Gabz Skrevet Februar 28, 2018 Share Skrevet Februar 28, 2018 Fin oppdatering! Hadde vært gøy å se hva slags bygg du hadde fått til bak til høyttalere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2018 (endret) ville ikke blitt så veldig avansert, bare boltet og limt MDF fra undersiden opp, og montert høytaler på toppen av denne igjen. Så kasse under slik dem ikke blir påvirket av f.eks sub. Så fjerna alt av innmat fra 2 slike, slik de bare er som ett tomt skall for oem look. men får se, det blir noe veldig lette stereogreier ivertfall. 10" sub samt en 4 kanaler som driven den + ett 5,25 frontsett. Håper egentlig det blir bra nok, for høytalere bak er jeg egentlig veldig imot. men har jo fjerna mye asfaltmatter o.l, så litt spent på støynivået. men den 2k strukturmassa blir også så pass stiv at den kommer til å fjerne vesentlig med lyd også. Prøver med ett Gladen Zero 130 sett forran først, så tar det derifra. blir evt Gladen Zero 130 forran og bak. Dem er svarte også, så vil ikke få noe gulskjer o.l igjennom høytalergrill. Endret Februar 28, 2018 av hsd volvobrage og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2018 (endret) I siste innspurt på motorrom også før lakk. Alt ble slipt platereint inkl frontkasset før epoxyprimer. Malte alt, og brukte det egentlig som slipegrunning. Sparkla ut diverse småfeil og lagt ett midlertidig strøk med den grunninga eg skal bruke før lakk for å se at overganger o.l var grei. Fant egentlig ingen tegn til rust i falsene der e30 m3 ekspansjonstanken monteres, så valgte å ikke borre den av. ( er vell samme som er batterikasse på 320 og nedover, men da uten de brankettene på bildet) Var litt i tvil rundt fuging av dempertårn, da med tanke på hvor "clean" jeg ville ha det. Er jo egentlig kun tårna som ikke blir skjult av strukturmasse eller deksler/matter. men endte opp med å ta det ganske bredt og grovt, syns det passer mest mtp det ellers blir veldig fokus på oem og originaldeler. Skal ha alt av tanker o.l i motorrom originalt, så da må nesten fugene stå i stil liksom lyst å ha alt ryddig og pent, men ikke for glatt/strøkent. litt vanskelig å forklare, for se om det blir bra. leita fram igjen forskjermer som har vert pakka vekk siden i fjor høst, da dem er tectylert på baksiden slik hele bilen var under. Skal fjerne tectylen, male med gult, så struktur og lakke i bilens farge på innsiden. måtte derimot prøvemontere litt for å se Endret Mars 3, 2018 av hsd TRF, Mathiseen, Maggi93 og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Mars 2, 2018 Share Skrevet Mars 2, 2018 Om ikkje da siste bildet gir deg motivasjon til å fortsetta so veit ikkje eg 😁 Bilen blir skamtøff når du e ferdig med den 😃😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 6, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2018 (endret) Blitt blått inne i viftekanal. Grunna alt med epoxy først naturligvis. Vanskelig å få dekt pga trangt og fælt, så måtte til med mange strøk etter dette før det ble noe lunde greit. Lagt struktur i bagasjerom, så skal jeg lakke dette en av dagene. Sveise inn ny brønn, så struktur over/under og så lakke gulvet til slutt. Endret Mars 6, 2018 av hsd fxslin, williamwiers, volvobrage og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 9, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2018 Lite tilbakeblikk Lakkert 2 lag med Avusblau metallic slik som resten av bilen, og 2 strøk med 2k klarlakk. Vanskelig å få bilde av finishen, er så lite lys nedi der. Måtte lakkere med lyskaster i ene hånda for å se. Ser litt skjoldete ut her og der på bilder, men det er bare lysforholdene. Er fint og jevnt i virkeligheten Reservehjulsbrønn ankommer mandag, så da er det å tilpasse den og få sveist den inn. Ellers litt struktur bilder Fant også bilde av motorrom før jeg begynte der noe særlig. Motorrommet var nok lakkert en gang med motor i, for bak dempertårna var det svart fra bilen var ny. Var en del bindefeil også, så endte opp med å slipe alt platereint for å ikke få noe flass senere. Fjernet div branketter også, som til LMM da det blir carbonboks etterhvert. BjornarHS, M-jakob, TRF og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Mars 10, 2018 Share Skrevet Mars 10, 2018 Helt utrolig mye bra arbeid her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 11, 2018 Share Skrevet Mars 11, 2018 virkelig nydelig arbeid! må spørre egentlig xD hva er vitsen med karossorikittet egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2018 (endret) 1 hour ago, Freakshow said: virkelig nydelig arbeid! må spørre egentlig xD hva er vitsen med karossorikittet egentlig? Er litt forskjellige grunner, men mest fordi jeg rett og slett liker finishen. Syns det ser veldig originalt ut. Er masse profiler, falser og kanskje småbulker under en bil etter 30 år. Med struktør så smelter liksom bare alt sammen til ett. Det liker jeg godt. Ekstremt motstandsdyktig mot ting som steinsprut under og ytre omstendigheter. Er nesten som ett membran på ett bad, som ligger under hele bilen og er en ekstra beskyttelse i tilleg til epoxygrunningen mot fukt. Det er også 2 komponent, så det blir ganske stivt samtidig som det ikke blir steinhardt. Det stiver av veldig mye på platene. Merka enorm forskjell før og etter jeg sprøyta under når jeg arbeider inne i bilen. Skal mye mer til for at gulvet "buler" ned når man går over større flater uten vange eller profiler. Håper dette gir fordel ved at det fungerer litt som lydisolasjon på samme måte som asfaltmattene. Har jo tatt ut rundt 30kg med asfaltmatte, og sikkert 10-15kg ( 3 fulle plastnett ) med original understellsmasse. Håper derfor dette vil motvirke en del veistøy. Lagt på ca 9kg ny masse så langt totalt. Ser tykt ut på bildene, men har lagt det så tynt som mulig, rundt 2mm i gjennomsnitt tipper jeg. Endret Mars 11, 2018 av hsd volvobrage, anbjørn og Freakshow reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mars 11, 2018 Share Skrevet Mars 11, 2018 Får du den kjørbar til sommaren ? Blir bra med struktur! Men hadde det ikke vert mest oem og bare lakkert innvendig i bagasjerom? Og lakker du selv med lakksprøyte 😊? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2018 (endret) 1 hour ago, Skulebollen said: Får du den kjørbar til sommaren ? Blir bra med struktur! Men hadde det ikke vert mest oem og bare lakkert innvendig i bagasjerom? Og lakker du selv med lakksprøyte 😊? Planen er å få ferdig det meste utenom motor. Kommer til å ta mye tid bare å montere bilen også er jeg redd. Må jo også bygge tilbake bilen til S14 fra S50. Motorgangen slik jeg kjenner den er S14 2,3>S50b30>S14 2,5>s50b30 og så s14 igjen nå. Bl.a i elnett er det mye forskjellig ser jeg. må roe ned litt forbruket også, gikk liksom på godhandel etter i godhandel i fjor så morrokontoen begynner å minke. hehe, jeg liker veldig godt den strukturen Var litt i tvil om struktur bakerst, og hadde vert mest oem uten ja. men har sett at mange som har fjerna alt av asfalt, har opplevd at det har blitt så mye støy at dem har måtte ha dempe med bilstereomatter for å få det levelig. Det medfører fort mye vekt. Vet også at bare baksete i E30 tar vanvittig mye støy, så tenkte at ved å legge struktur på hele motsatt side så hjelper det litt mot støy. Blir som regel alltids litt fukt nede i reservehjulsbrønn og sidebrønner, så syns det er greit med litt mer beskyttelse enn bare lakk. men skal man lakke med klarlakk o.l, så krever det også veldig bra finish på grunnarbeidet. For da viser ALT av feil. Var en del overflaterust her og der i bagasjerommet som jeg sandblåste, så måtte faktisk ha begynt å sparkla masse små plasser baki der for at det ikke skulle sett forferdelig ut uten struktur. Det orka jeg rett og slett ikke. Rota også mye med gule epoxyen først, siden jeg prøvde å male alt når brønnen fortsatt var i. Det ble en del rot, småsig osv som hadde blitt veldig mye arbeid å rydde opp i. Var veldig usikker på struktur på alt, men ble vanvittig fornøyd. Strukturen ser på en måte mye grovere ut på bildene enn i virkeligheten. Lakker bagasjerom og motorrom med bokser med vanlig billakk i, blandet etter kode. Sikkert flere som rynker på nasen når dem hører bokselakk og E30 M3, men betaler man nok så får man veldig bra bokser. Koster 3-400kr per boks. Gikk 4 med base, og 3 med klarlakk i bagasjerom. Regner med det går omtrent det samme i motorrom. Samme lakken som man bruker på sprøyte, bare at dem fyller det på boks. Klarlakken er lagd sånn at nederst i boksen er det herder, så trykker man inn en stift i bunnen som gjør at det blir fri flyt mellom herder og lakk slik det blander seg og starter herdeprosessen. Er så mye kriker og kroker i motorrom og bagasjerom at jeg følte det for mitt amatørnivå ble det enklere/bedre sluttresultat totalt sett ved ta det med boks. Hadde trolig bare blitt masse sig og tørrsprøyting der med meg. Under derimot, lakker jeg med sprøyte. Har en Sata 4000b RP med 1,3mm dyse og 3M PPM system til det Endret Mars 11, 2018 av hsd Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 12, 2018 Share Skrevet Mars 12, 2018 ah jeg forstår! vil strukturen fungere på noen som helst måte som rust beskytter også? eller kan det være smart å legge et lag med Fluid film over dette igjen? ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 12, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2018 (endret) 1 hour ago, Freakshow said: ah jeg forstår! vil strukturen fungere på noen som helst måte som rust beskytter også? eller kan det være smart å legge et lag med Fluid film over dette igjen? ^^ Er epoxygrunninga som beskytter mot rust, da den er første barriere nærmest stålet. Denne strukturen er av en dyrere type, ca 240kr per pose/250ML, denne er også tilnærmet "tett" og blir derfor en ekstra beskyttelse. Derimot er største grunnen til å legge struktur slik sett at den gir litt etter, slik den demper steinsprut uten at det tar skade. Når bilen er lakkert under, så må eventuell fukt først igjennom klarlakken, så igjennom strukturmassen og deretter igjennom gule epoxyen før det kan begynne å lage korrosjon. Fluid film er noe helt annet, og er ikke ett preventivt tiltak men noe man gjør etter at bilen allerede har mye rust. Samtidig som man ikke vil påkoste å faktisk fjerne den. Fluid film beskytter egentlig lite, men den virker bremsendes på det som allerede har begynt. men vil aldri kunne stoppe det alene. Fluid film på denne hadde blitt litt som å koke kaffe på gammelt pølsevann Har skrudd på en del biler som har vert behandlet med fluid film, tectyl og liknendes, lite trivlig hehe. Mye mere egnet for bruksbil der man gjør bare det aller mest nødvendige. Endret Mars 12, 2018 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 15, 2018 Share Skrevet Mars 15, 2018 On 12.3.2018 at 18.30, hsd skrev: Er epoxygrunninga som beskytter mot rust, da den er første barriere nærmest stålet. Denne strukturen er av en dyrere type, ca 240kr per pose/250ML, denne er også tilnærmet "tett" og blir derfor en ekstra beskyttelse. Derimot er største grunnen til å legge struktur slik sett at den gir litt etter, slik den demper steinsprut uten at det tar skade. Når bilen er lakkert under, så må eventuell fukt først igjennom klarlakken, så igjennom strukturmassen og deretter igjennom gule epoxyen før det kan begynne å lage korrosjon. Fluid film er noe helt annet, og er ikke ett preventivt tiltak men noe man gjør etter at bilen allerede har mye rust. Samtidig som man ikke vil påkoste å faktisk fjerne den. Fluid film beskytter egentlig lite, men den virker bremsendes på det som allerede har begynt. men vil aldri kunne stoppe det alene. Fluid film på denne hadde blitt litt som å koke kaffe på gammelt pølsevann Har skrudd på en del biler som har vert behandlet med fluid film, tectyl og liknendes, lite trivlig hehe. Mye mere egnet for bruksbil der man gjør bare det aller mest nødvendige. takk for godt utfylt svar! dette var mye nytt for meg xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 21, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2018 (endret) Fjernet strukturmasse, prøvde med vinkelsliper først men byttet fort til MBX maskinen Borret løs fra bagasjeromsbunn. Forøvrig kjøpt meg ny punktbor, fra Würth. Den er helt vanvittig bra kontra andre jeg har prøvd. Anbefales. Omtrent umulig å borre igjennom underste platen, samt borra sikkert 40-50 punkt nå uten at den har blitt noe sløvere. Prøvemontering eneste problemet av betydning på nye brønnen var rustet eksosoppheng. M3 har derimot andre fester, så i likhet med 2 andre så bare fjernet jeg dette også Brukte stål fra gamle brønnen som donor for å få rette kurven og akkurat samme tykkelse. Lite hull på siden Sveiste igjen hullet til dreneringspluggen, da jeg hadde glemt å kjøpe ny plugg, samt det aldri hadde blitt aktuelt å slå den ut mtp struktur og lakk uansett Gamle brønnen, usikker på hva som har skjedd da paneler rundt som skjermer og bakplate er originale og har null skade. Lurer nesten på om noen har jekka på brønnen eller glemt gearkasse jekk før dem har kjørt ned bilen fra bukk eller liknende. Ivertfall glad for at jeg gikk for bytte, dette hadde skjemt bilen en del føler jeg Tenkte først at strukturen kom til å skjule det meste, men jeg legger strukturen så tynt at alt ville vist. Klart noe egentlig ingen andre enn meg selv hadde vist om, men alikevell... Beskytter ferdige områder med sveiseduk og tykt grovt ullteppe. Sveisegrunning Punktet på plass Måtte flytte over brankettene til M3 dekslene rundt brønnen. Monterte på dekslene, så monterte alle dekslene opp under sammens med bakfanger for å få merket. Faktisk siste sveiseboten på plass tror jeg. Må bare prøvemontere forskjerm, for å lage festehull til fremste skruen. Malt over punktsveisene over og under og fuget. La det tørke over natten, så legge struktur i morgen. Byttet 2 fester til bensinrør/bremserør under tidligere, men glemte denne. Så dreide en ny og gjenget med M4. Punktet fast. begynt å titte litt på motor. Fikk tak i en ekstra topp, men ble skuffa der for den har vert rota mye med. så begynte å se litt på den originale. litt usikker på hva det blir til. noen har uansett klart å montere register feil, så trenger 8 stk nye std s14b23 195hk eller s38b36 innsugsventiler om noen har eller vet om. Endret Mars 21, 2018 av hsd williamwiers, Skulebollen, M-jakob og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå