Clutch Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 noen som vet om noen bra sider som har utvalg av fender flares til E36? dårlig respons på e36 grupper på face. og finner ikke noe jeg liker på badass parts eller ebay. tenkte noe liknende det lasse hadde på sin E36 (den som nå har felony) eller "just dont care" E36`n her på formet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Nais! Vet ikke helt hvor du bor, men vet det er Sør Trøndelag, om jeg husker rett. Ellers er det kommet ca 10-12 cm snø i Trondheim på ca 2 timer!! Woohoo! Arbeidsforholdene mine vil seg ikke helt denne uka ? Hadde 29 minus utendørs to dager på Tynset, nå skal jeg jobbe på Malvik i to dager, og nå snør det som et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Oh yes! Trøndelag/Trondheim og omegn, får snø så det synger nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Når vi først snakker om store SUVer. Har har ratta litt rundt i en ganske ny Suburban, ganske romslig bil med andre ord. Men, denne bilen har fjernstarter. En knapp på nøkkelen som starter bilen, vanvittig greit på kalde vintermorgner. Rart ikke flere bilprodusenter har denne løsningen Når det gjelder bilen i seg selv så må jeg si mye har skjedd siden de gamle 6,2 dieseldroga, dette var nesten på nivå med tysk premium. Men bare nesten.. Kan man ikke starte ny bmw via app da?En kompis sin v60 kan man starte med volvo on call appen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Kan ikke starte bilen nei, men drivstoffvarmer ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Kan ikke starte bilen nei, men drivstoffvarmer ja.Hmm, nå ble jeg usikker på om han kan starte sin men så lenge man har dieselvarmer er det vel ingen poeng og starte bilen før man reiser? En kompis av meg laget til fjernstart via nøkkel på sin gamle w124, ganske stilig Edit: han kan starte v60 med appen Endret Januar 17, 2016 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 E39 530dat er no dritt å starte i 13minus. Ett fulladet batteri klarte fyre 1stk. Måtte på med ekstra startkabler for å fyre den andre ? Virker til å være meget kresen på strømmen. Siden de prøver ikke starte engang om det er for lite. Vanligvis hører man jo et klikk i starteren i det minste. Men her nå så bare skjer det nada. Litt div klikk i instrumenter. Men startmotor er død. Men når man har nok strøm så er det bare å vri på nøkkelen så fyrer den med en gang ? Men note to self. Ikke parker bilen du skal høgge først bakerst ? No dritt å flytte på 3-4 biler for å komme til den man skal ha ? Ja det står endel biler her nå ? Tror jeg burde bytte nick til bmw-høggern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Det kan jo være dårlig starter. De blir jo gjerne treg over tid. Og da kreves det mer kraft for å få drevet til å slå inn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Janerik: Her må det være noe annet som er feil... Min har jeg starta uten problemer, helt kald, ned i -42C. Den stod også nylig nesten 4 uker parkert og nedsnødd, starta ummiddelbart i rett over -20C. Endret Januar 17, 2016 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Tenker også at noe er galt, når høvelbenken jeg har under panseret fyrer som ingenting i kulda. Kaldeste jeg har fyra opp er -27,5 grad. Bortsett fra at olja åpenbart er tjukk og at det derfor går litt treigere rundt, så fyra motoren helt som normalt etter en glødesyklus.Ellers fikk jeg svar på jobbsøknaden min idag.. Det er litt surt at jeg er den siste som blir danket ut av nesten 500 søkere jaja, da må den som fikk jobben være svært godt kvalifisert tenker nå jeg Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 17, 2016 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Fyra v70. Til kona i dag, nesten 20minus her for tiden og webastoen ville ikke fyre pga lite drivstoff. Skal si ting var tregt de første minuttene, merka at den også måtte jobbe litt for å starte. Normalt fyrer den med engang, nå dro den tre runder på starteren og tomgangen var litt ujevn. Gir og clutch var skikkelig seige, dårlig fart i varmeapperatet også når webastoen ikke starter. Fikk fylt på diesel etter å ha køddet med tanklokket som hadde fryst seg. Var forsåvidt stress å få det lukket også. Med full tank ble der i mot fart på sakene. Webasto varmer godt og med ti min kjøring ble nok girolje og motorolje lunket. Leste forøvrig at dieselvarmeren til Bmw leverer 5kw/t, ikke rart det blir varmt, er jo mer en jeg bruker for å fyre i huset for tiden. http://mybmw.com.ua/wp-content/uploads/2014/04/PIDoc2280.