Sjøbuse Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Denne ble jo solgt flere ganger uten at det ble opplyst om at bilen var kondemnert og fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olenikolai Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Når jeg fikk igang hjernecellene kom jeg på at kondemnerte biler selvfølgelig kan fikses opp igjen! Pappa sin forrige bil ble forøvrig kondemnert etter å ha fått et kumlokk rett inn i oljekjøleren. Bilen ble stoppet med en gang, men på merkelig vis var plutselig hele motoren skjært og en del i girkassen ødelagt når den kom frem til verkstedet. Ble kondemnert da BOS ikke ville gi garanti på en motor fra Sverige og den motoren de fikk tak i ble for dyr for forsikringen. Ble solgt videre opp i nord et sted for å skifte motor der fikk jeg høre TRF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 I Norge utgjør kondemnerte/ombygde/oppbygde biler en viss risiko langs veien hvis man ikke kjenner historikken... For noen måneder siden var en godkjent ombygd E46 M3 involvert i en heftig ulykke i Buskerud der den rullet rundt og ble totalmos. Ingen av airbagene ble løst ut...Det var faktisk et perfekt synlig bevis på at ombygde biler ikke er verdt prisen de omsettes for her til lands. Hadde vi bodd i USA kunne forrige eier risikert et helvetes søksmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Spørsmålet er om det var pga ombyggingen airbagene ikke løste ut. Om man ikke hadde lysende airbaglys i dashbordet (som lyser opp og ikke slukker etter 2-3 sec når tenninga skrus på) så måtte man ha gått ganske aktivt inn for å skjule feil. Instrumentpanelet gir tross alt feilmelding når airbagmodulen ikke svarer og hvis modulen rapporterer en feil. -Erik- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 (endret) Det var nok sikkert en feilproduksjon fra BMW M som gjorde at ingen av de 6 eller 8 airbagene løste ut....Jepp. Ombyggingen er helt irrelevant. Du får sende kona og ungene dine ut i en slik bil, og skulle det skje en dødsulykke får du saksøke BMW - på den måten får du tilbake familiemedlemmene fit for fight. Endret Februar 27, 2016 av Werther Marius2002, uglefossen, Fredrik 90 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 (endret) Hmmm... litt stygt rett på sak Werther, men jeg er ganske enig. Kondemnering betyr forøvrig at noe erklæres ubrukelig og skal kasseres jmf. store norske leksikon... Endret Februar 27, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 En forutsetning for å fikse/bygge opp igjen skadebiler må være at jobben blir gjort ordentlig, på lik linje som annet håndtverksarbeid. At det finnes aktører i enhver bransje som tar snarveier for å spare penger er det ingen tvil om, og folk fra østeuropa har et rykte på seg. Hvor vidt det er fortjent eller ikke, skal ikke jeg uttale meg om- men det er viktig å ikke ta alle over en kam. De beste og værste håndtverkerne jeg har jobbet med i forhold til faglig dyktighet, integritet og yrkesstolthet har vært briter og østeuropeere.. Med ordentlig dokumentasjon er det mye å tjene på e30restaurering. Spesielt ved godkjenning av s motor og mtech2.. Mange av bilene fra litauen osv hadde vært solgt for 50-100 000 over prisantydning hvis det var en nordmann som solgte.. Med dine norskkunnskaper har du muligheten for å tjene penger, men om du får en nordmann til å ta seg av salget fjernes mye av skepsisen og fordommene nordmenn har mot restaurering i østeuropa, og du tjener sannsynligvis enda mer. Jeg tenker da på biler som holder denne standarden. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=71540750 jeg tror imidlertid at denne bilen ikke er verd mer enn 220-230 pga de tingene som må gjøres, og throwingstar er ikke så eksklusive felger. Får du restaurert noen bbs rs er potensialet 250++ om bilen er i mint condition. Spesielt om interiør i nytrukket skinn på dashbord osv. 2dørs og Ombygging til m3 i orginalt stål har selvsagt enda større potensial. Det samme med m3bredding på touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Vil original bakpotte ifra en E34 525I passe på min E34 520I? Synes to utblås bak ville sett litt bedre ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Da må du bytte mellompotte og, to rør inn i 525 bakpotte og ett rør inn i 520 bakpotte liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 36 minutter siden, Kennethe34 skrev: Da må du bytte mellompotte og, to rør inn i 525 bakpotte og ett rør inn i 520 bakpotte Okei Kan vel eventuelt sette på en Y kobling mellom bakpotte og mellom potte da? Festene er vel på samme sted vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 10 timer siden, Werther skrev: Det var nok sikkert en feilproduksjon fra BMW M som gjorde at ingen av de 6 eller 8 airbagene løste ut....Jepp. Ombyggingen er helt irrelevant. Du får sende kona og ungene dine ut i en slik bil, og skulle det skje en dødsulykke får du saksøke BMW - på den måten får du tilbake familiemedlemmene fit for fight. Under ombygging til en M3 som er godkjent av SVV så flytter man over kun det nødvendige: motor, gir, eksos, understell, (stoler og instrumentpanel). Eventuelt fangere og ratt. Airbagsystemet i alle E46 er i grunn likt fra 316 til M3. Systemet er dermed ikke mer berørt enn når man bytter over stoler/speedometer/ratt og det er ikke mange som vil klassifisere sistnevnte som en ombygging. Det framgår heller ikke klart av utsagnet ditt om bilen har vært oppbygd fra å være kollisjonsskadet eller om det gjelder den etterhvert "vanlige ombyggingen" fra en i utgangspunktet hel 3-serie til en M3. Din formulering om at forrige eier kunne risikert et søksmål i USA sier nokså lite, da du ikke poengterer at det var han som bygde om bilen. Poenget mitt er at på en eldre bil som har hatt flere eiere kunne ting ha vært jukset med ved flere anledninger. Ombyggingen er selvfølgelig det største og mest sannsynlige enkeltpunktet. Det som jeg reagerer på er at du uttaler deg så bombesikkert som om du satt på ulykkesrapporten, mens du i realiteten kun nevner om at bilen er godkjent ombygd. -Erik- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 13 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Okei Kan vel eventuelt sette på en Y kobling mellom bakpotte og mellom potte da? Festene er vel på samme sted vil jeg tro Sjekk under bilen først. På delekatalogen ser det ut som at E34 har to rør inn i bakpotta både på 520 og 525, men at dimensjonene er ulike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 7 minutter siden, E.C. skrev: Sjekk under bilen først. På delekatalogen ser det ut som at E34 har to rør inn i bakpotta både på 520 og 525, men at dimensjonene er ulike. Er bare ett rør mellom bakpotte og mellompotte på min, men som du sier så viser delefilmen at det er to rør også på 520i. Dette er nok feil, ser også at bakpotta på 520 skal ha to stusser i følge delefilmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 Ble litt usikker da jeg så delekatalogen, fordi jeg har enkelpotte på min 320 og 325 vet jeg har 2. Hvis du ser på antallet endestusser i delelisten (ikke på tegningen) så står det 1, annet diameter enn de 2 på 525 er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Februar 27, 2016 Share Skrevet Februar 27, 2016 (endret) 12 timer siden, Werther skrev: Det var nok sikkert en feilproduksjon fra BMW M som gjorde at ingen av de 6 eller 8 airbagene løste ut....Jepp. Ombyggingen er helt irrelevant. Du får sende kona og ungene dine ut i en slik bil, og skulle det skje en dødsulykke får du saksøke BMW - på den måten får du tilbake familiemedlemmene fit for fight. Skjønner jeg kommer inn midt i en samtale, og kanskje ikke helt har fått med meg hele saken som diskuteres. Men dette innlegget er noe av dummeste jeg har lest her inne på lenge! Mye mulig hat den ombygde bilen dere snakker om var bygget om av noen "luringer" som tok snarveier og på den måte setter andre liv på spille, men å si at alt som er ombygget er noe dritt, og ikke vært pengene tyder på at du ikke helt vet hva du snakker om. Som E.C. Skriver er det ikke nødvendig å klusse her i forbindelse med ombygging til M3, og er alt gjort etter krav fra SVV skal det ikke ha noen sammenheng. I det tilfelle du snakker om som bilen tydelig burde utløst airbag, virker det ihvertfall for meg som at den har vært utsatt for en gjeng med "luringer". Mitt poeng, og sannsynligvis E.C. sitt er at slik er det i alle bransjer, men alle som driver med dette er ikke kriminelle og bygger farlige biler av den grunn. Endret Februar 27, 2016 av -Erik- sandersander, E.C. og Shattered reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg