Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med diagnoseverktøy? (altså ikke program). Leter etter noe som kan brukes til min bil e46 2002 mod og vil ikke bruke penger på et program til pc når den er helt ubrukelig..

Da bruker du BMW scanner 1.4.0 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg har planer om å montere facelift baklykter på min E87 (1'er) og i den forbindelse så må det litt koding til. Planen er å skaffe meg det som trengs, både av utstyr og kunnskap, for å kunne gjøre dette selv. Jeg ønsker å gjøre det selv mest fordi det er en morsom utfordring.

Men på ett punkt sliter jeg med å finne god info, og det er behovet for strømforsyning. Jeg har søkt i en del ulike fora og noen mener det ikke er behov for strømforsyning, andre mener regulert 25A er nok, mens andre igjen mener man MÅ ha 70A..?

Jeg har allerede en ålreit regulert 20A, 13,8V strømforsyning. Kan denne brukes?

Hva bruker forum-menigheten?

Jeg trenger hjelp og/eller tips, gjerne med lenke til hvor jeg evt anskaffer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg har planer om å montere facelift baklykter på min E87 (1'er) og i den forbindelse så må det litt koding til. Planen er å skaffe meg det som trengs, både av utstyr og kunnskap, for å kunne gjøre dette selv. Jeg ønsker å gjøre det selv mest fordi det er en morsom utfordring.

Men på ett punkt sliter jeg med å finne god info, og det er behovet for strømforsyning. Jeg har søkt i en del ulike fora og noen mener det ikke er behov for strømforsyning, andre mener regulert 25A er nok, mens andre igjen mener man MÅ ha 70A..?

Jeg har allerede en ålreit regulert 20A, 13,8V strømforsyning. Kan denne brukes?

Jeg trenger hjelp og/eller tips, gjerne med lenke til hvor jeg evt anskaffer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis som jobber på verksted og hatt nye kurs innen koding/feilsøking osv, sier at bosch sin strømforsyning er på 80 amp og koster over 10000,-.

Selv har jeg gjort ganske mye uten strøm. Men det er vanskelig og vite om det vil gå bra eller ikke.

Ha det som en regel at man alltid skal bruke strømmforsyning. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en vanlig batterilader innstilt på supply. Denne er ikke egnet om man skal gjøre store operasjoner, men til småkoding og dill gjør den nok jobben.

Hvorvidt det er behov for den i det hele tatt kan nok diskuteres, men jeg liker å ha den på som en backup.

Når det gjelder facelift-lykter til 1-serie er det aller enkleste å bare koble seg til skiltlysene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg programmerte aux så fikk jeg melding om "battery charge level low". Jeg hang på en 5 amp lader og tenkte at den skulle gjøre jobben. Tydeligvis bruker bilen mere enn 5 amp når jeg har på radio, parklys, tenning og lys inne i bilen. Når jeg ble ferdig og skulle starte opp motoren så tok den to tørn før alt ble helt svart og dødt. Tenkte at nå har jeg ødelagt alt. Koblet på 3 ladere(totalt 25 amp) og lot den lade en time før jeg startet opp og kjørte en tur. 

Når du får battery charge level low, da er den så lav at bilen såvidt starter om det er grei temp ute. Har fått til den meldinga mange ganger før......

Om jeg skal programmere noe annet så kobler jeg på exide laderen noen timer i forveien og bytter til biltemaladeren(10 amp) når jeg skal programmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INPA eller BMWscanner er veldig kurant å bruke til e46.

Mens DIS gir fremdeles mer å gå på mht feilsøking og mer info.

jeg er veldig grønn på dette men inpa og bmwscanner er vel program til pc er det ikke? det er ikke aktuelt med tanke på den pc'en jeg har, men DIS hva er det? så noe som kalles icarsoft i910 på nettet til en billig penge er dette bare søppel? er utdannet biloppretter så har slettet/søk på feilkoder før men da dyrt pc program..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Så hvis jeg topper opp batteriet med en vanlig lader og når jeg skal gjøre selve kodingen så kobler til mitt eksisterende 20A PSU. Er jeg good-to-go da?

Når det gjelder facelift-lykter til 1-serie er det aller enkleste å bare koble seg til skiltlysene. :)
Jeg har lest meg til at det er vanlig å hente strøm til LED-modulen fra skiltlyset. Men i tillegg ønsker jeg å kode vekk det som beskrives som "side lights" i denne tråden: http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=54&t=20558&start=15Det ser en god del bedre ut med kun LED som kjørelys :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg har en E87 2005-modell. Jeg har kodet LED-baklys og digitalt speedometer uten noen ekstra strømforsyning. Har bare ladet batteriet på forhånd. Hvis batteriet ditt er i bra stand burde det gå bra uten strømforsyning.

Jeg kjøpte et OBD II-interface til 20 USD på ebay, og bruker dette sammen med en gammel laptop til å kode med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er planen og lodde 7 og 8 i sammen? så skal det fungere i teroien :) ? De andre ledningene ser riktige ut? ser at 1 av kablene er kuttet, men den er helt hvit ikke noe rødt på som det er på de andre:)

Tegnet 7 og 8 i rød skrift hvis dere greier og se det ... ^_^

post-74088-0-95313000-1382458495_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...