Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

:huh: Var motsatt her, fikk meg dame og vi begynte å trene sammen :P Men er noen år siden, sklidd bra ut igjen nå :P

Vi trente begge to vi også , men ny jobb , mye jobbing i sommerferien for begge to , ho jobber i hjemme sykepleien og jobbet mye dobbelt , da er det ikke alltid like lett..

Men ingen unnskyldning , fins fler som har det værre enn dette som får det til :)

Ingen plan om noe bodybuilding , men få bort magan og håndtaka så er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trente begge to vi også , men ny jobb , mye jobbing i sommerferien for begge to , ho jobber i hjemme sykepleien og jobbet mye dobbelt , da er det ikke alltid like lett..

Men ingen unnskyldning , fins fler som har det værre enn dette som får det til :)

Ingen plan om noe bodybuilding , men få bort magan og håndtaka så er jeg fornøyd :)

Du er ikke den eneste ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 16kg på 3-4 måneder ved å kutte nesten helt ut på brus og godteri og spise litt mindre til middag. Middag var der jeg spiste meg veldig mett. 

Og i dag ligger jeg cirka på samme vekt som da, men med mer muskelmasse. 

Tenkte samme som deg når jeg begynte å trene. Jeg begynte med styrkeløft og det var redningen. Har ingen plan om å bli den med lavest fettprosent, men den som kan løfte mest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på startbatteriets helse og lading?

Ser på enkelte nettsider at ved langtidslagring, så bør et AGM batteri vedlikeholdslades hver 6. måned, og med blybatteri hver 3. måned.

Men sånn med daglig småkjøring, hvor ofte bør man vedlikeholdslade et AGM batteri? Over natten, hver natt er vel kanskje litt overkill? Hehe.

Har fått montert nytt AGM batteri (original BMW) og de monterte også en Calix lader. Den skal kunne lade fra flatt til fullt, så endre modus til vedlikeholdslading. I det daglige vil den vel stort sett gå i vedlikehold-modus.

Etter denne investeringen har jeg så klart lyst til å behandle det riktig og få lang holdbarhet til gjengjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert :) Takker igjen.

Fint å vite. Lurte bare siden beskrivelsen sa "ved fulladet batteri går den over til vedlikeholdslading", og det ikke sto noe om dette var skadelig (i lengden), eller om den ville koble inn/ut ved behov. Samme frykten man har for batteriet i en laptop, som alltid har strømkabelen i.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladere som kjøpes i dag kobler ut når batteriet er fult. Får å unngå nettopp dette:

Jeg har sprengt mange batterier opp igjen min oppvekst. Husker jeg kokte flere batterier som jeg skulle ha på kassabilen etter jeg glemte at de stod på lading, og en dag etter så var batteriet sprengt.

Dette er jo da 13-14år tilbake tid med bla. Clas ohlson og biltema ladere samt syrebatterier.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri til biler er ikke li-ion som i telefoner og pc samt diverse annet småtteri.

Sålenge man bruker en smart lader så skal ikke batteriet gå i stykker av lading.

Men klart, i gamle dager da man hadde ladere som dunket på med 5-10 ampere uansett tilstand på batteri, ja kokes og sprenges det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjedelig! Har ødelagt et par under langtidslagring, ved ofte utladning. AGM har jeg aldri vært borti før, heller. Vet fordeler og ulemper, men ikke om det fulgte samme prosedyrer for lading osv. De har jo også eget program på universale ladere. Hehe. Better safe than sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...