Reef89 Skrevet Tirsdag kl. 18:20 Skrevet Tirsdag kl. 18:20 (endret) Kan gjøres med NCS, INPA og andre apper... bimmercode... Men: på 1:57 for en alternativer. Har gjort dette selv før når jeg tenker meg om. Endret Tirsdag kl. 18:28 av Reef89
Otis Skrevet Tirsdag kl. 18:53 Skrevet Tirsdag kl. 18:53 Man kan ikke Kode F serien med ista og ncs. Reef89 reagerte på dette 1
F-11 Skrevet Tirsdag kl. 19:19 Skrevet Tirsdag kl. 19:19 (endret) 3 timer siden, thansen skrev: Må man ha ista programmerings biten for å endre Ah på batteriet på en f25? Hva ISTA+ kan gjøre; Registrere nytt batteri (Batterie-Registrierung). Dette betyr at bilen får beskjed om at et nytt batteri er montert, og lader riktig. Obligatorisk hver gang man bytter batteri på en BMW. ISTA+ kan ikke: Endre batteritype (AGM ↔︎ bly/syre) Endre batterikapasitet (f.eks. 80 Ah ↔︎ 90 Ah) Endre produsent, spesifikasjon osv. Dette krever koding via: ISTA-P, eller E-sys, eller BimmerCode (Expert mode) Endret Tirsdag kl. 19:20 av F-11 thansen og sondre reagerte på dette 2
teerex Skrevet Tirsdag kl. 19:26 Skrevet Tirsdag kl. 19:26 (endret) 9 minutter siden, F-11 skrev: Hva ISTA+ kan gjøre; Registrere nytt batteri (Batterie-Registrierung). Dette betyr at bilen får beskjed om at et nytt batteri er montert, og lader riktig. Obligatorisk hver gang man bytter batteri på en BMW. ISTA+ kan ikke: Endre batteritype (AGM ↔︎ bly/syre) Endre batterikapasitet (f.eks. 80 Ah ↔︎ 90 Ah) Endre produsent, spesifikasjon osv. Dette krever koding via: ISTA-P, eller E-sys, eller BimmerCode (Expert mode) Men en relativt enkel diagnosescanner kan alt dette. Ja iallefall endre batterikapasiteten, men tror resten også såvidt jeg husker på E70. Byttet batteri i sommer, reduserte fra 105 til 92 Ah AGM (måtte velge 90 Ah da). Endret Tirsdag kl. 19:29 av teerex
thansen Skrevet i går, 00:46 Skrevet i går, 00:46 5 hours ago, teerex said: Men en relativt enkel diagnosescanner kan alt dette. Ja iallefall endre batterikapasiteten, men tror resten også såvidt jeg husker på E70. Byttet batteri i sommer, reduserte fra 105 til 92 Ah AGM (måtte velge 90 Ah da). Ja kunne sikkert gjort dette med CR Pro scanneren. Men endte med å selge den da den ikke kunne gjøre alt jeg ville teerex reagerte på dette 1
thansen Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden On 11/25/2025 at 7:20 PM, Reef89 said: Kan gjøres med NCS, INPA og andre apper... bimmercode... Men: på 1:57 for en alternativer. Har gjort dette selv før når jeg tenker meg om. Har også gjort dette selv med en eldre version av ista. Har nå 4.39.20, og på den gamle jeg hadde så kunne man ikke selv velge Ah. Det var bare presets der, kunne bare velge 90 og 105ah hvis jeg husker riktig. Bilen har nå 80ah batteri og derfor tror den at batteriet er lavt mtp den "mangler" 10ah, dvs den tror hele tiden at batteriet kun lades til ca 80prosent. Tror jeg nå har fått 4.39.20 til å fungere med programmerings biten også. Skal teste senere i kveld.
thansen Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden Dette spørsmålet har sikkert blitt spurt tusen ganger her, men er det noe spesiell scanner dere ville anbefalt? Ikke nødvendigvis bare til BMW, men generelt. Hadde icarsoft CR Pro (ikke pluss) men den gjorde ikke alt det jeg ville, kunne heller ikke lese alle biler. Endte derfor med å selge den, trodde det var pluss varianten som idag heter CR Max hvis jeg har skjønt det riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå