Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

En temmelig artig historie Werther... dagens speidergjerning overfor en dansk rikmann. Det var god markedsføring av norsk medmenneskelighet om ikke annet... :)

En annen artig historie om en litt spesiell BMW entusiast og hans i8... :smile:

http://www.f-b.no/nyheter/fred-42-forst-med-bmws-superbil-1.8567222

3603067089.JPG?v=1409593721&cv=140959372

La meg bare understreke at han der har ingenting å gjøre med råkjøringen som fant sted på E18 mellom Kr Sand og Lillesand, hvor en kar ble tatt i 240 km/t i en I8 :) Jeg liker også at han i ekte tradisjon har satt Nurbrugring klistremerke bak på I8en etter å ha besøkt ringen på vei hjem, til og med min E34 520I har fått påsatt slik klistremerke etter besøkt på ringen :)

Artig historie Werther, han driver veldedighet i Afrika og for den danske statskassa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over en ganske interessant artikkel i den danske avisen Information som handler om at Danmark, i likhet med bl.a Norge, utdanner for mange med for høy utdannelse. Artikkelen, "Fremtidens tapere har de fineste papirene", påpeker at vi allerede nå ser en klar tendens til at høytutdannede er arbeidsledige i lengere tid enn folk som f.eks bare har en bachelor. Det er ganske enkelt ikke bruk for så mange med høyere utdannelse og skal vi tro forskningsrapporter fra McKinsey Global Research Institute og Massachusetts Institute of Technology (MIT) blir det heller ikke bruk for det i fremtiden. De går langt i å antyde at det i fremtiden bør være langt vanskeligere å ta en høyere utdannelse enn det er idag. Hvordan dette skal gjøres overlater de imidlertid til politikerne å bestemme, men man behøver ikke å være et orakel for å tro at det kommer til å bli med en kombinasjon av høyere adgangskrav i relasjon til karakterer og erfaring samt vesentlig dyrere studier.

 

http://www.information.dk/470683

 

Over til noe helt annet... BMW feirer 30 år med M5... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Land Rover Defender er ikke den samme bilen, men det overordnede designet slekter i stor grad på Series III. Jeg elsker designet på nettopp denne modellen og kanskje spesielt når den er kort (88") og er helt åpen. Den blir enda mer "safari" og cool når frontvinduet også er lagt ned. Bilen er i prinsippet en lett traktor, men kan også fungere som bruksbil. Jeg kjøpte min danske kriger for å ha den som studentbil samt da jeg var i militæret. Litt kult var det jo når man kjørte en militærgrønn åpen Land Rover Series III i full feltuniform... spesielt på vinterstid... :)

 

Jeg holder på med å planlegge neste års sommerferie som ganske sikkert skal gå til USA og Canada. Jeg ser for meg en rundtur der vi både kjører bil og tar fly mellom landsdelene. En tanke er: New York, Washington DC, Boston, Montreal, Ottawa, Toronto, Chicago, Minneapolis, Winnipeg, Vancouver med omegn, Seattle og San Francisco. Jeg ser for meg at vi flyr mellom Winnipeg og Vancouver samt mellom Seattle og San Francisco. Har noen gjennomført en tilsvarende tur i USA/Canada og har noen gode råd/tips?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål... 3-4 uker i juli-august. Ferien er på et veldig tidlig planlegningsstadium og første milepæl er å få byene på plass. Jeg er ikke spesielt begeistret for bobil og jeg ser derfor for meg en kombinasjon av moteller og hoteller på reisen. Vi blir fire stk. som reiser og en litt større bil a la Ford Explorer er nok å foretrekke på den første delen av reisen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Land Rover Defender er ikke den samme bilen, men det overordnede designet slekter i stor grad på Series III. Jeg elsker designet på nettopp denne modellen og kanskje spesielt når den er kort (88") og er helt åpen. Den blir enda mer "safari" og cool når frontvinduet også er lagt ned. Bilen er i prinsippet en lett traktor, men kan også fungere som bruksbil. Jeg kjøpte min danske kriger for å ha den som studentbil samt da jeg var i militæret. Litt kult var det jo når man kjørte en militærgrønn åpen Land Rover Series III i full feltuniform... spesielt på vinterstid... :)

 

Jeg holder på med å planlegge neste års sommerferie som ganske sikkert skal gå til USA og Canada. Jeg ser for meg en rundtur der vi både kjører bil og tar fly mellom landsdelene. En tanke er: New York, Washington DC, Boston, Montreal, Ottawa, Toronto, Chicago, Minneapolis, Winnipeg, Vancouver med omegn, Seattle og San Francisco. Jeg ser for meg at vi flyr mellom Winnipeg og Vancouver samt mellom Seattle og San Francisco. Har noen gjennomført en tilsvarende tur i USA/Canada og har noen gode råd/tips?... :)

Har vært endel i Canada (måneder) og også endel i US på 90 tallet pga jobben til faren min (Hydro) så brukbart kjent rundt Montreal og Québec.

Toronto er også et flott sted, og kan by på langt mer enn de sedvanlige fossene.

Canada er et flott land, naturen minner endel om Norge, folkene er hyggelige og det er gjennomgående renere og penere enn i US, mindre "uheldige" områder (Slum) også.

San francisco har et flott klima, morsom å lande i "vannet" ved innflyving forresten.

Ville kjørt mot småstedene rundt der, sausalito er koselig bl.a.

Ruten du skisserer høres meget lovende ut Fredrik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... San Francisco skal vi bruke litt tid på. Jeg har vært der før, men byen er trivelig og jeg skal besøke en gammel venn som bor der. Jeg kan forøvrig anbefale å overnatte på Norway House som ligger svært fint til på Pacific Heights (hjørnet mellom Vallejo Street og Pierce Street). Stedet er sjarmerende og beliggenheten er sentral. Da vi var der serverte de norsk frokost med bl.a nybakt brød og geitost.

 

Vancouver er en gammel drøm å besøke i forlengelsen av SF. Begge byene er kjent for å være åpne og progressive... og det tiltaler meg. Naturen er storslagen og selvfølgelig skal vi en tur opp til Whistler samt over til Vancouver Island. Jeg er usikker på Winnipeg, men Minnesota og Minneapolis vil jeg ha med meg. Dette er den mest norske delstaten i USA der over 30% av innbyggerne har nordiske aner (ca. 20% norske aner). Det er imidlertid et åpent spørsmål hvor interessant midtvesten er etter å ha kjørt noen dager på en prærie som virker uendelig. Chicago er verdt et besøk, men hva vi evt. skal besøke mellom Toronto og Chicago utover de obligatoriske Niagarafallene vet jeg ikke. Det er ca. 500 Km mellom byene. Kanskje bør vi svinge innom Cleveland og Indianapolis?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Metcalfe er en gammel favoritt som gjør en liten gjestevisitt i dette innslaget fra EVO. Han er et omvandrende Wikipedia når det gjelder spesielt Ferrari og Lamborghini. Jeg anbefaler sterkt å bruke søkefunksjonen på Youtube når det gjelder Harry Metcalfe. Han står bak mange temmelig kule filmer... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kommet hjem fra en rundtur i USA nå, eneste jeg kan si er at du bør sterkt vurdere fly på de store distansene. Men dette kjenner du nok til godt selv.

Vi endte opp med 5800 miles på 3 uker, noe som ble litt mye til tider. Selv om vi hadde flere stopp over flere dager enkelte steder.

Ble 320 gallons på de milesene også. Greit at prisene varierte fra 3.01 til 3.4 USD pr gallon da.

 

Boston står på ønskelisten for neste ferie faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...