Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan gjøres med NCS, INPA og andre apper... bimmercode...

Men:  på 1:57 for en alternativer. Har gjort dette selv før når jeg tenker meg om.

Endret av Reef89
Skrevet (endret)
3 timer siden, thansen skrev:

Må man ha ista programmerings biten for å endre Ah på batteriet på en f25?

IMG_85E40A09-F728-4F1B-AF36-B0A1EA0B4F07.jpeg

Hva ISTA+ kan gjøre;

Registrere nytt batteri (Batterie-Registrierung).

Dette betyr at bilen får beskjed om at et nytt batteri er montert, og lader riktig. Obligatorisk hver gang man bytter batteri på en BMW.

ISTA+ kan ikke: Endre batteritype (AGM ↔︎ bly/syre)

Endre batterikapasitet (f.eks. 80 Ah ↔︎ 90 Ah)

Endre produsent, spesifikasjon osv.

Dette krever koding via:

ISTA-P, eller

E-sys, eller

BimmerCode (Expert mode)

Endret av F-11
Skrevet (endret)
9 minutter siden, F-11 skrev:

Hva ISTA+ kan gjøre;

Registrere nytt batteri (Batterie-Registrierung).

Dette betyr at bilen får beskjed om at et nytt batteri er montert, og lader riktig. Obligatorisk hver gang man bytter batteri på en BMW.

ISTA+ kan ikke: Endre batteritype (AGM ↔︎ bly/syre)

Endre batterikapasitet (f.eks. 80 Ah ↔︎ 90 Ah)

Endre produsent, spesifikasjon osv.

Dette krever koding via:

ISTA-P, eller

E-sys, eller

BimmerCode (Expert mode)

Men en relativt enkel diagnosescanner kan alt dette. Ja iallefall endre batterikapasiteten, men tror resten også såvidt jeg husker på E70. Byttet batteri i sommer, reduserte fra 105 til 92 Ah AGM (måtte velge 90 Ah da).

batteribytte.thumb.jpg.81d77605f8800523f0775700baa0da0e.jpg

Endret av teerex
Skrevet
5 hours ago, teerex said:

Men en relativt enkel diagnosescanner kan alt dette. Ja iallefall endre batterikapasiteten, men tror resten også såvidt jeg husker på E70. Byttet batteri i sommer, reduserte fra 105 til 92 Ah AGM (måtte velge 90 Ah da).

batteribytte.thumb.jpg.81d77605f8800523f0775700baa0da0e.jpg

Ja kunne sikkert gjort dette med CR Pro scanneren. Men endte med å selge den da den ikke kunne gjøre alt jeg ville

Skrevet
On 11/25/2025 at 7:20 PM, Reef89 said:

Kan gjøres med NCS, INPA og andre apper... bimmercode...

Men:  på 1:57 for en alternativer. Har gjort dette selv før når jeg tenker meg om.

Har også gjort dette selv med en eldre version av ista. Har nå 4.39.20, og på den gamle jeg hadde så kunne man ikke selv velge Ah. Det var bare presets der, kunne bare velge 90 og 105ah hvis jeg husker riktig. Bilen har nå 80ah batteri og derfor tror den at batteriet er lavt mtp den "mangler" 10ah, dvs den tror hele tiden at batteriet kun lades til ca 80prosent. Tror jeg nå har fått 4.39.20 til å fungere med programmerings biten også. Skal teste senere i kveld. 

Skrevet

Dette spørsmålet har sikkert blitt spurt tusen ganger her, men er det noe spesiell scanner dere ville anbefalt? Ikke nødvendigvis bare til BMW, men generelt. Hadde icarsoft CR Pro (ikke pluss) men den gjorde ikke alt det jeg ville, kunne heller ikke lese alle biler. Endte derfor med å selge den, trodde det var pluss varianten som idag heter CR Max hvis jeg har skjønt det riktig.  

Skrevet (endret)

Jeg har CR max som "hovedenhet". 
Mens alle PC programmer blir nr. 2 da CRen løser 9,8 av 10 saker jeg bruker den til. PCen blir bare dratt frem når jeg skal initialisere en ny modul, trenger liiitt mer info. ang. en feilkode samt kjøre testplan og litt sånn. (BMW).
CR maxen blir jo bare bedre og bedre med ofte oppdateringer med nye funksjoner, lagrer diagnose rapport, feilkode sjekker, livedata osv.  nettbrett med Internett, rask i bruk og brukervennlig. Ikke bare et feilsøkingsapparat.
Absolutt anbefalt.

Endret av Reef89
Skrevet
30 minutes ago, Reef89 said:

Jeg har CR max som "hovedenhet". 
Mens alle PC programmer blir nr. 2 da CRen løser 9,8 av 10 saker jeg bruker den til. PCen blir bare dratt frem når jeg skal initialisere en ny modul, trenger liiitt mer info. ang. en feilkode samt kjøre testplan og litt sånn. (BMW).
CR maxen blir jo bare bedre og bedre med ofte oppdateringer med nye funksjoner, lagrer diagnose rapport, feilkode sjekker, livedata osv.  nettbrett med Internett, rask i bruk og brukervennlig. Ikke bare et feilsøkingsapparat.
Absolutt anbefalt.

Ja fant en CR max på finn, så ble en slik.

Skrevet

Jeg kjenner folk i Finnmark som kan gjøre dette. Men de er enten helt nord eller helt øst. Er det i nærheten av deg? 

Evt kjøper du feks protool og fikser selv. 

Skrevet
15 minutes ago, Otis said:

Jeg kjenner folk i Finnmark som kan gjøre dette. Men de er enten helt nord eller helt øst. Er det i nærheten av deg? 

Evt kjøper du feks protool og fikser selv. 

Mulighetene er mange, har bestilt CR MAX diagnose verktøy. Kan også kjøpe bimmercode da den støtter både Enet og k+dcan kabel til PC, der kan man vel også registrere nytt batteri? Hadde bare lyst å få ista til og funke helt optimalt med programmerings biten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...