FredrikE24 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 David Bowie er død.. Trist!! Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 (endret) Ser frem til David Bowie maraton av nyheter og statuser nå, etter uka med Lemmy. Endret Januar 11, 2016 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 (endret) Dette ble tagget under T-banebrua i dramantbyen Bøler i Oslo en gang da Bowie holdt på som verst og er faktisk på vei til å bli fredet som kulturminne. Ukvemsordet skal visstnok ha vært det styggeste ordet man kunne si på den tiden. https://no.wikipedia.org/wiki/Sædfuck Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 11, 2016 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 (endret) kan det være viftemotstanden som er gåen når ingen av viftene går rundt?? tenker at det kanskje er noe annet, er jo ingen respons selv ved max Endret Januar 11, 2016 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Strømmen går utenfor motstanden når vifta går på fullt, så om den ikke funker på fullt er det noe annet som er galt. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Noen som har erfaring med alcantara ratt? Skal kjøpe nytt og er i tvil om å gå får slikt "ventilert" eller alcantara. Har hørt alcantara ratt blir fort slitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Ja, det er veldig godt å holde i og kjøre med, men blir fort slitt om du ikke er veldig nøye med vedlikehold, samt at du ikke kan holde hendene på samme plass over lang tid, ettersom at "hårene" legger seg og blir ulikt resten av rattet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Veldig som forventet ja, hehe. Bilen skal brukes så da blir det uaktuelt Får heller vente til jeg har en "søndagsbil" å kjøpe det til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Jeg har alcantara-ratt i 1-serien (riktignok originalvare fra BMW). Har ikke merket noe slitasje hittil, men det er ikke særlig populært av fruen... Har heller ikke merket noe med "hårene" rundtom, men jeg er litt påpasselig med å ikke ta i det med skitne hender og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Jeg har flere ganger kritisert at 245 brede dekk er alt for breit for vinterdekk, noe jeg fortsatt står ved etter å ha hatt slike på F10en. MEN...selvom bilen graver dype grøfter som spor så er det pokker meg ingenting som stopper den i bakkene. Den graver, krabber, kravler og spinner seg opp de værste bakker på snøføre. Og det er takket være den geniale E-diffen som F10 er utstyrt med. Folk kritiserer denne for å ikke være like god som en god gammel diff med sperre, mye mulig det er sant også. Man jeg kan skrive under på at E-diff funker som bare juling når man skal opp bratte bakker på vinterføre xDrive hadde helt sikkert gjort det enda lettere å dure opp disse bakkene i full fart, men på en måte så er det litt mer artig når man kjenner bilen må jobbe litt samt at man selv må bruke huet. Så min harde kritikk mot 245 vinterdekk trekker jeg delvis tilbake, det funker så lenge man har en moderene bil med god antispinn/E-diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Bredden på dekket betyr absolutt ingeting med mindre man også tar høyde for vekten på den aktuelle bilen. Er 245 ok på f10? Hva med polo? Hva med 275? Hva med 195? etc etc. Å påstå at en dekkdimmensjon er bedre egnet enn en annen, utene å defintere hvilken bil/vekt man prater om er jo så smått absurd Fredrik. Stikkord, marktrykk. Gjerne i relasjon til dekkets egenskaper. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Samme faen, det funker iallfall tilfredsstillende på min F10. Selvsagt har marktrykk noe med saken å gjøre, det er vel ganske innlysende. En buss kan jo ikke kjøre på 195 vinterdekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 (endret) Jeg har også kjørt 245 på vinterføre i dag i konas F25. Og da skikkelig vinterføre med mye løs snø. Når jeg kommer opp i fart begynner bilen å flyte litt oppå snøen, og det liker jeg ikke så godt. Det jeg imidlertid liker godt er at DSC og xDrive korrigerer dette nesten uten at det merkes. Så bilen føles ganske trygg likevel. Ideelt sett ville jeg nok likevel foretrukket litt smalere dekk. Det råeste er imidlertid hvordan bilen skyter fart når jeg gir full gass fra stillestående. Bruker ikke mange sekundene ekstra til hundre. Helt rått! Endret Januar 11, 2016 av ogee1 Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Bredden på dekket betyr absolutt ingeting med mindre man også tar høyde for vekten på den aktuelle bilen. Er 245 ok på f10? Hva med polo? Hva med 275? Hva med 195? etc etc. Å påstå at en dekkdimmensjon er bedre egnet enn en annen, utene å defintere hvilken bil/vekt man prater om er jo så smått absurd Fredrik. Stikkord, marktrykk. Gjerne i relasjon til dekkets egenskaper. Marktrykk er helt klart et stikkord, men med smalere dekk øker marktrykket selvfølgelig pr. cm2. Allikevel er ikke smalere dekk automatisk nirvana i relasjon til fremkommelighet på vinterføre. På løs sne, nysne og slush handler det om at dekkene presser/skjærer seg ned slik at lamellene eller piggene kommer ned til fast underlag. I dette tilfellet bør man ha smale dekk som øker marktrykket pr. cm2. På is, skareføre eller fast sne er ikke marktrykket like viktig og da kan selv brede dekk gi bedre feste enn smale dekk. Jeg ville ha valgt et godt kompromiss... ikke for brede dekk og ikke for smale dekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 Marktrykk Per cm2 øker ikke. Marktrykk _er_ per areal, så det ligger i begrepet. Poenget mitt er enkelt og greit det at å diskutere absolutte dimensjoner uten å ta hensyn til biltype ikke funker, og det har det blitt gjort ganske mye av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg