Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er Interessant...

Den nye Lexus RC-F fra Lexus. 

Nå i 2015 har altså Lexus lansert en SELVPUSTENDE V8er uten særlig futt i mellomregisteret.

Hvorfor? 

"It is naturally aspirated, because I am an enthusiast. And this car is also for enthusiasts."

 

 Sier Lexus RC F's chief engineer, Yaguchi-san :) Et tydelig stikk til Mercedes og BMW der, altså!

Jeg synes den har et anstrøk av den gamle Mercedes CL designmessig? Den må definitivt modnes litt i mitt hode, men liker det jeg ser... :)

 

Fantastisk lydbilde: 

 

 

rcf_monticello_my_pic.jpg

 

 

2015%20Lexus%20RC%20F%20038.jpg

Endret av Merrushe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om nivået var høyere før da jeg kun har fulgt tråden i kortere tid (1 år?) men for egen del er det ingen tvil om at jeg har stor fornøyelse av å lese tråden Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med men liker diskusjonene og de forskjellige innfallsvinklene til bilinteressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur ned på Porsche Centre Son i går for å beskue en Cayman R jeg hadde vært litt nysgjerrig på. 

Innehaver hadde sin Carrera GT utstilt, det var egen "classic" avdeling med både backdates og 964er, samt et par 996 Turboer. 

 

Var denne jeg var der for å se på: 

 

09QsST1.jpg?1

 

WIEBgMk.jpg

 

LJRipRy.jpg?1

 

Som en interessant opplysning så er denne bilen opprinnelig kjøpt av Anders Buchardt og Nils Tronrud, som skulle oppbevare den ved Ringen hele året og ha den som ren  "Ring-bil"- den er dermed meget sparsomt utrustet. Bøtteseter, Ingen Air condition, kun radio/CD osv. Skikkelig Lightweight : - ) Planene ble endret og bilen ble derfor stående og nesten ikke brukt. Deretter gikk den til en Kristiansand-mann med 4-5 andre Porscher som heller ikke brukte den, og Porsche Center Son kjøpte da bilen tilbake i forbindelse med et innbytte til Cayenne :)

 

Cayman R er på mange måter et meget analogt bekjentskap. Her er det Passive støtdempere av den gamle sorten, Mekanisk diffsperre, manuell girkasse og hydraulisk styring. Sammen med en selvpustende 9A1 motor på 330 hester og 1300 kilo er det ikke så fryktelig mye mikk-makk her :)

 

Jeg ble rett og slett så betatt av denne bilen at det endte med kjøp :)

 

Nå er Norgesferie planlagt  : - ) 

 

Gratulerer med veldig flott bil! Fantastisk at noen kjøper biler som dette. Et smykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som greier å se hvor dette bildet er tatt??db24aeeda6eab54fc3a6e9520542c098.jpg

Min far har fortalt meg at BMW hadde en "kolonne" som reiste rundt til BMW forhandlerne på begynnelsen av 80 tallet, bla bestående av en rød M1. Jeg regner med dette er tatt i samme sammenheng :) Det var forøvrig i den forbindelse at skipsreder Ugland i Grimstad kjøpte sin M1, trolig eneste Norsksolgte M1 ;)

Kult bilde, forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at ingen presidenter siden 60tallet har besøkt Area 51....? Eller var det Federal Bank Reserve..?  Anyway, A51 er utrolig spennende...det er utallige programmer på tv ukentlig om dette fenomenet...ting folk har sett over området etc....

 

Men tror det meste av ryktene har rot i at all info derfra er hemmeligholdt... Lurer på hvor de ansatte gjør av seg når de er ferdige på jobb der? Altså...kjører man hjem kan man alltids betale noen nok penger for å snakke om området og hva det inneholder...?

Kom til å tenke på noe jeg så på usa-turen i sommer når jeg så det her. Vi kjørte forbi militære testområder i ørkenen i Nevada, inkludert Area 51 mener jeg å huske  :)  Vi så flere droner i lufta, til og med en rakett/missil som ble skutt opp, og landa i en fjellside langt borte :P  stod skilter langs veien at det var område for testing av bla militært luftutstyr..  

