Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt en kabel på nett og fått INPA, ISTA og mye annet oppe og gå. Problemet er at min N47 ikke er støttet i INPA. Den går bare frem til DDE 6.0, men mangler 7.0 der N47 ligger. 5.0.6 er etter hva jeg skjønner en ny versjon, men jeg mangler tydeligvis noen filer for at N47 skal dukke opp på E60. Har forsøkt å følge oppskriften på å legge til N47 slik beskrevet her: http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=45966

 

Problemet er versjonsnummer på INPA. Tråden dreier seg vel om 5.0.2 og ikke 5.0.6. Er det noen her som har filer ipo. og gjerne en kort oppskrift på hvordan jeg får lagt til N47 med 5.0.6 versjon av INPA? Takker for hjelp!

 

Selgeren av kabelen sier at jeg bare skal bruke ISTA, men livedata er vel bedre på INPA. 

 

-Johannes

Endret av johanngj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Shattered☺

Men har nå fått tatt diagnose på den☺ Men tar imot tipset ditt.

Takk.

Mvh. Monica

Hvis du ser nøye etter siterte jeg egentlig Freakshow ;) Men ja, de fleste merkeverksteder skal ha diagnoseapparat. Her nede tar de 500 kr for en runde, synes ikke det er så ille (Bilia tar dobbelt så mye) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen måte og "resette" automatkasse på 06 325i?

 

På m3'n kjørte jeg SMG adaptation i INPA og det fungerte supert. 

Ser jeg har et valg om SSG adaptation også, men det er vel ikke SSG jeg har i 325'n? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i Bergensområdet har mulighet til å ta diagnose/slette feilkoder på en E36 hadde det vært kjekt.

 

Ikke noe som feiler bilen, men får ikke kontakt med det utstyret jeg har prøvd. Har dog greid å få på plass en "airbagfeil" da jeg fjernet speedometeret for å sjekke pærer bak. Så det blir litt vanskelig å få den gjennom PKK med en pære som lyser rødt i 2 minutter etter oppstart.

 

Begynner å bli usikker på om diagnoseporten fungerer i det hele tatt, så er greit å få det eventuelt bekreftet før jeg går noe mer drastisk til verks. Så det må være noen som har utstyr som har fungert på en E36 tidligere. Min er 10/95 og MS 41.0 hjerne. Send PM om aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen i Bergensområdet har mulighet til å ta diagnose/slette feilkoder på en E36 hadde det vært kjekt.

Ikke noe som feiler bilen, men får ikke kontakt med det utstyret jeg har prøvd. Har dog greid å få på plass en "airbagfeil" da jeg fjernet speedometeret for å sjekke pærer bak. Så det blir litt vanskelig å få den gjennom PKK med en pære som lyser rødt i 2 minutter etter oppstart.

Begynner å bli usikker på om diagnoseporten fungerer i det hele tatt, så er greit å få det eventuelt bekreftet før jeg går noe mer drastisk til verks. Så det må være noen som har utstyr som har fungert på en E36 tidligere. Min er 10/95 og MS 41.0 hjerne. Send PM om aktuelt :)

Hvis du kommer til Mongstad kan jeg prøve.

Men garanterer selvfølgelig ikke om jeg får kontakt heller hvis du har prøvd masse andre kabler/utstyr uten hell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i Drammen/Asker/Røyken/Oslo området som har mulighet til å kode inn AUX på en BMW E60 i morgen eller torsdag? Montert opp så trenger bare å få AUX inn på menyen.. Kjøpt kabel og prøvd sikkert 10 forskjellige PCer men det er bare tull med installeringen av kabel/software. Drar på ferie fredag morgen så haster litt. BMW tar sikkert en liten formue for det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...