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Det kan jo være dårlig starter. De blir jo gjerne treg over tid. Og da kreves det mer kraft for å få drevet til å slå inn.... Janerik: Her må det være noe annet som er feil... Min har jeg starta uten problemer, helt kald, ned i -42C. Den stod også nylig nesten 4 uker parkert og nedsnødd, starta ummiddelbart i rett over -20C. virker som at de bare er meget kresne på at det må være helt perfekt kontakt på batteripolene. har 3stk 530dat e39 her nå, alle er sånn, på den ene prøvde jeg batteri med startkabler på batteriet baki, og et annetm ed startkabel på punktene i motorrommet, i tilegg til startkabler fra pajero'n. måtte ut å gnikke på kontaktpunktene 2-3 ganger før 530dat'n ville prøve kinne, starta med en gang da da jeg fant ut at det beste for å fyre de er å ta ut det ene bra batteriet jeg har til de og lade det opp, så putte det inn i en og en bil etterhvert so mjeg skal flytte på de, nå fikk jeg omsider flytta på de så de står slik at jeg ikke trenger flytte no mer på de før jeg skal gjøre noe med de da (2 av de skal høgges) firstworld problems Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Du må naturligvis ha god kontakt. Men nei, "de er ikke bare sånn". Ref -42 starten min (det var jo i en lang periode med skikkelig kulde, men -42 var det kaldeste). Og den nylige starten etter 4 uker uten start i noen og -20. Min bil er kjørt over 360 000km, så ser ikke noe der heller. Bare å begynne å feilsøke tror jeg om du skal ha bilen over tid og det er et problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Hvilken som helst bil kan vel starte bare batteriet har nok strøm, unntak av dieselbiler i ekstrem kulde. Er jo som regel batteriet som tar kvelden før motoren i ekstrem kulde. Mye småkjøring kombinert med mye bruk av varme ditt og varme datt svekker jo batteriet som ifra før kan være svakt pga kulde. F10en har imponert meg denne vinteren, den startet umiddelbart i -23 på Hovden etter å ha stått to dager. Dører fryser ikke fast etter å ha vasket bilen, der er E34en helt håpløs. Motoren bruker litt tid på å bli varm men når den først er varm så er varmeapperatet veldig bra, føler ikke jeg savner Cold Clima pakken. Etter å ha stått i to dager i rundt -10 så var batteriet flatt på E34en. Var strøm til å drive lys, vifte og alt annet men starteren bare klikket. Fyra med en gang med startkabler og falt ned på en rolig silkemyk tomgang. Gangkulturen til M50 imponerer meg stadig. Ellers så er det svært uvanlige vintertempraturer vi opplever på Sørlandet om dagen. Sjelden vi har lavere enn -10 langs kysten, burde nok ha tenkt litt på det når jeg bruker bilen. Kanskje vedlikeholdsladet batteriet av og til, men sånn er det når man ikke er vant til ekstremvær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Du må naturligvis ha god kontakt. Men nei, "de er ikke bare sånn". Ref -42 starten min (det var jo i en lang periode med skikkelig kulde, men -42 var det kaldeste). Og den nylige starten etter 4 uker uten start i noen og -20. Min bil er kjørt over 360 000km, så ser ikke noe der heller. Bare å begynne å feilsøke tror jeg om du skal ha bilen over tid og det er et problem 2 av de skal høgges så gidder nok ikke se så mye på det der, men tredje skal bli nye trekkbil for henger så får se åssen det er på den, diesel trekker jo mer på starter enn bensin, og husker gamle traktoren jeg hadde (55ish fordson major) kødden å starte den og, batteri på traktor og ett eller 2 i tilegg vi startkabler, da fyra den. men når jeg tok meg tid til å bytte kabler fra batteri til starter (starter var ny) og lodda koplingene så fyra den på ett batteri igjen, brukte tilogmed biltema hurtigbatteriklemmer, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg