Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Fredrik skrev:

Det er ikke lov å øke farten hvis en annen bilist vil forbi deg. Du har ikke en fair sjanse mot en Tesla allikevel og kan først som sist bare legge deg til siden å slippe vedkommende forbi... :)

Det var fletting der han skulle forbi, du også hadde blitt forbanna om du fikk en sånn i ræva (han hadde ikke rukket forbi likevel pga kjapp innsnerving) ;)
Retta leifs

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik skrev:

OK... akkurat det kan jeg jo ikke vite noe eksakt om, men helt generelt har du ikke en sjanse uansett forhold mot en Tesla i din BMW og det er ikke lov å øke farten hvis en annen bilist vil forbi deg.

Nei, nei. Men du kjører sikkert ikke perfekt selv heller ;) Du hadde sikkert blitt irritert selv om du hadde en sånn liggende farlig nærme ;)
Fikk skrekken på den strekka etter en kompis ble tatt, avskilta der. Men de hadde målt han i gjennomsnitt på 86 i 70. Et par uker siden så jeg en som ble tatt på samme sted, rett foran nesa mi. Polisen tenkte "BMW ja, da legger vi oss etter, han skal sikkert sladde i rundkjøringa" eller noe sånt. Jeg kjørte pent, så var det en SUV som dro på. Jeg bytta felt, slapp polisen fram (så at det var de litt før, så jeg tok det rolig), og vips, der la de seg etter han og tok han der kompisen min ble tatt.
Møtte enda en politibil litt lenger bort i en annen rundkjøring.
Etter jeg ble tatt siste gang har jeg helt skrekken for snut, så jeg kjører rolig. Men i dag hadde de kontroll sånn nesten der jeg bor;
Totalt 42 reaksjoner, hvorav 6 førerkortbeslag. Høyeste hastighet 96 km/t i 60-sonen
Sier jo litt, kanskje de ikke skulle satt ned fartsgrensa i første omgang? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh!

Jeg vet jeg ikke er den første som har klaget over dette, men likevel.

Jeg fant en vare på finn.no som jeg hadde lyst på, og sendte mail til selger. Sendte litt frem og tilbake ang. mulighet for frakt (merk: jeg prutet aldri), og plutselig hørte jeg ikke mer. Sendte også en "purremail" uten å få svar.

Så gikk det noen uker, varen var fremdeles usolgt, og jeg sendte så en SMS. Fikk svar med en gang, sendte litt frem og tilbake, og så ble det helt stille. Sendte en "påminnelses"-SMS (med hyggelig tone) en god uke etterpå, men ingen svar.

Hvorfor i all verden gidder man å legge ting ut på finn.no om man ikke gidder å selge til folk som faktisk er interessert og ønsker å betale det man forlanger? Jeg har (egentlig ikke) forståelse for at ikke alle vil sende, men det var aldri et tema her.

:twisted::twisted::twisted::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mange på finn som er totalt useriøse. Kompis av meg fant en sofa han skulle ha. Avtalte med selger å hente den om kvelden. Hosta opp en henger og kjørte bort til avtalt tid. Ringer selgeren og sier at vi er utenfor og spør hvilken oppgang det er. "Den ble hentet for 10 min siden den!"

Brenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Shattered skrev:

Nei, nei. Men du kjører sikkert ikke perfekt selv heller ;) Du hadde sikkert blitt irritert selv om du hadde en sånn liggende farlig nærme ;)
Fikk skrekken på den strekka etter en kompis ble tatt, avskilta der. Men de hadde målt han i gjennomsnitt på 86 i 70. Et par uker siden så jeg en som ble tatt på samme sted, rett foran nesa mi. Polisen tenkte "BMW ja, da legger vi oss etter, han skal sikkert sladde i rundkjøringa" eller noe sånt. Jeg kjørte pent, så var det en SUV som dro på. Jeg bytta felt, slapp polisen fram (så at det var de litt før, så jeg tok det rolig), og vips, der la de seg etter han og tok han der kompisen min ble tatt.
Møtte enda en politibil litt lenger bort i en annen rundkjøring.
Etter jeg ble tatt siste gang har jeg helt skrekken for snut, så jeg kjører rolig. Men i dag hadde de kontroll sånn nesten der jeg bor;
Totalt 42 reaksjoner, hvorav 6 førerkortbeslag. Høyeste hastighet 96 km/t i 60-sonen
Sier jo litt, kanskje de ikke skulle satt ned fartsgrensa i første omgang? :P

Selvfølgelig kan man bli irritert på andre bilister, men loven er allikevel helt klar på området. Det er ikke lov å øke farten hvis en annen bilist vil forbi deg. Om han evt. kjører for hurtig for å kunne klare å komme forbi deg er det hans problem og ikke ditt, men du må under ingen omstendigheter øke farten når han kjører forbi deg.

