Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Temperaturer varierer fra spill til spill.. :)

Noen er kjempekrevende av CPU, mens andre omtrent ikke krever at du har en CPU.

Spill jeg spiller mye for tiden (Arma 3) er vanvittig krevende av CPU. Selv her stiger temperatur minimalt over 40.

Men hvordan er luftflyt i kabinettet da? Overtrykk? Mye som spiller inn på temperatur. 

Selv har jeg to vifter inn og en ut for å ha litt overtrykk.

To vifter på CPU med giga-kjøler (Noctua NH15)

Noctua2.jpg

Har oppgradert til Noctua. 3x 120mm vifter som står på fult kjør. (2 intak og 1 eksos).

der er god gjennomstrøm da kabinetet er laget av aliminum trur eg og det er fult av rist med filter langs heile kabinetet untatt "bakdøra". der hovedkortet sitter.

Har da en gigantisk vifte og kjølerille på prossoren. i7 med 4,01 ghz (førstegenrasjons i7) og hd radeon 6990 Dual fan. så har en heftig kjøling på den og.

Skiftet no pasta på både GPU og CPU, siden det er gjort på 1-2-3. Skal se om det blir noe bedre. vist ikkje så reformaterer eg pcen. 

EDIT: 

TESTET no rainbow six siege og har samme drit fps og grafikk. MEN har 45 grader ved hard kjør og mykje skyting og smelling :P 

Endret av R4F431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den firehjulstrekkdiskusjonen som foregikk her vil jeg skyte inn at haldex er glimrende å sladde med. Tror det kan overføre inntil 60 (?) prosent kraft på bakhjulene.

kan overføre inntil 100% på bakhjula på min jeg :)

riktignok manuelt da hehe :P

pajero ftw :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den firehjulstrekkdiskusjonen som foregikk her vil jeg skyte inn at haldex er glimrende å sladde med. Tror det kan overføre inntil 60 (?) prosent kraft på bakhjulene.

Haldex på X1 skal kunne overføre nesten 100% til bakhjulene, men hvordan det er å sladde med er vel mer bestemt av elektronikken, tror jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt beist :)

post-49688-0-81952600-1451691905_thumb.j

*Big Tower CM Storm Trooper 1.795,-

*Asus maximus VII hero hovedkort 1.699,-

*Intel i7 4790K cpu, OCet 40 % 2.799,-

*CM Nepton 240M vannkjøling 1.045,-

*2 stk Zotac Geforce gtx 980 Amp Extreme! i SLi (dette var de mest overklokkede fra fabrikk, ved lansering) 11.590,-

*16GB HyperXfury minne 1.000,-

*Corsair RM850, 850W 80 plus gold modular PSU 1.337,-

Ellers er det 2 stk SSD (til OS+noen spill) og 3 stk HDD på 2TB ca. 7.000,- ekstra

Så er det jo multimonitor, keyboard, mus, displayport-kabler osv. i tilleggskostnader. Det ble hvert fall rundt 40K++ Kjøpte absolutt alt nytt og bygget den Nov 2014, unntatt vannkjøling og skjerm nr.2, som kom ila. 2015. Kommer plutselig en skjerm nr.3 også. :P

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppgradert til Noctua. 3x 120mm vifter som står på fult kjør. (2 intak og 1 eksos).

der er god gjennomstrøm da kabinetet er laget av aliminum trur eg og det er fult av rist med filter langs heile kabinetet untatt "bakdøra". der hovedkortet sitter.

Har da en gigantisk vifte og kjølerille på prossoren. i7 med 4,01 ghz (førstegenrasjons i7) og hd radeon 6990 Dual fan. så har en heftig kjøling på den og.

Skiftet no pasta på både GPU og CPU, siden det er gjort på 1-2-3. Skal se om det blir noe bedre. vist ikkje så reformaterer eg pcen. 

EDIT: 

TESTET no rainbow six siege og har samme drit fps og grafikk. MEN har 45 grader ved hard kjør og mykje skyting og smelling :P

FPS henger ikke sammen med temperatur :)

45 grader er veldig akseptabelt da, iallefall med luft.

Tror du bør bytte ut stort sett hele maskinen din for å holde følge med dagens spill skikkelig.

Jeg har jo siste generasjons prosessor, samme med skjermkort. Eneste jeg "henger" tilbake for nå er DDR4-ram, men det er det så lite forskjell på i spill uansett at jeg ikke klarte å forsvare prisen :)

Alt flyter pent i alle fall, ikke funnet et spill som får PC'en til å slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FPS henger ikke sammen med temperatur :)

45 grader er veldig akseptabelt da, iallefall med luft.

Tror du bør bytte ut stort sett hele maskinen din for å holde følge med dagens spill skikkelig.

Jeg har jo siste generasjons prosessor, samme med skjermkort. Eneste jeg "henger" tilbake for nå er DDR4-ram, men det er det så lite forskjell på i spill uansett at jeg ikke klarte å forsvare prisen :)

Alt flyter pent i alle fall, ikke funnet et spill som får PC'en til å slite.

