Kvasi Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Jo altså, jeg er ikke i tvil om hva jeg skal gjøre med min. . Men - kan ikke si det forundrer meg lengre etter lang tids internetbruk - hvorfor bare måå du ha aksept fra så mange som mulig før du evt gjør en forandring på tingene dine. Utseende og virkemåte, det er fremdeles din ting (les BMW) som hovedsaklig du skal bruke. Blir kjedelig hvis alle har en blå E36 med BBS til slutt.. Edit, forventer vel egentlig ingen svar men .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Det er ingen tvil om at medier som f.eks bimmers fører til mindre mangfold når det gjelder bilertyper/modeller ved å agere smaksdommer samt hype stiler og bestemt utstyr. Sagt på en annen måte... man skal ha litt pondus for å overleve sosialt med en E46 318d Touring som står på 15" felger... Det finnes et par veldig gode eksempler som illustrerer fenomenet. Man kan påpeke at E30 i mange sammenhenger har fått tildels ufortjent mye oppmerksomhet. Det er ingen tvil om at modellen i et historisk perspektiv er fenomenal, men vi skriver tross alt 2012 og modellen kom på markedet i 1982. E36 Compact var mer eller mindre persona non grata i BMW miljøet frem til et par profiler så potensialet i modellen. Intet galt i dette (tvert imot), men plutselig var modellen generelt helt genial fordi E30 bakakselen sikrer interessante kjøreopplevelser. Altså det samme fenomenet som noen år tidligere medførte at modellen ble betraktet som helt håpløs. Dieselhypingen, Touring, BBS (og før det Alpinafelger), Estorilblå lakk, ettermonterte AE-lys mm.... eksemplene er mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Ja Fredrik, vi er ofte enige vet jeg. Og det er clouet med tråden.. Ikke spør meg, bygg bilen akkurat som du føler for.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Ja, hvorfor er det blitt så must med den jævla "M pakken"?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Folk er ikke selvsikre, det er der problemet ligger.. de bygger bil for å få aksept av andre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Folk er ikke selvsikre, det er der problemet ligger.. de bygger bil for å få aksept av andre! Det må vel være fåtall? Man bygger vel bilene slik en selv vil ha de? Til trådstarter: Kjør på i den stilen du vil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 haha, nå måtte jeg le litt, for det er så absolutt sant! kjør på med det du liker selv og vær stolt av det og ikke tenk på hva alleee andre sier og syntes om det.. er jo din bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Folk er ikke selvsikre, det er der problemet ligger.. de bygger bil for å få aksept av andre! Dette tror jeg også er "problemet" i mange tilfeller. Har også merket det samme som trådstarter, og for tiden føler jeg BBS LM (kopier såklart) og Rotiform-opplegget er det som er akseptert i felg-verden. En annen ting er når det kommer tråder med "hvilket utstyr bør jeg ha?". Jeg vil nå påstå at man bør vite hvilket utstyr man selv ønsker i bilen man selv skal kjøpe og bruke? "Den nye bilen skal har Dynamic Drive!" "Hva er det?" "Aner ikke, men alle på nettet sa jeg måtte ha det." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 hvorfor bare måå du ha aksept fra så mange som mulig før du evt gjør en forandring på tingene dine. Blir kjedelig hvis alle har en blå E36 med BBS til slutt.. Endelig en som har skjønt det. Finnes alltid en mellomting men virker på meg som at det ikke finnes noen annen mulighet enn M3 styling. Se igjennom alle trådene her inne og prøv å finn enn noe annet Syns det er tøft gjort å gjøre noen andre modifikasjoner, men det er også lett å drite seg ut. Det skal lite til for at det ikke blir pent da. Men vi er også avhengig av de for å se HVA som er pent. Gjør noe annet du og kom med bilder. Skal psyke deg opp i motgang jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Problemet er vel at alle som prøver å bevege seg litt utenfor "the thrusted path" blir halshugget av "alle" de andre som mener fasiten ligger i m-tech, senk og felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Problemet er vel at alle som prøver å bevege seg litt utenfor "the thrusted path" blir halshugget av "alle" de andre som mener fasiten ligger i m-tech, senk og felger. M-tech funker da. Det finnes så utrolig mye vulgær styling der ute. Fangere, skjørter og spoilere som ikke passer bilens linjer i det hele tatt. Det er få ettermarkeds "body kit" som harmonerer med bilene de er laget for. F.eks. funker det bare ikke med E46 M3 front på E36, eller E39 M5 front på E34. for ikke å snakke om alt annet som er mulig å få, som monsterfront osv. På felgfronten er det nok litt enklere å variere. Der finnes det smakfulle alternativer i bøtter og spann, til alle modeller. Men selv om jeg liker originalt og M-Tech best selv, så er jeg tilhenger av at folk setter sitt eget preg på bilene sine. Om det blir smakløst, så går det jo bare ut over de selv. (Og smakløst for meg er ikke nødvendigvis smakløst for andre. Såpass selvinnsikt må man ha). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg personlig er fan av m-tech, senk og felger.. dette er dog min personlige smak, ikke et resultat av flertallets påvirkning. Synes det meste av optikk som ikke kommer fra BMW selv er styggere enn gamle erik selv, og kan bli med han hjem å brenne der nede Ellers hva farger og slikt gjelder så er jeg ganske åpen for det meste. Liker godt å se litt uvanlige farger. Synes dog det er dumt med folk som ikke bygger bilene sine for seg selv.. å spørre folk hva andre synes man burde gjøre med bilen sin blir feil. På samme måte som det å spørre hvilken farge man skal nakke bilen sin i. At jeg har bbs rc090 på e28n min taler kanskje ikke helt til min fordel, men det er flotte felger med et klassisk design som jeg synes passer godt til bilen Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg har nettopp kjøpt BBS LM replica felger og jeg kjøpte de fordi JEG likte de og ikke fordi andre synes de er kule! Får nå virkelig håpe for folk flest sin skyld at de kjøper det de selv vil ha og ikke hva andre synes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 For 10-12 år siden skulle "alle" ha Borbet på E30. BBS CH gikk sin seiersgang på E46 første halvdel av 2000-tallet, neste halvdel var det M5-look på gjaldt. Nå er det LM-tider, særlig siden det spys ut latterlige Kina-kopier av en S-V-I-N-D-Y-R felg. "Alle" har det. Krysseikefelger type style 5 har jo også fått sin store renessanse, småshinede RC090 går jo som hakka møkk til blodpriser. Snart har annenhver bil her på forumet krysseiker eller LM-design.. Spørsmålet er vel egentlig; lar du deg påvirke av moten? Jeg tror de fleste gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Man blir jo påvirka enten man vil det eller ikke når man leser i endel "entusiast"-forumer osv. Mange ser på andres biler og tenker "oi, det var tøft/fint/annerledes, det må jeg gjøre med min" og til slutt ender man opp med mer eller mindre like biler... Dette gjelder spesielt på felg-fronten. Begynner gjerne med at en aktiv bruker/attentionwhore begynner og plutselig har "alle" det på sine mer eller mindre spesielle biler. Men senk og felg må jo på plass uansett hvis man har en tydelig oppgradert bil da det ser pussig/billig ut med org høyde/felger på en ellers "jazza" bil. Mtech er jo utrolig fantasiløst, men er ofte få om noen skikkelige alternativ som følger linjene og ikke ser billige ut. Finnes heldigvis lepper og styr man kan hive på hvis man vil ha det lille ekstra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå