Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, totalt sett har det vært rimelig fornuftig tatt bilens alder og kilometerstand i betraktning. Nå bør jeg muligens tilføye at jeg også har jobbet i BMW-systemet, noe som har medført totalt sett svært rimelige utbedringer. Bilen passerte nylig 181.000km. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181K kilometer er jo ingenting for en såpass... ikke gammel bil, men litt eldre bil. Har du planer om å beholde bilen til den runder 3-400000 kilometer eller mer? Jeg tenker at du nå er der jeg var med vår 2003 E46 318d Touring og vi seriøst vurderte å bytte den ut med en E39 525i, men valgte å beholde E46'en i 5-6 år mer (og det har jeg aldri angret på). Det var historien om handelsverdi vs. bruksverdi... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen etter med full knapperekke. :applause:

Jeg har jo også holdt på å vurdere CIC eller NBT og er enig med deg om at NBT ikke er aktuelt så lenge klima ikke er inkludert som standard. Det finnes jo noen emulatorer som klarer å styre klima, men de ser ikke bra ut. Om noen år kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

181K kilometer er jo ingenting for en såpass... ikke gammel bil, men litt eldre bil. Har du planer om å beholde bilen til den runder 3-400000 kilometer eller mer? Jeg tenker at du nå er der jeg var med vår 2003 E46 318d Touring og vi seriøst vurderte å bytte den ut med en E39 525i, men valgte å beholde E46'en i 5-6 år mer (og det har jeg aldri angret på). Det var historien om handelsverdi vs. bruksverdi... :)

 

Nei, det er ingen skammelig kilometerstand. Jeg vurderte om jeg skulle selge denne nå rundt denne kilometerstanden og etter fire år i mitt eie, men tatt i betraktning hvor moderne denne bilen fortsatt er og ser ut, og at den fungerer så bra som den gjør, får meg ikke til å kvitte meg med den. Du har nok rett at jeg er litt på samme nivå som deg vedrørende din tidligere E46, og at dette vil være det mest ideelle i noen år til. :)

 

Flott bil.. Ser jeg blir litt små misunnelig på alt utstyret du har ettermontert :smile:

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Bilen var i utgangspunktet svært godt utstyrt fra fabrikk (ca 300.000kr i ekstrautstyr), men det er klart at de senere ettermonteringene har gjort bilen komplett. Jeg tror jeg kan være så freidig å påstå at dette er en av de bedre utstyrte E60´ene som finnes. :)

 

Velkommen etter med full knapperekke. :applause:

Jeg har jo også holdt på å vurdere CIC eller NBT og er enig med deg om at NBT ikke er aktuelt så lenge klima ikke er inkludert som standard. Det finnes jo noen emulatorer som klarer å styre klima, men de ser ikke bra ut. Om noen år kanskje...

 

Ja, man får forsåvidt funksjonaliteten, men grafikken som mer eller mindre minner om Super Mario på supernintendo, hører ikke hjemme i en bil som dette. Jeg tviler vel egentlig på at det blir gjort så mye mer i forhold til utviklingen av "klima-emulatoren", men tiden vil vise hva som skjer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lest og kost meg gjennom tråden. Digger oppgraderingene, helt rått   :headbang:

Driver selv i disse tider å pusser på min 06 e61,  bl.a CIC, LCI lykter "ramlet" inn her om dagen.... men her fikk eg flere griller i hodet  :beer:

Endret av stigen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Takk for hyggelige ord, stigen og bjorneoen!

Det har skjedd relativt lite på bilfronten den senere tid, men det ramler inn noen deler i ny og ne her. Siste prosjektet (foruten setene som jeg ikke har kommet lenger med) er CIC med DAB+, Combox Telematics og LED skiltlys fra F1x LCI. Når det gjelder sistnevnte har jeg ikke vært spesielt fan av LED skiltlys som lyser opp bakken, men de originale skiltlysene er helt perfekte i så måte. :)

IMG_4831.thumb.JPG.8653387dd7161335e6e6b

IMG_4832.thumb.JPG.8791559ba543852d1fcc1

IMG_4833.thumb.JPG.bb199b3c77dd3c85703fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli spennende å se hvor mye mikkmakk som må til for å få dette til å fungere. Ser ut til at det kanskje ikke vil fungere helt sømløst med haifinne og antenneforsterker fra E6x allikevel, men vi skal alltids finne løsninger for å få det helintegrert uten stygge vindusantenner. Når det gjelder DAB+-enhet, så har jeg bedt vedkommende jeg kjøpte de av om å fremskaffe en til deg også. Holder deg oppdatert når jeg vet noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...