Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Frontlysene er vel på linje med i3, og det som skal være i-modellenes lyssignatur? Her i Norge begynner den jo å bli ganske kjent med en god del i3 på veiene. Hadde tenkt meg en tur og se på i8 da den var utstilt i Bergen, men BMW-forhandleren som har i-modellene ligger på feil side av Bergen, så ble aldri noe av det for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... jeg liker også både konseptet og designet på i8. Det er fresh og nyskapende på en virkelig god måte. Jeg har også en idé om at frontpartiet inkl. frontlysene med lyssignaturen på i8 kommer til å påvirke fremtidige BMW modeller. Det er utvilsomt både elegant og aggressvt slik vi husker det fra gamledager med bl.a E24 og "sharknose" designet. Dette er godsaker for gamlegutta... :)

 

Apropos eldre modeller som satte en ny standard... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tror vel egentlig ikke at lysdesignen til i-serien vil smitte over til de tradisjonelle modellene. Lysdesignen til 4-serie Concept vil derimot finne veien til kommende G-modeller og det er bekreftet at f.eks G30/G31 5-serie vil være en av de første med dette. Modellene vil naturligvis få teknologi som laser, LED og OLED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har fått opp desginet betraktelig de siste årene, men jeg tror aldri de vil lage en bil som vil slå 8-serien, den bilen er rett og slett en fryd å se på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8serien ser stygg ut fra de fleste vinkler. Men design oppfatning er opp til en hvert å dømme. BMWs vakreste bil er utentvil 02 og E38 i mine øyne!

 

Dog er det litt artig å se hvordan bmw klarer å løse probleme de har i luksuskupe segmentet... Der har nok Mercedes kjørt fra dem...i8 har ett for futuristiskt design til å appelere til de virkelig pengesterke menneskene som skal ha det råeste på markedet...da er det flere andre alternativer fra andre merker som faller mer på rett plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tror vel egentlig ikke at lysdesignen til i-serien vil smitte over til de tradisjonelle modellene. Lysdesignen til 4-serie Concept vil derimot finne veien til kommende G-modeller og det er bekreftet at f.eks G30/G31 5-serie vil være en av de første med dette. Modellene vil naturligvis få teknologi som laser, LED og OLED.

Nettopp.

I serien skal ha sitt eget designspråk, derav egenart på lyktene.

Neste 5 serien vil som Salty antyder, kunne få concept lyktene ifra 4 serien, og for noen lykter det var.

 

@ Wicky.

MB har alltid ledet luksus segmentet, men de har heller aldri vært så nær å tape også dette segmentet til BMW.

Jeg vet du er MB mann, personlig respekterer jeg merket høyt, og er det et merke jeg ville vurdert utover BMW er det nettopp MB.

Men MB satser på yngre kjøpere, og har fokus på andre steder, Maybach var en tabbe også.

Min spådom, er at innen 2 år, har BMW overtatt også dette segmentet.

X7 kommer og vi vil hvertfall se minst en model over 7 serien, og sistnevnte kommer også snart, så dette segmentet er noe BMW satser stort på fremover.

I det hele tatt, posisjoneringen til BMW, er så mye sterkere og mer fokusert enn MB, de ligger rett og slett lenger fremme teknisk og visjonært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tror vel egentlig ikke at lysdesignen til i-serien vil smitte over til de tradisjonelle modellene. Lysdesignen til 4-serie Concept vil derimot finne veien til kommende G-modeller og det er bekreftet at f.eks G30/G31 5-serie vil være en av de første med dette. Modellene vil naturligvis få teknologi som laser, LED og OLED.

 

Mitt poeng er over en litt videre horisont. Jeg tror ikke at i-serien bevarer designlinjen den har idag i spesielt mange år. i8 er først og fremst en show off modell og designet på i3 er kult, men umodent. Tesla viser på en mye bedre måte hvordan dette skal gjøres med elektriske biler. Jeg tror allikevel at selve fronten på i8 blir med videre. Kanskje ikke akkurat som idag, men det overordnede designet med smale lykter og utstrakt bruk av glass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fredrik! Hvordan går jakten på en G-serie 911? :) Har kjørt noen tusen km med min nå i sommer, og det er tydelig at dette er en svært gammeldags kjøreopplevelse. Min girkasse er nyoverhalt og er nok sånn nogenlunde slik den forlot fabrikken for 30 år siden, men det er stadig snakk om et relativt agrikulturelt girskift jamført med til eksempel 5-trinnskassen i min E36 M3. Jeg synes M3en virkelig var en "ren" kjøreopplevelse da jeg fikk den for 3-4 måneder siden, den oppfatningen har blitt kraftig revidert etter 911ens ankomst. Nå er det som å sette seg inn i en S-klasse med kald AC, servo, abs og null veistøy sammenlignet med 911en :)

 

Jeg vurderer nå sterkt å bestille en i3 som helårsbil ved siden av 911en. Da har jeg både BMW og Porsche DNA på gårdsplassen, den perfekte kombinasjon? ;)

 

post-81591-0-55639200-1406308701_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Wicky.

MB har alltid ledet luksus segmentet, men de har heller aldri vært så nær å tape også dette segmentet til BMW.

Jeg vet du er MB mann, personlig respekterer jeg merket høyt, og er det et merke jeg ville vurdert utover BMW er det nettopp MB.

Men MB satser på yngre kjøpere, og har fokus på andre steder, Maybach var en tabbe også.

Min spådom, er at innen 2 år, har BMW overtatt også dette segmentet.

X7 kommer og vi vil hvertfall se minst en model over 7 serien, og sistnevnte kommer også snart, så dette segmentet er noe BMW satser stort på fremover.

I det hele tatt, posisjoneringen til BMW, er så mye sterkere og mer fokusert enn MB, de ligger rett og slett lenger fremme teknisk og visjonært.

Jeg er ikke enig i at MB alltid har ledet an i luksus segmentet, både E38 og E65 overgikk S-klassen ganske godt. Både i teknikk og innovasjon, bilpressen var heller ikke i tvil da disse modellene var mye og ble testet mot sine konkurrenter. Men BMW så nok ikke at siste S klasse skulle bli som den ble og de jobber nå på høygir med å sette MB tilbake på tilskuerbenken i luksusklassen også. Men inntil videre er det S-klassen som har gjort krav på sin gamle trone i luksusklassen, iallfall frem til 2016 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle MBene ser rett og slett ut som en murstein. Og at de har det taxi ryktet på seg har ført til at jeg aldri kommer til å kjøpe en slik en, uansett hvilken modell det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man vurderer eldre bilmodeller som f.eks Mercedes-Benz W140 er det veldig viktig å ikke ha 2014 brillene på. Det blir helt feil og veldig urettferdig overfor den snart 25 år gamle modellen. Tilsvarende også med like gamle andre bilmodeller selvfølgelig... :)

 

Ting er ikke alltid som man tror at de er... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RNJ og M|Fjeld: Et nivå høyere opp og/eller det samme nivået (når det gjelder deg Fjeld) og det blir vesentlig mer interessant... :love:

 

Vi kjørte videre til den franske rivieraen via Sveits og Italia. Cotignac er vårt sted i Frankrike... :)

 

gallery_38233_76_2853809.jpg

 

 

 

Ja, Cayman GTS ser ut til å være drømmebilen!

 

Veldig fint i Provence! Min far bor i Montauroux og her er bilder fra mine 3 siste besøk   :smile:

 

post-69487-0-74206900-1406313914_thumb.j

 

post-69487-0-30399800-1406313923_thumb.j

 

post-69487-0-87687900-1406313943_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig!... Jeg er veldig glad i Sydfrankrike og spesielt departementet (fylket) Var. Dette er et generelt lite utviklet område av Frankrike (når det gjelder turisme) og når man kommer innenfor Massif des Maures blir det ikke mer fransk og spesielt ikke mer provensialsk. Dette er et herlig usnobbet område med mye vill natur og store skoger. Vi har feriert i Cotignac siden 2004 og det er like fabelaktig hver gang. Jeg har ikke vært i Montauroux, men jeg har kjørt forbi på vei mot Grasse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...