Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har flere ganger diskutert hvordan PSA fremover vil differensiere bilmerkene DS, Peugeot, Citroën og Opel på en helt ny måte ikke ulik hvordan VAG gjør det med Audi, VW, Skoda og Seat. Nå går imidlertid VAG et skritt videre og skiller ut Seat's sportsmodeller med "Cupra" betegnelsen til et helt nytt bilmerke som heter nettopp Cupra.

Jeg tror at dette kommer til å bli en stor suksess - bare se her... :)

 

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seat var egentlig død, men så såg nok vag sitt snitt til å gjeninnføre merket som noe spennende....da vag ellers er alt annet enn spennende. Jeg tror dette er et smart trekk. Det at man kan kjøpe seat online er også noe som taler for den nye generasjonen. Seat var i sin tid et merke for de unge og hippe, men det slo vel aldri helt an. Synd, husker jeg hadde lyst å kjøpe en Leon Cupra for 8 år siden.. Tenk at en bil basert på Golf kunne være så stilig 😛

Liker fremtoningen og utseende absolutt :) men det er og blir en vag under skallet.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Evopower skrev:

Liker fremtoningen og utseende absolutt :) men det er og blir en vag under skallet.

Det er nok bare nerder som oss som tenker slik. 99% av nybilkjøperne gir blanke i hva som er under skallet. Det er bare "tullinger" som oss som aldri skjønte greia med New Beetle. Er jo ikke noen poeng og betale ekstra for og få en trang Golf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 13.09, Fredrik skrev:

Det er ingen tvil om at en 5-serie Touring er en mye bedre bil enn f.eks en Superb stasjonsvogn. Utfordringen er at man skal finne over 190000 kroner ekstra og da får man "bare" en 520i uten ekstrautstyr. Jeg mener å ha lest et sted at en ny BMW i dag (i Norge) gjennomsnitlig har ekstrautstyr for ca. 25% av nyprisen (og dette velger mange av hensyn til komfort og med tanke på den dagen bilen skal selges). Ergo koster 5-serien reelt rundt 750-800000 NOK - altså omtrent det dobbelte av hva Superben koster (dog uten ekstrautstyr, men økonomisk har ikke dette like stor betydning når det gjelder Skoda - snarere tvert imot).

BMW har med årene blitt veldig dyre biler og jeg er faktisk i tvil om de objektivt er verdt såpass mange penger. Igjen handler det om hva man prioriterer - hvis man er så heldig å ha et valg. Mange har ikke et valg og da er Skoda Superb en glimrende bil hvis man trenger litt ekstra plass.

Doug DeMuro må ha lest tråden (selvfølgelig ikke) iom. at han i dag tar opp dette temaet. Han fokuserer på hva som ikke er standardutstyr i mange premium biler tiltross for at de koster en halv formue. BMW har alltid vært beryktet for dette, men det har aldri vært så ille som i dag når mye av ekstrautstyret er basert på relativt billig software.

@Rune-K Enig. De aller fleste bryr seg nada om Seat eller f.eks Skoda egentlig er VW under skallet. På den annen side er etterhvert flere BMW modeller egentlig Mini under skallet (eller er det den andre veien rundt?). Jeg synes vel egentlig at det er en ganske teoretisk ting hvorvidt f.eks Seat rent teknisk egentlig er en VW. Hvis bilen ser annerledes ut og gir en annen følelse er det godt nok for meg. Jeg synes forøvrig at VW i dag utvikler glimrende bilmodeller selv om jeg ikke selv er i markedet for en VW.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent bmw fenomen det at standard bil er ratt, pedaler og 4 hjul. Radioen er også snart tilvalg. Kanskje der man oppfant begrepet big money waste?

Bmw vet at bilene deres kjøpes av entusiaster (men hvor lenge?...) Dermed kan de ta betalt for at man skal kunne legge til ekstrautstyr....og ikke minst; kunne individualisere bilen etter eget ønske. Her er bmw helt i en egen klasse mener jeg. Og dette koster selvsagt ekstra på produksjonslinjen. Det er ikke bare å gjøre som asiaterne, altså å produsere en bil med 2 ferdige standardpakker. Deretter produseres 75% i hvit, sølv og svart. Resten i andre farger. Få dem ut på frakteskipene. Ferdig arbeid. BMW (også audi og MB) krever nok mer avanserte og tidkrevende logostikksystemer. Og derfor er den ekstra duppetingen 5 ganger dyrere enn den burde vært.

Men når det er sagt synes jeg ikke bmw er overpriset. For når alt utstyret er lagt til, ja da er det ikke mye som topper en bmw. En standard bmw uten noe utstyr derimot.... nei takk! Da kjøper jeg heller noe helt annet. Og er sammenligningen en grunnutstyrt g31 mot en fullspekka superb 280hk L&K 4x4, ja da sier det jo selv? Men husk at bmw likevel har en teknisk tyngde i alle ledd. Måten bilen er bygd på rett å slett. De små tingene, gjennomtenkt og bedre enn mange andre. De skal være dyre.

Og det bringer meg til Volvo.... et merke som slettes ikke er i nærheten av den samme mekaniske og tekniske soliditeten til bmw . Volvo har slått seg opp på design, kaller seg premium, og selger som aldri før! De har gjort genistreken å klare å selge mer, bare man gjør  det dyrere. Rike skandinavere går av skaftet for disse. Volvo har alltid solgt bra, 240, min favoritt 940 classic, uslitelige 850 og senest xc60 av forrige generasjon, samt siste xc70. Forskjellen er at disse ble kjøpt av folk som ville ha volvo sine kvaliteter. Det var tildels jordnære hyttefolk eller teknisl interreserte folk. Opptatt av komfort og sikkerhet. Sikkerhet er det eneste vovo har med seg inn i de nye modellene, resten er bare pent utad. For volvo har skjønt at den nye kjøoergruppen ser på kvalitet utad, ikke integriteten i det man kjøper sett fra teknisk ståsted.

Og dermed kan volvo sette opp prisen. Og bilene er overpriset deluxe kontra hva man faktisk får som jeg har prøvd å si her. Volvo kuttet ptoduksjonskostnadene med de nye kinabilene, men satte samtidig opp prisen!! En v90 godt utstyrt er 900.000kr med 2 liter firer og småslakt 4x4 system. Samme som en mer gjennomført 5 serie. Men heldigvis sier de fleste testene at volvo faller gjennom mot bmw på det meste på både kjøreopplevelse og detaljnivå på de fleste ting. Men likevel, gjennomsnittlige kjøperen går bare etter merkevare og oppfatter ikke slikt som sies i disse testene. De som virkelig føler på bilen er en utdøende kjøpergruppe. Jeg tror volvo tjener på det og bmw stagnerer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw: vet ikke om det er diskutert tidligere men:

Har flere lagt merke til at de som driver med biltester på youtube etc, er mer opptatt å fortelle om bilen multimedia dippedutter og førerassistsystemer, enn å faktisk fortelle om hva bilen formidler ute på veien!?

Trenden fra autogefuehl, carwow og andre lignende kanaler er slående lik. Bruk 60% av innslaget på å sitte å snakke om alle knappene og assistentsystemene. Oppløsning på skjerm og parkeringsassistent, you name it. Ned til et detaljnivå som både er kjedelig, for ikke å snakke om repeterende. Har man først hatt en bmw med idrive, så trenger ikke dette repeteres HVER gang! Og ja man vet at knappen med bilde av sidestriper er lineassist. Trenger ikke å forklare det heller... Så hvordan er bilen Å KJØRE?? Jo;

" kjennes fin ut i svingene. Helt ok å kjøre"

Dette er satt litt på spissen, men det viser tegninga. På et typisk innslag vet jeg at kjøringen er fra ca midten eller litt mot slutten. Spoler dermed direkte til dette.

Spørsmålet jeg sitter med er om det er bevisst handling av reporterne/skribentene? Altså for å møte et publikum som setter helt andre ting som viktig enn hva vi gjorde før? Jeg føler det er en endring så stor at den kan belyses hvertfall :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men "vi" er etterhvert dessverre ikke så mange. De fleste bilkjøperne fokuserer mest på status, design og utstyr - og dette vet selvfølgelig biljournalistene og derfor bruker de 60% (minimum) av tiden på dette fremfor å faktisk kjøre bilene. Det er en trist utvikling, men bilprodusentene legger selv opp til dette ved at bilene (de aller fleste) stadig blir mindre interessante å kjøre for ordentlige bilentusiaster. Det jeg liker minst er at selve kjøreopplevelsen blir mer og mer distansert - selv når det gjelder BMW.

Min gamle 2003 E46 318d Touring er et godt eksempel. Den var en snikmodell når det gjaldt utstyr, men grunnleggende var den en fin bil å kjøre, med god feedback fra styring og understel. Dagens 3-serie er teknisk en mye bedre bil, men den mangler den tette interaksjonen mellom bil og fører. Noe vesentlig har gått tapt på veien synes jeg med overgangen til elektrisk styring og ved at bilene har blitt mer dempet i understelet og når det gjelder isolasjon. Bilene har også blitt tyngre og dette påvirker også hvordan de føles på veien.

Det kanskje aller viktigste er imidlertid overgangen til helt andre motortyper. Ikke bare har de ofte færre sylindre, men måten motorene virker på er også annerledes enn før. Den gamle M20B20 rekkesekseren er f.eks virkelig karismatisk selv om den er svak. Man kan dessverre langt fra alltid si dette om moderne motorer selv om de er sterke. Moderne automatgear er effektive, men de gir intet supplement når det gjelder interaksjonen mellom bil og fører. Det hele blir veldig klinisk og distansert. Jeg tror i denne sammenhengen ikke at overgangen til elektriske biler blir så stor som mange skal ha det til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tidligere diskutert hvordan spesielt det amerikanske bilmarkedet er under hurtig og kraftig forandring. Store sedaner som f.eks 7-serien selger relativt dårlig og dette er også en viktig årsak til at BMW har utviklet X7 (i tillegg til at X5 ikke har en tredje seterekke).

Nå viser det seg (jmf. BMW Blog) at hverken G21 (3-serie Touring) eller G31 (5-serie Touring) vil bli importert til USA. Årsaken er formodentlig en kombinasjon av fallende salg pga. et generelt fokus på SUV'er istedenfor samt det faktum at både G01 (X3) og G05 (X5) bl.a bygges i USA. Det kan derfor virke som om BMW faktisk ofrer G21 og G31 til fordel for de to nærliggende SUV modellene for å øke fortjenestemarginene når markedet (altså det amerikanske) allikevel i større grad etterspør SUV'er fremfor stasjonsvogner. Det store spørsmålet er hva BMW gjør hvis den samme utviklingen i større grad kommer til Europa?

https://www.bmwblog.com/2019/03/17/bmw-5-series-is-left-out-of-the-wagon-game-in-america/

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører det jo med til sannheten at BMW sitt Touring utvalg i USA alltid har vært litt sånn av og på. F11 var heller aldri i salg i USA, vi må tilbake til E61 for å finne femmer stasjonsvogn i USA. Videre så er det jo litt med imaget BMW har i USA også da. BMW har ett lagt mer sportslig rykte i USA enn i Europa, hvor fokuset er på sports sedaner og "the ultimate driving machine". Det er ikke for noen ting at BMW  i USA nettopp har markedsført 3-serie Touring som "Sport wagon". Så det sier seg vel egentelig selv at de kundene som er ute etter en stasjonsvogn er litt mer opptatt av plass og praktiske egenskaper enn sportslige kjøreegenskaper. 

Også er det jo litt rart da, at USA som i alle år var en stasjonsvogn nasjon nå knapt bryr seg om biltypen. På 60, 70, 80 og godt innpå 90 tallet så var stasjonsvogn synonymt med lange bilferier, unger og hund. Vi har vel alle sett filmene med familien Griswold på tur i en mastodont av en amerikansks stasjonsvogn, 6 meter lang og 2 meter brei, gjerne med fæl imitert treverk langs sidene. Så plutselig kom minivan og SUVer på 90 tallet, da ble amerikanerene plutselig lei svære "land yachter" det tok ti minutter å gå rundt. I dag er det vel kun Buick eneste amerikanske merke som tilbyr en stasjonsvogn. Det er en Opel Insignia med Buick emblemer og tørst bensinmotor. Så at BMW nå trekker hele Touring sortimentet ut av USA det kan jeg på en måte forstå, det var aldri en salgs suksess uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode poenger og jeg er helt enig, men (og det er et stort men) utfordringen er at BMW er alene om dette. Mercedes-Benz, Audi m.fl. har fulle produktporteføljer på dette området i USA (enn så lenge). Jeg opplever defor dette som at BMW igjen er litt på defensiven. Det er ihvertfall ikke BMW som definerer markedet og dette er litt trist for de av oss som husker tidligere tider... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Fredrik skrev:

Du har mange gode poenger og jeg er helt enig, men (og det er et stort men) utfordringen er at BMW er alene om dette. Mercedes-Benz, Audi m.fl. har fulle produktporteføljer på dette området i USA (enn så lenge). Jeg opplever defor dette som at BMW igjen er litt på defensiven. Det er ihvertfall ikke BMW som definerer markedet og dette er litt trist for de av oss som husker tidligere tider... :(

 

Mercedes tilbyr i dag kun E klasse som stasjonsvogn i USA, og Audi tilbyr kun A4 Allroad som Avant (da den ikke kommer i sedan). Så BMW er den første til å trekke seg helt ut med stasjonsvogn, men selv om BMW tror de definerer markedet så gjøre de ikke det lenger. BMW sluttet i mine øyne å definere markedet i årene 2014-2016 når Mercedes tok igjen forspranget BMW hadde på dem. Jeg sier ikke at Mercedes i dag lager bedre biler enn BMW, men jeg mener at BMW ikke er så totalt overlegene som de pleide å være. 

I dag er det kun personlige referanser om avgjør om du skal velge en 5-serie eller E klasse. F10 var i sine år totalt overlegen W212, samme gjelder E60 vs W211. Det samme kan også sies om 3-serie kontra C klassen, X5 kontra ML osv. Når Mercedes kom med S klassen i 2014, så burde BMW ha våknet. Da burde det gå opp ett lys om at de må gire opp litt, men det gjorde dem ikke. G11 er på mange måter en bedre bil enn S klassen, men fokuset er på teknologi fremfor ren og skjær vulgær luksus og overflod. Og hva er det kundene i dette segmentet ønsker? ja du tenkte riktig! BMW gjør mye bra, egentelig det meste. Men for oss som er vant til at BMW har stålkontroll på markdet og trender, så er det litt leit å se at de ikke har øynene på ballen slik de hadde. Med 8 serien så tryner de litt, den er hverken fugel eller fisk. Men du for en vanvittig lekker og ekte BMW det er, rett og slett en drømmebil. BMW sitt forsøk på heldigitalt speedometer er ynkelig, rett og slett. De vet ikke hvor de vil i trenden med store griller, bare å følge etter de andre og håpe det blir bra. Etter mange år så kommer X3M, med ytelser som ligger langt unna konkurrentene. Spør du meg, så kunnne BMW like godt latt vær. X3 og X4M er alt glemt og det før de kommer i butikken. Stelvio er en SUV som gjør 0-100 på under 4 sek mens GLC 63 AMG har V8er med dertilhørende lyd. X3M har ingen av delene, og er dyrere. Med modeller som E34, E36, E46, E39, E38, E65, E60, E70, F10, F25, F30 så hadde BMW balletak på konkurrentene. Det har de ikke med dagens lineup, spør du meg så er de fortsatt best men det er vanskeligere å trekke frem gode nok argumter for å forsvare påstanden. 

