Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det med godt voksne råkjørere er et problem der jeg er fra og. For en del år siden var det en familiefar som spurte om ikke politiet kunne ha en fartskontroll akkurat ved mine foreldre sin avkjørsel. De bor midt på et langt rettstrekk, og svinger av akkurat der det er en liten bakketopp. Eneste var at førstemann som ble tatt var han som ringte politiet..

En annen morsom historie var og for en del år siden, rundt den tiden vi begynte å ta lappen. En god venn av meg som er 1. år eldre hadde en ganske fin 320i E30 med mtech, var ingen god sjåfør, og kjørte alltid det raskeste han klarte. En ettermiddag da han pleide å komme hjem fra jobb stilte en kamerat av oss seg opp i veikanten med sine hvite Volvo 740, og selv antrukket i svart skinnjakke, refleksvest og et passende redskap til å vinke han inn. Han gikk visst rett på der han kom flygende lavt i 50-sonen, og fikk skikkelig sjokk! BMW'en brant dessverre opp en tid senere mens jeg var med i den..

Ellers er det definitivt voksne sjåfører i premium familiebiler som er de mest tankeløse råkjørerne i nabolaget, noe som gjør at min mor vil ha fartshumper nedenfor huset, selv om hun egentlig ikke kan fordra de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny runde pågang her oppe nå?... hmm..

Allerede hatt dette i 2009, absolutt ikke noe å anbefale! Synd det går å få igjen da..

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/svineinfluensa/svineinfluensa-i-aalesund-seks-isolert-paa-sykehus/a/23599950/

Heilt ærlig så liker eg å bli sjuk, da har kroppen enda en motgift i seg [emoji106]

At det er dødlig for vanlig Ola Normann i gata er vell tull. Men vist du har nedatt immunforsvar og lignende så er det god grunn til å passe seg.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste AGM-batteriene tåler mindre spenning enn tradisjonelle batterier. Det er derfor det er viktig å ha lader med AGM-innstilling. Normalt tåler de 14.7-14.8V, men jeg har vært borti AGM-batterier som tåler maks 14.5V.

Et unntak er Optima sine AGM-batterier som kan tåle opp til 15.6V ved hurtiglading.

Vil bare bare utdype dette litt, fordi det kan være litt forvirrende.

AGM skal normalt lades ved høyere spenning enn vanlige blybatterier. Vanligvis 14.7V for AGM og 14.4V for vanlige batterier. Så sånn sett skal AGM ha høyere ladespenning. Men AGM tåler ikke stort mer enn 14.7V, så høyere spenning vil begynne å svekke batteriet nesten omgående. Vanlige batterier tåler høyere spenninger bedre, selv om de også etter en stund kan bli svekket av høyere ladespenninger.

De nevnte spenningene gjelder ved en temperatur på 20 grader. Ved andre temperaturer blir spenningene litt endret. Moderne ladere tar seg vanligvis av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

810e3de703f40aee0dd94bbe4a16b0c1.jpg

0442c970d985e85261e2db686bd62674.jpg

9e2ddf7be634de05d6aedf321f445f28.jpg

0fb47db42df7ed59cbf6a572e7b38a13.jpg

Var snill med ho mor å installerte nytt batteri, og intallerte permanente plugger på batteriet og satt på forlengelses kabel og festet den i grillen. Velfig smart for late normenn!

Ho hadde hatt store start problemer. Ikkje rart når gummipakkinga har hoppet av over batteriet så det blei søkkvått når man spylte bilen eller regner.

1 stk veldig glad mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var snill med ho mor å installerte nytt batteri, og intallerte permanente plugger på batteriet og satt på forlengelses kabel og festet den i grillen. Velfig smart for late normenn!

Ho hadde hatt store start problemer. Ikkje rart når gummipakkinga har hoppet av over batteriet så det blei søkkvått når man spylte bilen eller regner.

1 stk veldig glad mamma.

eneste som gjenstår da er å få hu til å kjøpe ordentlig bil  :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som gjenstår da er å få hu til å kjøpe ordentlig bil [emoji317]

Neeei, dinna evighetsmaskina der skal ho ha. Hatt den i årevis og kjørt den fra 170.000 til 260.000 og aldri hatt ett stort problem.

Men ganske slapp ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å skal handle ny tlf nå da knærta displayet på z3'n og selger note4'n da jeg er dritt lei samsung.

titter på xperia z3+ og  z5, tar jeg å sammenligner de så ser jeg ingen grunn til å bruke 2k ekstra på z5 nesten samme specs om ikke likt på det meste ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...