Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Dweezil skrev:

BMW har visst begynt med lukkede førvisninger av nye 5-serien. I følge innlegget virker det som om dette blir bra!

http://g30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1309566

Hvis dette stemmer i det norske markedet også - så må jeg jaggu le. Til og med Passat blir levert standard med full-led lys nå. LED-lysene koster da sikkert en liten formue, men å få levert en 5-serie i 2017/2018 med halogenlys er jo intet mindre enn en katastrofe.

I've also heard that they will ditch xenon lights altogether and instead offer either halogen as standard or LED as an option (this could vary in different markets).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så driter jeg litt i om basismodellen kommer med halogen, det er ett alternativ jeg aldri kommer til å velge uansett. Det jeg er bekymret over og som man ikke kan velge bort er interiør designet. De skriver at det blir som ett nedskalert 7-serie interiør, ett design jeg ikke er helt sikker på. Det mangler den eksklusive wow effekten som E klasse og F10 har, dette nye er alt for moderne og futuristisk. Så i 5-serie sitt tilfelle så synes jeg ikke det nødvendig vis er positivt at interiøret blir som på toppmodellen. Ikke når toppmodellen har ett interiør som er inspirert av en 3-serie... Det er akkurat her Mercedes har vært utrolig flinke :) 

Ellers så tror jeg G30 blir ett stort steg opp ifra F10, noe som vil gjøre den best i sitt segment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan jeg være enig i. Men det sier litt om BMW mener jeg. Når en bil i denne prisklassen ikke engang kommer standard med Xenon i 2017/2018, noe som E92 gjorde i 2008 - så mener jeg det er helt på trynet. For meg sier det da at BMW ønsker primært en ting - mest mulig ekstrautstyr. Det kan jeg jo selvfølgelig forstå fra deres synspunkt, men det får være måte på hvor grådig man skal være. Det burde nesten være ulovlig med halogen på nye biler nå, ikke bare lyser det dårlig, men 90% av de man møter har jo ikke snøring på hvordan lysene skal være stilt inn. Uavhengig av det, så mener jeg det handler litt om respekt for kundene sine, BMW begynner å bli litt vel høye på seg selv virker det som - samtidig som de mister identiteten deres, spesielt overfor de som kanskje er deres største fanskare fra tidligere. Jeg har ikke hatt noen erfaring med BMW fra tidligere i noen stor grad, og er dritfornøyd med F10´n (selv om den har hatt sine feil), men selv jeg - som en forholdsvis fersk BMW-fan, lurer litt på hva det egentlig er BMW driver med nå (Nå tenker jeg ikke bare på G30). :) 

Endret av mrqlan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke være uenig i at det er for kleint at BMW kommer med halogen i 2017, man burde forventet mer. Men når dette er sagt så vil jeg tro at LED blir standard i Norge :) Ellers så har vel de fleste nye biler i dag automatisk justering av lysene, man har vel ikke kunnet justere lysene selv på en 5-serie siden E39 ;) 

Men det er det som er så fint med BMW, liker man ikke det nye de kommer med så har de nok av eldre biler som er fine. Liker jeg ikke G30 så blir det F10 M5 LCI neste gang, enkelt og greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vi bør avvente utstyrslistene fra BMW Norge før evt. slakter utstyrsgraden. Standardutstyr på 5-serie varierer fra land til land. Og uansett: hvem kjøper vel en ribbet 5-serie?

Vedr. interiøret er jo det en smakssak, men jeg liker interiøret i nye 7-serien, kanskje bortsett fra overdreven bruk av blanke elementer. Bryterne føles mer solide og virker å være av høyere kvalitet enn på F1x, der spesielt knotten for valg av temperatur er litt vinglete. Dersom G3x-interiøret blir en "ned-blinget" variant av 7-serien, tror jeg det kan bli veldig bra.

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ellers så har vel de fleste nye biler i dag automatisk justering av lysene, man har vel ikke kunnet justere lysene selv på en 5-serie siden E39 ;) [...]

Det er jo imponerende av de andre bilprodusentene å ha automatiske lykejustering av halogenlysene sine, men for BMW sitt vedkommende har ikke teknologien kommet lenger enn at man må justere de manuelt med et betjeningshjul ved lysbryteren på både E6x og F1x også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er jo imponerende av de andre bilprodusentene å ha automatiske lykejustering av halogenlysene sine, men for BMW sitt vedkommende har ikke teknologien kommet lenger enn at man må justere de manuelt med et betjeningshjul ved lysbryteren på både E6x og F1x også.

Ja jeg skal ikke si sikkert at alle de andre bilprodusentene har dette, men bør de ikke ha det i dag? Men må man virkelig justere Halogenlysene manuelt på en F10? Det er jo i såfall litt.....gammeldags ;) 

Skjønner jo at man har vært bortskjemt da alle BMWene jeg har eid har hatt xenon, ja bortsett ifra E34en naturligvis. Jeg synes jo at det er litt pussig at BMW som virkelig har vært pionerer på lysfronten holder på slik. Jeg mener, de var tidlig ute med DE linselyktene på 80 tallet, de var først ute med xenon i 1992 og de fikk en hel bilverden til å etterhvert ville ha sin egen lysidentitet da de kom med de etterhver så kjente "corona ringene" (eller Angle eyes) sent i 2000. Selv i dag er de i framkant med Laser lys og OLED, som nesten er på grensen til siencfiction, også vil de lansere en 5-serie med halogen som standard. Jeg tror det er den ville utstyrspolitikke dems som er årsaken, de gjør basismodellene så kjipe at folk bare MÅ bruke mer penger på utstyr. Ganske sleipt, men hos Kia får du sikkert LED som standard. Men man vil vel ikke kjøre Kia av den grunn ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg skal ikke si sikkert at alle de andre bilprodusentene har dette, men bør de ikke ha det i dag? Men må man virkelig justere Halogenlysene manuelt på en F10? Det er jo i såfall litt.....gammeldags ;)  [...]

Jepp, det måtte man virkelig på F1x også. Helt tragisk, akkurat som resten av halogenifiseringen av andre BMW modeller anno 2017.

PartImage_49d1608a-ca54-4c2f-bb71-2510cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg var tullete... Men jeg håper laserlys kommer på G30, det hadde vært kult å ha :) Så lurer jeg på når BMW slipper OLED på markedet, det er jo ganske genialt synes jeg. Kommer sikkert til å koste skjorta men ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om BMW har tenkt til å lansere nye 5-serie med en ny runde filmer ala "The Hire" fra begynnelsen av 2000-tallet... det er bare å merke seg datoen 23. oktober!

http://www.bmwblog.com/2016/10/02/new-trailer-bmw-films-escape/

 

Endret av Dweezil
Byttet ut Facebook-screendump med link til artikkel på bmwblog.com og trailer for filmen på YouTube.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser at de kjipeste lyktene på kommende g30, som vi har trodd var halogen lykter, er LED, men uten adaptive funksjoner og med halogen blinklyspærer. Såklart, fremdeles ikke aktuelt for min del, og får bare håpe oppgrderingen til adaptive LED ikke blir latterlig dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...