Nå var det ikke meningen at dette skulle bli en lang tirade om at BMW har mista litt fokus. Men som BMW entusiast, eier, fanboy eller hva du vil kalle det...så irriterer det meg forholdsvis mye. Eller kanskje jeg skal si at jeg blir litt skuffet, for jeg vet at de kan bedre. Og de av dere som måtte bli såret av dette, dere vet hvor jeg står i forhold til bilmerket BMW. Jeg skal aldri ha noe annet enn BMW, aldri!! For meg er dette malen for hvordan biler skal være. Men som med sine unger, så er det lov å bli litt oppgitt av og til. Du er ikke noe mindre glad i dem av den grunn. Nå skal jeg ta meg en lang kjøretur i min 1994 modell E34 520i, en av tidenes desidert beste BMW generasjoner 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller så er det på en annen side BMW som har skjønt det i motsetning til de to andre nevnte.. :) leser ofte klaging på bimmerpost-forumet om mangel på Touringer i USA, kun 330i og 328d (=320d) av F31 som har vært tilbudt over there, men jeg kan ikke se annet enn at det er de små entusiastmiljøene som er på jakt etter slike biler der borte. BMW bruker jo enhver mulighet til å tette hull i modellporteføljer og nisjer for å tjene mer penger, så hvorfor skulle de ikke tilby Touring i USA dersom det var et bra marked for de?

Når det er sagt er jo den samme SUV-fanatismen på høy frammarsj her på kontinentet også, som har preget USA i lengre tider, så jeg stiller spørsmål med hvor lenge vanlige stasjonsvogner blir tilbudt et sviktende marked. Se bare på Peugeot, de SUV-ifiserer stort sett over hele linja, samme om det har 4x4 eller ei - sålenge formen er SUV-aktig, vekten og luftmotstanden er høy, og drivstoffforbruket tilsvarende er det bra. Synd men sant i disse miljøtider der selvmotsigelsene SUV og miljøfokus skal gå hånd i hånd. Jeg hadde valgt en lekker stasjonsvogn any day over  en tilsvarende SUV. Og jeg har vokst opp med Pajero av flere generasjoner så jeg skulle egentlig like å sitte høyt med god utsikt og fremkommelighet langt utenfor allfarvei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ingen tvil om at BMW i USA klokt nok nå prøver å tette "stasjonsvogn" hullet med SUV'er (primært X3 og X5). Jeg tenker imidlertid at dette historisk stikker litt dypere (som også Fredrik 90 er inne på) iom. at amerikanerne på 60, 70 og 80-tallet faktisk var svært begeistret for stasjonsvogner. Mercedes-Benz har tradisjonelt hatt suksess med stasjonsvogner i USA. Deres første stasjonsvogn, som var W123, ble veldig populær og dette fortsatte med W124, W210, W211 etc.

BMW var noen år senere ute med E34, men modellen var i likhet med den samtidige W210 modellen bygget for å også ha en V8 motor (noe som ikke var tilfellet med de tidligere W123 og W124 modellene som stasjonsvogner). Med E39 ble dette bare forsterket og for virkelig å understreke dette poenget fikk også M5 for første gang en V8 motor. Her er det viktig å huske at W124 500E, som kom på markedet 7 år før E39 M5, hadde en V8 motor. Markedet var definitivt der (altså i USA) både når det gjaldt V8 motorer og stasjonsvogner.

3-serien er imidlertid en helt annen historie selv om den kom som Touring (stasjonsvogn) allerede med E30. Når det gjelder små stasjonsvogner er det imidlertid store forskjeller på det europeiske og amerikanske markedet. Denne karosserivarianten når det gjelder 3-serien har aldri vært populær i USA og vi skal helt frem til E46 før den ble ordentlig populær i Europa. Da jeg hadde min E30 320i på slutten av 80-tallet var Touring modellen et alternativ for spesielt interesserte og slik fortsatte det langt på vei med E36 Touring også. Først med E46 begynte denne karosserivarianten å bli populær - forøvrig interessant nok samtidig som dieselmotorene begynte å få et stort marked i Europa.

USA gikk imidlertid en helt annen vei med store bensinmotorer samtidig som SUV'ene så smått begynte å bli populære. Porsche og Alpina slo seg opp på denne tiden i USA med helt ulike konsepter. Porsche med SUV'en Cayenne (som ble introdusert på markedet som Cayenne Turbo med nettopp en V8 motor) og Alpina med eksklusive BMW'er med V8 motorer (primært sedaner). 