Hvis jeg har en hissigpropp i rumpa bremser jeg langsomt til hastigheten er nøyaktig lovlig hastighet. Det pleier å hjelpe. Noen ganger hender det at folk hevner seg ved først å kjøre forbi meg og deretter sette hastigheten tilsvarende ned, men det betyr jo bare at idioten ikke hadde så dårlig tid allikevel.

Hva du og jeg evt. mener om at lovlig hastighet på en vei er for lav er ganske uinteressant. Vi må allikevel holde oss til loven.

Er det én ting jeg generelt liker dårlig i en diskusjon er det når noen retter fokuset mot noe helt annet for å rettferdiggjøre eget standpunkt/sak. Dette kalles populært for "whataboutism" og er en uting.

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, E.C. skrev:

Dessverre mange på finn som er totalt useriøse. Kompis av meg fant en sofa han skulle ha. Avtalte med selger å hente den om kvelden. Hosta opp en henger og kjørte bort til avtalt tid. Ringer selgeren og sier at vi er utenfor og spør hvilken oppgang det er. "Den ble hentet for 10 min siden den!"

Brenn!

Den er lei. Tror jeg hadde fått ticks i øyet og revet ut noen hårtuster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Selvfølgelig kan man bli irritert på andre bilister, men loven er allikevel helt klar på området. Det er ikke lov å øke farten hvis en annen bilist vil forbi deg. Om han evt. kjører for hurtig for å kunne klare å komme forbi deg er det hans problem og ikke ditt, men du må under ingen omstendigheter øke farten når han kjører forbi deg.

Hvis jeg har en hissigpropp i rumpa bremser jeg langsomt til hastigheten er nøyaktig lovlig hastighet. Det pleier å hjelpe. Noen ganger hender det at folk hevner seg ved først å kjøre forbi meg og deretter sette hastigheten tilsvarende ned, men det betyr jo bare at idioten ikke hadde så dårlig tid allikevel.

Hva du og jeg evt. mener om at lovlig hastighet på en vei er for lav er ganske uinteressant. Vi må allikevel holde oss til loven.

Er det én ting jeg generelt liker dårlig i en diskusjon er det når noen retter fokuset mot noe helt annet for å rettferdiggjøre eget standpunkt/sak. Dette kalles populært for "whataboutism" og er en uting.

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Er ikke helt sikker på hva du mener, om det var til meg eller noen andre :huh: du pleier å gjøre det samme selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... faktisk ikke (vis meg noen eksempler). Poenget er at din feil/forbrytelse ikke blir mindre ille selv om andre evt. gjør den samme feilen/forbrytelsen. Det blir ikke mindre galt å stjele selv om andre også stjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Nei... faktisk ikke (vis meg noen eksempler). Poenget er at din feil/forbrytelse ikke blir mindre ille selv om andre evt. gjør den samme feilen/forbrytelsen. Det blir ikke mindre galt å stjele selv om andre også stjeler.

Har aldri sagt det heller, det jeg sa var at etter kompisen min ble tatt på samme strekka som den teslaen lå og kødda, har jeg ikke kjørt fortere enn fartsgrensa der. Les igjen, ta på analysebrillene og les enda en gang. For du må ha lest veldig feil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, de fleste elbileiere tror de er litt mer fritatt ifra lover og regler enn andre. Det er iallfall mitt inntrykk! Er ikke lengre siden forrige uke min far lå bak en E-Golf i som kjørte i 90km/t i venstrefila der det er 100 sone. Han lå naturligvis forholdsvis nærme da det lå flere biler bak og presset som også ville forbi, når E-Golfen legger seg inn så sitter føreren med fingeren i ruta til alle som kjørte forbi. Uten at noen gjorde noe som kunne fremprovosere en slik oppførsel.

Det er riktig at svært få biler har sjans mot en Tesla...ifra stillestående. Når man kommer litt opp i fart derimot så er det plutselig mange biler som har en fair sjanse mot en vanlig Tesla :) Hadde flere lyskryss dueller med en P85+ ut Snarøyveien på Fornebu, tapte med minst en billengde ifra stillestående hver gang. Men han dro ikke så mye ifra så fort vi nærmet oss litt høyere hastigheter. Noe annet som var artig er at F10en åpenbart har bedre bremser enn P85+, for når vi kom til neste kryss så måtte han bremse mye tidligere enn meg slik at jeg var først frem til neste kryss med en halv billengde. Tror nesten jeg skulle klart å kjøre ifra han på svingete vei med en F10 520d, eller det hadde jeg klart da Teslaen hadde blitt overopphetet etter en stund :P 

Var en kul fyr forøvrig, ga tommel opp og hilste :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kappkjørte/lekte faktisk med en Model S 10-15 minutter nattestid på en motorvei tidligere i vinter....Jeg kjørte ikke fra han med mine 115 hk/270nm, så han hang på helt opp til 215 km/t på nåla uten problemer.      

En 530D hadde nok blåst fra en Model S ganske greit på en motorvei med litt rettstrekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...