husker ikke forskjellen på alle modellene men på generell basis så er det jo sånn at det ikke gåt an å kjøpe forsterker med for mye watt, for lite derimot.. Men tror nok begge de der funker på de B&Wene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da er jeg med.

Får ta en opp-ned periode på de og se om det hjelper.

Takk for hjelpen! Jeg er helt falt ut av HiFi-verden :) Lurer meg på om den 81 er samme som min far har, driver et sett med B&W 604S3 + center og bakhøyttalere i samme serie. Spiller godt i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv i stereo/hjemmekino markedet for et par år siden etter å ha vært ute av det i endel år. Tenkte i utgangspunktet å kjøpe en stereoforsterker men endte opp med en hjemmekinoreciever fra Denon rett og slett pga alle mulighetene det gir. Jeg kjører Get PVR/PS3/Laptop/ via HDMI til forsterker og så en HDMI med ARC opp til Smarttv.  Veldig ryddig og greit når all lyd/bilde går digitalt via HDMI

Jeg kjøpte Denon AVR-X4000. Denne kan også biampes.  X4000 er vel utgått nå men vil absolutt anbefale å sjekke ut Denon modeller

http://www.tu.no/t2/bilde/2014/01/24/receiver-med-hoy-x-faktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da er jeg med.

Får ta en opp-ned periode på de og se om det hjelper.

Takk for hjelpen! Jeg er helt falt ut av HiFi-verden :) Lurer meg på om den 81 er samme som min far har, driver et sett med B&W 604S3 + center og bakhøyttalere i samme serie. Spiller godt i alle fall!

Hatt flere vintage B&W, sist 802 og alle spiller overlegent best med en litt nøytral forsterker med nok strøm til å kontrollere bassen. Det kan være totalt natt og dag mellom to forsterkere med tilsynelatende like specs.

Skal du ikke ha surround og må koble til dingser digitalt ville jeg ventet på at det dukket opp en Vincent SV-233 på brukten. Spiller latterlig bra for småpenger på B&W.

Kjøpte en sånn ny til 10k når den kom ut og det var et ran allerede da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Vincent Sv-233 er godt anbefalt? Ligger en til småpenger i Bergen på finn faktisk.

Tusen takk for gode tips alle sammen.

Vanskelig valg dette med om jeg trenger stereoforsterker eller reciever. Hadde planer om en center, men ikke bakhøyttalere. Sub kommer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Bestilte meg ny laptop på Elkjøp.no her etter flere år med treeeeig gammel laptop.

Får vel bare levere den inn igjen da det er null motstand på N tasten på tastaturet...... :devil: Går vel et par uker til med den gamle igjen nå.... Piss!  ​

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Bestilte meg ny laptop på Elkjøp.no her etter flere år med treeeeig gammel laptop.

Får vel bare levere den inn igjen da det er null motstand på N tasten på tastaturet...... :devil: Går vel et par uker til med den gamle igjen nå.... Piss!  ​

stasjonær lenge leve.

Utdatert sjermkort sei du? No problem. oppgradere.

kan enkelt reingjøres.

Kan enkelt velikeholdes (skifte kjølepasta, blåse rein for støv) dette er VEEEEELLLLDDDIIIGGG viktig. spesielt det med kjølepastaen, den blir til støv etter 1-2 år. 

og har kjøling som faktisk holder pcen under 45 grader ;)

Men laptop er fint til diagnose, eneste eg bruker laptop til :P

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan du pakke den i ryggsekken og dra den med deg til andre siden av jordkloden på jobb foreksempel? :)

Bruker selv bare laptop med eksternt tastatur og 24" monitor, så når jeg drar på jobb har jeg "alt" med meg. Etter jeg oppgraderte til SSD kan jeg heller ikke si jeg savner noe som helst heller, riktignok til mitt bruk.

Endret av HSD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan du pakke den i ryggsekken og dra den med deg til andre siden av jordkloden på jobb foreksempel? :)

Bruker selv bare laptop med eksternt tastatur og 24" monitor, så når jeg drar på jobb har jeg "alt" med meg. Etter jeg inviserte i SSD kan jeg heller ikke si jeg savner noe som helst heller, riktignok til mitt bruk.

Ja, eneste drawbacken. Men Ola Normann bruker laptop i heimen når det hadde vært meir økonomisk med stasjonær. Da har du data lengre per brukte krone (i så fall i mitt tilfelle) brukte 8000 for pcen for 5(!) år siden. Og den kjører enda spill på high-very high instillinger.

Men må se fakta i øyene og se at sjermkortet er utdatert(HD radeon 6990 dual fan) og tenker å hoppe på nvidia støtta kort, da alle spillprodusenter tydlugvis hater AMD.

Tenker å kjøpe gtx 970 dual fan. Top 10 trur eg i mest ytelse per brukte krone idag, utifra high end graphic cards benchmarks sida.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...