Konklusjonen på denne historien tror jeg må være at 5-serien som stasjonsvogn definitivt fikk et marked i USA, men at SUV'er nå har overtatt denne delen av markedet (i alle fall langt på vei når det gjelder BMW). 3-serien som stasjonsvogn klarte aldri å få et ordentlig markedspotensiale i USA, men ble etterhvert veldig populær i Europa. Nå er det X3 og X5 som gjelder og vi får håpe at BMW selger nok av disse modellene selv om f.eks Tesla om ikke så lenge kommer med SUV'en Model Y. BMW har uten tvil nok å holde fokus på i disse tider der det åpenbart skjer veldig mye nytt på bilfronten.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos hvordan fokuset med tiden har endret seg vedr. bil og fører. Ikke bare har SUV'ene tatt over for stasjonsvognene, men der hvor man tidligere verdsatte en mest mulig direkte styring og feedback samt ekte eksoslyd handler det nå om progressiv styring og falsk forsterket eksoslyd - samt et effektivt dobbeltclutch automatgear og relativt liten dieselmotor med høy effekt (frem til en evt. hybridløsning og elektriske motorer tar over).

Den helt nye Skoda Kodiaq vRS er et eksempel på dette. Den har en toliter dieselrekkefirer på 240 HK og 500 Nm i kombinasjon med et 7-trinns DSG automatgear, Haldex 4x4 og elektronisk stabiliseringskontroll. Lydbildet fra motoren/eksosen er etter min mening ganske artig og bilen går utvilsomt svært bra med såpass mye dreiemoment, men resten av pakken tiltaler meg egentlig ikke så mye. Bevares - det er en veldig fin sub-premium SUV og ikke minst interiøret står seg selv mot BMW, men den er ikke sportslig slik jeg forstår begrepet.

Jeg ville mye heller hatt en slags Allrad, Alltrack, Cross Country variant av f.eks Octavia/Superb stasjonsvogn med VAG's fabelaktige bensinrekkefemmer eller VR 5/6 sylindrede bensinmotorer samt en kortskiftet manuell 6-trinns gearkasse inkl. ekte, men ordentlig motor/eksoslyd.

Enda mer ville jeg hatt en Cross Country variant av en tenkt BMW G31 550iT xDrive med manuelt gear (kombinasjonen 5-serie, V8 og manuelt gear fikk man med E34, E39 og E60 samt F10 M5 i USA). Eller hva med en slags Cross Country variant av Alpina E36 B8 4,6 som G21 350iT xDrive med manuelt gear. Det hadde sannelig vært noe også i historisk forstand... :)  

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doug DeMuro tar oss med på en ordentlig rundtur i en McLaren F1. Dette er ikke hvilken som helst F1, men Jay Leno's F1 som han kjøpte for over 20 år siden (altså da bilen var 3-4 år gammel). F1 har som kjent BMW's fantastiske S70/2 selvpustende V12 motor på 6064 cm3 som yter 627 HK ved 7400 rpm og 650 Nm ved 6700 rpm.

F1 veier kun 1138 Kg så vi snakker om temmelig imponerende ytelser selv i dag (og med en 6-trinns manuell gearkasse). 0-100 Km/t går løs på 3,4 sekunder, 0-200 Km/t tar 9,4 sekunder, 0-300 Km/t tar 23 sekunder og topphastigheten er i området rundt 385 Km/t.

I dag er det flere andre supersportsbiler som er hurtigere, men da F1 kom på markedet i 1993 var den verdens hurtigste serieproduserte bil og forble dette i ca. 10 år fremover. Alle bilene som er og har vært hurtigere har at motorer med overlading (turbo/kompressor). McLaren F1 var med andre ord den siste supersportsbilen fra en æra da motorene var selvpustende og resten av bilen praktisk talt helt analog.

Som man kan se befinner Doug seg i Jay Leno's lokaler og vi møter også Jay når bilen skal kjøres (begge er gamle kjenninger i denne tråden). Disse bilene (totalt 106 stk. der kun 64 er gateversjonen som Jay's F1 er) koster 16-17 millioner dollar eller ca. 130 millioner NOK - så det er ikke så merkelig at Jay selv kjører bilen. Det er også utrolig kult gjort av Jay å stille opp for Doug slik at han kan få komplettert listen over supersportsbiler han har drømt om å vise frem i programmet... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...