awt Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Idag har BMW: M1 Coupé (i Tyskland heter modellen 1M Coupé) Den heter ikke M1 noen sted, det er enten 1M, 1M coupè eller 1-serie/1-series M coupè. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Sveinis: Ja det er snakk om en V8 Twinturbo med en 3. elektrisk turbo Quell der Dieselfreude ist weiterhin der aufgeladene Dreiliter-Reihensechszylinder. Betyr ikke dette at de bygger på rekkesekseren? Godt mulig jeg misforstår hva "weiterhin" betyr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Det er en rekkesekser med tre "vanlige" turboer ja. Det går riktignok rykter om at neste generasjons M3 (F80) får en tredje turbo som er elektrisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Det er en rekkesekser med tre "vanlige" turboer ja.Det går riktignok rykter om at neste generasjons M3 (F80) får en tredje turbo som er elektrisk. So arbeitet der neue Motor mit drei Ladern - zwei kleine Hochdrucklader mit variabler Turbinengeometrie und einem größeren Niederdrucksystem. Ein Ladeluftkühler unmittelbar vor den Brennräumen und zwei hinter den Niederdrucksystemen sorgen für leistungssteigernde Lufttemperaturen. Im niedertourigen Bereich knapp oberhalb der Leerlaufdrehzahl wird zunächst einer der beiden kleinen Lader aktiv. Ab etwa 1.500/min. schaltet sich der große Lader dazu. Ab rund 2.700/min. tritt der dritte Lader in Aktion. To eller tre ladere?!? Ahhh, angrer på at jeg "surfet" gjennom tysken på nittitallet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Blir jo garantert helt fantastiske biler, men kunne utelatt m-navnet. Ser litt "tacky" ut. Artikler på engelsk: http://www.bmwblog.com/2012/01/26/bmw-x5-m50d-and-bmw-x6-m50d/ http://www.bmwblog.com/2012/01/26/bmw-m550d-xdrive-and-bmw-m550d-xdrive-touring/ http://www.bmwblog.com/2012/01/26/world-premiere-bmw-m-performance-automobiles/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Makan til syting her da ! Samma faen om det heter M-tech eller M-Performance vell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Skikkelig spennende! Hadde BMW valgt å følge entusiastenes ønsker slik det forespeiles på førstesiden ville BMW M vært konkurs for lenge siden. BMW M har aldri solgt så godt før som dem har gjort med E70 X5 M og E71 X6 M i sortimentet. Dette har blitt rene volummodeller og gir penger i kassen for utvikling av helt andre- og mer spennende prosjekter. BMW skal ha BMW M og BMWi til å stå på helt egne ben og man er derfor helt avhengig av volumselgere i sortimentet også. Innen få år vil BMW M utvide med blant annet X1 M, X3 M, 1 serie M coupè sin arvtaker - M2 og flere M Performance modeller (bla. M135i, M750d)! Mer entusiastorienterte modeller vil vi kunne se i prosjekt "M-One" og "M-Two" og dette er takket være modellene nevnt ovenfor.. Vi går en spennende tid i møte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Idag har BMW: M1 Coupé (i Tyskland heter modellen 1M Coupé) Den heter ikke M1 noen sted, det er enten 1M, 1M coupè eller 1-serie/1-series M coupè. Joda... sjekk http://www.bmw.no. Dette er sikkert en skriveleif, men illustrerende nok for kaoset som har oppstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Men igjen, en BMW entusiast sier, eller skriver ikke M1, da vi VET hva M1 er. Værre med de som leker interesserte i BMW, og syntes 1M er kul, og spør meg "Hva syntes du om den nye M1 da? ".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Jeg har ikke noe problem med X6 og X5 i M-versjoner. Bilverden forandrer seg og SUVER er kommet for å bli, så værsting utgaver av dem må vi bare finne oss i også under det hellige M-navnet. X3 er det like greit at ikke kommer som M, men jeg savner 7-serien. Diesel har forøvrig ikke noe med M-navnet å gjøre synes jeg, disse modellene kunne kommet som vanlig bare for å vise at BMW ikke lager noe storståhei over tidenes grommeste dieselbiler Huff, synes BMW tøyer strikken godt om dagen når det kommer til varemerker og tradisjon Men 5-serien har jo hatt tittelen som verdens raskeste dieselsedan siden 1983 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Konge!! endelig brukes det riktig drivstoff, ikke gressklipper-drivstoff:) Får håpe at jeg en eller annen gang får råd til en slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Men 5-serien har jo hatt tittelen som verdens raskeste dieselsedan siden 1983 Det blir ikke fakta selv om du gjentar det flere ganger... Citroen CX var raskere enn E28 524td. Det mest interessante med temaet er jo hvor man skal selge disse dieselSUVene. USA kjøper ikke dieselbiler. Kina kjøper bensin framfor diesel de også. Hvis alle kinesere skal stampe i kø med enorme dieselbiler vil vel storbyene forsvinne i et hav av dieseleksos. Vil bli akkurat som LA i 70-årene... Regn med at kinesiske myndigheter vil regulere dette hvis etterspørselen etter dieselbiler skulle øke. I et Europa i finanskrise elsker man diesel, men kjøper stort sett småbiler og mellomklassebiler. Er virkelig markedet for superdieselSUVer så stort at det er lønnsomt? 5-serie GT har jo blitt en flopp, som forventet. Blir spennende å se om disse markedsførings-jippoene blir det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Skikkelig spennende! Hadde BMW valgt å følge entusiastenes ønsker slik det forespeiles på førstesiden ville BMW M vært konkurs for lenge siden. BMW M har aldri solgt så godt før som dem har gjort med E70 X5 M og E71 X6 M i sortimentet. Dette har blitt rene volummodeller og gir penger i kassen for utvikling av helt andre- og mer spennende prosjekter. BMW skal ha BMW M og BMWi til å stå på helt egne ben og man er derfor helt avhengig av volumselgere i sortimentet også. Innen få år vil BMW M utvide med blant annet X1 M, X3 M, 1 serie M coupè sin arvtaker - M2 og flere M Performance modeller (bla. M135i, M750d)! Mer entusiastorienterte modeller vil vi kunne se i prosjekt "M-One" og "M-Two" og dette er takket være modellene nevnt ovenfor.. Vi går en spennende tid i møte.. Helt enig!! Og for de som er opptatt av ny Bmw så kommer den neste årene til å bli veldig morsomme!! M performance er perfekt for å ta rotta på s modellene til Audi. Tenk når m performance kommer med m335ix touring eller m350xdat, 381 hk og 740nm. Merk jeg gravde og spurte når jeg var på kurs på f30 og fikk ikke vite noe, men til en vissgrad så er denne avdelingen laget for å ta rotta på Audi. Det tusler sikkert en 3er touring med 550d motoren rundt nede på m avdelingen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Jeg kan heller ikke se noe problem med dette. Hadde dem kuttet ut bensinen til fordel for diesel, hadde jeg forstått oppstandelse, men at BMW klemmer ut flere raske biler, kan da ikke anses å være annet en kjempebra? Har du ikke lyst på en M550d, er det vel bare å kjøpe M5 istedet? Venter bare på M7, slik at jeg kan ha det som familiebil, den dagen kjærringa begynner å produsere unger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 26, 2012 Share Skrevet Januar 26, 2012 Mye syting her, men jeg synes nå 0-100 på 4.7 sek er bra i en diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå