Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tom-16-omkom-etter-ulykke-paa-e6/a/23593533/

For en jævlig situasjon. Sier vel kanskje litt om holdningen til folk når det kommer til vinterføre og fart? Etter hva jeg fikk ut av artikkelen, virka det som han som kjørte på gutten kom bakfra i en voldsom fart. Kan tenke meg familien er triste, håper gjerningsmannen får som fortjent også, uansett om det var et uhell eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en 20-åring i en E39 som traff gutten. Jævla trist. :(

http://www.dagbladet.no/2016/01/10/nyheter/ulykke/innenriks/trafikkulykke/42694945/

Var en som lå artikkelen ut på BMW E39 Norge siden på Facebook og det så ut som han brydde seg mer om at det var en E39 mindre på veien lol.

Dessverre mange tullinger på nett, om de er nettroll eller om de faktisk mener det er ikke godt å si.

Ikke kult er det uansett å havne i en sånn situasjon. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når folk ikke kjører etter forholdene og veibanens aktuelle tilstand. Det handler ikke om å kjøre så fort at man akkurat har nok grep for å holde seg i vegbanen, men også kunne stanse i uforutsette situasjoner. Sistenevnte er det mange som fniser av når jeg nevner. Skulle ønske at flere ikke hadde gullfiskhukommelse da de dro på glattkjøringstimen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er bare direkte trist, for alle parter. I min drømmeverden, så hadde alle kjørt bakhjulstrekk og kjent lett at veiene er glatte. Bort med elektroniske hjelpemidler og alt som gjør deg til en mindre skjerpet og god sjåfør. Forhjulstrekk, om man setter det på spissen så kjenner man ikke helt hvor glatt det er før man skal svinge og forhjulene ruller i gal hastighet i forhold til hvor fort man forflytter seg, og da har man det gående. Med mine rundt 25 000km med forhjulstrekk på arbeidsbil, så var min løsning å trampe inn clutchen og bare håpe at hjulene hadde nok feste til å begynne å rulle fort nok så man fikk styring gjennom svingen.

Senest på Fredag kjørte jeg avsted på polert is, holdt 40km/h i 70-sona og det hopet seg opp med folk med dårlig tid bak meg.. Først når man gir gass, spinner og ligger breit bortover rettstrekka at folk skjønner at det er lurt å ta det litt med ro :P

Så kan man også begynne å lure på hva dem legger på veien enkelte steder når det renner vann av veien i 9 minusgrader :P Så kommer man på litt mindre trafikkerte veier og folk holder stadig høy flyt.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...