Ja pcen min er 5 år gammal. Eneste ett sjermkort oppgradering og kjøling. Meget fornøyd.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en tur igår, været var litt dårlig med stedvis slaps/slush på veien. Ligger en bil rundt 200 m foran meg så jeg henger med i samme fart uten å komme noe særlig nærmere. Plutselig kommer det en bil bak og legger seg litt vel tett innpå. Kommer til en oppoverbakke med 2 felt, forbikjøringsfeltet har en del slaps. Jeg slakker litt på farta så han kan kjøre forbi tross slapset. Åpenbart ingen interesse for å kjøre forbi, bare ligge i dragsuget. Forbikjøringsfeltet slutt, ligger fortsatt alt for nærme meg. Kjører av i en busslomme noen km etterpå og slipper han forbi. Viser seg å være en Prius med løyve.

Svinger ut på veien igjen. Et par minutter etterpå kommer Speedy Gonzales i sin E90 og legger seg enda nærmere enn Priusen. Jeg kjører fartsgrensa og jeg kjenner til misvisningen på speedometeret mitt. Han kommer såpass nærme at jeg ikke lenger ser hans angel-eyes i midtspeilet. Setter på tåkelyset bak. Han svarer med å blinke med fjernlyset tilbake. Åpenbart er det jeg som gjør noe feil ved å kjøre fartsgrensa. Dobbel sperrelinje på stedet, så jeg slipper også han forbi ved å kjøre av i en lomme.

Etter 5-10 min så catcher jeg opp med både Priusen og E90en som nå ligger fanger i fanger med bilen jeg egentlig kjørte bak. Og da har alle sammen tatt igjen hovedstrømmen av biler og der ligger vi helt til vi kommer fram til byen 15 min etterpå.

Sånne ting skjer stadig vekk. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk prøver å oppnå. Jeg slapp nå begge forbi, men man havner som regel bak en bilrekke uansett og tidsbesparelsen dem gjorde tilsvarer 15 sekunder. Håper at all steinspruten på frontfangere er verdt det og at den tiden de sparte ble brukt til noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flobben sier her, du skal ha cred for at du holdt deg rolig i den situasjonen.

Hadde det vært meg hadde jeg kasta noe på bilen bak, ender som regel ikke bra. Men folk som skal ligge i ræva mi over tid irriterer meg noe grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en tur igår, været var litt dårlig med stedvis slaps/slush på veien. Ligger en bil rundt 200 m foran meg så jeg henger med i samme fart uten å komme noe særlig nærmere. Plutselig kommer det en bil bak og legger seg litt vel tett innpå. Kommer til en oppoverbakke med 2 felt, forbikjøringsfeltet har en del slaps. Jeg slakker litt på farta så han kan kjøre forbi tross slapset. Åpenbart ingen interesse for å kjøre forbi, bare ligge i dragsuget. Forbikjøringsfeltet slutt, ligger fortsatt alt for nærme meg. Kjører av i en busslomme noen km etterpå og slipper han forbi. Viser seg å være en Prius med løyve.

Svinger ut på veien igjen. Et par minutter etterpå kommer Speedy Gonzales i sin E90 og legger seg enda nærmere enn Priusen. Jeg kjører fartsgrensa og jeg kjenner til misvisningen på speedometeret mitt. Han kommer såpass nærme at jeg ikke lenger ser hans angel-eyes i midtspeilet. Setter på tåkelyset bak. Han svarer med å blinke med fjernlyset tilbake. Åpenbart er det jeg som gjør noe feil ved å kjøre fartsgrensa. Dobbel sperrelinje på stedet, så jeg slipper også han forbi ved å kjøre av i en lomme.

Etter 5-10 min så catcher jeg opp med både Priusen og E90en som nå ligger fanger i fanger med bilen jeg egentlig kjørte bak. Og da har alle sammen tatt igjen hovedstrømmen av biler og der ligger vi helt til vi kommer fram til byen 15 min etterpå.

Sånne ting skjer stadig vekk. Jeg skjønner virkelig ikke hva folk prøver å oppnå. Jeg slapp nå begge forbi, men man havner som regel bak en bilrekke uansett og tidsbesparelsen dem gjorde tilsvarer 15 sekunder. Håper at all steinspruten på frontfangere er verdt det og at den tiden de sparte ble brukt til noe nyttig.

De fleste lærer heldigvis etter hvert, og de aller fleste køer oppstår fordi slike idioter ikke greier å avpasse farten etter bilen foran. Holder alle en stabil luke så glir trafikken mye bedre. Opplever også at folk satser livet for å komme forbi meg da jeg holder 100 meter til bilen foran, fordi jeg ser at det er møkklang kø foran han igjen. Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for lengst innsett at det er like greit å slippe forbi, om bare for min egen del. Nå kjører jeg enkelte ganger 10-15 km/t over fartsgrensen selv, men jeg holder god avstand til biler foran meg om jeg skulle hente igjen noen. Er det dårlige kjøreforhold med masse regn/snø/tåke eller vegbane (delvis) dekket av snø, is eller slaps så velger jeg heller det fornuftige med å legge meg både 10 og 20 km/t under fartsgrensen og slippe forbi dem som skulle hente meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen ligger bak meg og "presser" så blir jeg så trassig at jeg kjører nøyaktig på fartsgrensen, å gi gass for å demonstrere er iallfall helt uaktuelt. Det funker egentelig alltid da de etterhver kjører forbi eller legger seg med større avstand. Er jeg i ett humør som gjør at jeg er litt rundere i kantene så slipper jeg folk forbi hvis de skal ha så forbaska dårlig tid.

Selv er jeg allergisk mot å ligge for nærme biler som kjører foran meg, steinsprut vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...