 

 

en annen ting; jeg gikk litt lei, så leste så forferdelig nøye, men det er en ting jeg får lyst til å si etter å ha lest forrige siders diskusjon:

Dette går jo igjen over alt på internett, men hvorfor må folk være så hårsåre? det går an å se litt forbi enkelte elementer i ett innlegg og forstå meninga med det som er skrivd uten å henge seg opp i relativt små ting og (mis)tolke for å få fram en eller annen uenighet og mulighet til å rakke ned på.. det er ikke en spesiell person, eller innlegg/diskusjon jeg tenker på, men hvis skoen passer..  just my two cents

Endret av Ådne95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om nivået var høyere før da jeg kun har fulgt tråden i kortere tid (1 år?) men for egen del er det ingen tvil om at jeg har stor fornøyelse av å lese tråden Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med men liker diskusjonene og de forskjellige innfallsvinklene til bilinteressen.

 

Skyt ikke budbringeren hvis du ikke liker budskapet kan passe ganske godt på kritikken vedr. de som ikke liker mine intensjoner med tråden. Jeg har en ganske alsidig interesse når det gjelder biler, men jeg forsøker stort sett alltid å knytte relasjoner til BMW. Noen ganger er dette kanskje ikke like opplagt, men relasjonen er der... også selv om diskusjonene noen ganger fokuserer på f.eks Porsche. Jeg gikk f.eks direkte fra en Porsche 924 til BMW E30 og jeg gikk også direkte fra en Porsche 944 til Mercedes-Benz W201. Dette samtidig som jeg hadde en Land Rover Series III og en Mazda MX-5 "Miata". Jeg hadde heller ingen problemer med å ha en Peugeot 406 og en Citroën C5 samtidig som jeg ventet på at den rette E36 323i modellen dukket opp hos min lokale BMW forhandler. Jeg har heller ingen problemer med å ha en Citroën C4 Cactus samtidig som jeg er levende interessert i BMW. Det er kun spørsmål om tid og interesse før jeg igjen er å finne bak rattet på en BMW.

 

Selvfølgelig bærer tråden preg av at jeg har en alsidig bilinteresse. Det er min tråd og jeg bestemmer hva den skal inneholde og noen ganger har jeg lyst til å skrive om noe helt annet som f.eks flyteknikk eller filosofiske betraktninger. Dette er også beskrevet i trådens innledning og det er slik jeg vil ha tråden. De som har lyst til å delta med innlegg innenfor disse rammene er mer enn velkommene til å bidra til at tråden blir mest mulig interessant.

 

Dessverre er det ikke alle som forstår eller har lyst til å holde seg innenfor rammene som jeg har bestemt for tråden. Det jeg liker minst i denne sammenhengen er "spamme" innlegg (les: meningsløse innlegg uten en beskrivelse/oppfølging) som best passer i tulletråden. Hele poenget med tråden er at vi skriver innlegg som gir en relevant mening og som man kan lære noe av. Ikke nødvendigvis fullt ut, men i det minste som en introduksjon til et tema eller fenomen/problematikk. Det er deretter meningen at man skal lese/tenke mer selv og evt. dele dette i tråden.

 

Dette ser ganske morsomt ut. BMW burde definitivt gjøre noe tilsvarende og med den samme entusiasmen... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har winter experience-opplegg på Gol(?) hver vinter. Relativt kostbart for "vanlige" folk dessverre, så det er nok mest myntet på gode kunder og forretningsforbindelser. Ellers så er det jo også andre som tilbyr tilsvarende, f.eks. Sandven Auto i Bergen til en mye mer levelig pris. BMWCCN arrangerer jo også isbanekjøring for medlemmer, men det blir jo litt annerledes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gammel Land Rover entusiast og eier (tre stk. Series III - 2 x 88" og 1 x 109") liker jeg denne nye "no bullshit" modellen fra Land Rover. Den er ikke like hardcore som Defender, Range Rover og Discovery (standard), men til å være en alminnelig SUV er den en kompetent 4x4. Dette er så bra som en seriøs og nogenlunde fornuftig priset SUV kan bli idag. Island er kult og landskapet enda kulere... :)

 

 

Den nye 6-serien er langt fra fornuftig, men du verden så cool... :cool:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er virkelig flotte disse korte BMW "dokumentarene" bare så synd de ikke varer elengere enn 3-4 minutter. Paul Barcq gjorde mye for BMW designet, røttene strekker seg helt frem til dagens modeller og det er ganske imponerende selv 40 år etter at designspråket ble lansert. Var denne mannen BMW skulle att som rådgiver til dagens designere, ingenting galt med Adrian van Hooydonk & Co men ett par impulser ifra en størrelse som Barcq hadde gjort seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...