Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Freakshow skrev:

nei så sykt morsomt! :D

kjente jeg trakk noe jævlig på smilet nå ja! :D

He,he ja dette var morsomt uten tvil.

Så nå skal det bli gøy å høre hva han sier når ser bildene.

Jeg hadde hvertfall blitt glad hvis jeg fikk vite at en bil jeg eide for 20 årsiden levde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, viggo E34 skrev:

Arti med sånn historie :)

Ja det liker jeg og :)

10 timer siden, fxslin skrev:

Kul historie! Og spesielt moro når man innser at bilen har betydd mye for tidligere eiere også.

Bilen betydde mye for han,det merket jeg og fikk akkurat melding av han hvor gøy han synes det var med bildene jeg sendte han .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En milepæl i livet er man kan øvelsekjøre.

Datteren min er plutselig 16 år og idag var dagen til å få testet ut hvordan ting fungerer i praksis.

Hun har aldri kjørt bil før og var skeptisk.:).

Men dette fikset hun fint med clutch ,igangsetting osv.

Vi putret rundt på en stor plass på første gir ,bare for at hun skal lære hvordan det grunnleggende er .

Og i og med jeg kun har denne som er manuell,ja da måtte hun kjøre e34 :

Første gangs kjøring i fars gamle grønne:

20160830_185635.jpg

Dette var morro synes hun ,så nå får vi satse på at hun lærer dette kjapt :)

Skal ikke mase og kjefte ,la henne lære av feil osv.

Men dette går nok bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

En milepæl i livet er man kan øvelsekjøre.

Datteren min er plutselig 16 år og idag var dagen til å få testet ut hvordan ting fungerer i praksis.

Hun har aldri kjørt bil før og var skeptisk.:).

Men dette fikset hun fint med clutch ,igangsetting osv.

Vi putret rundt på en stor plass på første gir ,bare for at hun skal lære hvordan det grunnleggende er .

Og i og med jeg kun har denne som er manuell,ja da måtte hun kjøre e34 :

Første gangs kjøring i fars gamle grønne:

20160830_185635.jpg

Dette var morro synes hun ,så nå får vi satse på at hun lærer dette kjapt :)

Skal ikke mase og kjefte ,la henne lære av feil osv.

Men dette går nok bra ;)

kjenner jeg får minner til da jeg ble 16 år og begynte å øvelseskjøre. Pappa var BMW mann på 80 tallet, men byttet sakte men sikkert over til Mercedes da det begynte å bli for mannen i gata, og Mercedes har jo alltid vært glad i automat. Så det eneste som stod igjen på gårdsplassen var en e28 518i med 400k km på telleren (dette var i 2011). Denne hadde lite med ekstrautstyr  så her var det råkraft som gjaldt da det var mangel på servo. Følte bilen var ett pes å kjøre da, men først nå jeg tenker på hvor morsomt det hadde vært om vi fortsatt hadde hatt den bilen. Skal ikke se bort ifra at jeg hadde cruiset i den i stedet for e46en. Er like greit å begynne å øvelseskjøre så fort som mulig, så får hun ha lykke til med lappen. Skuffelsen blir vell å kjøre  "skolebil" når man er vandt til pen lyd og godt drag fra 535ien.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg kjørte bil, var en Pajero fra midten av 90-tallet - diesel, manuell og med svær jævla henger :lol: Hadde kjørt moped mye, så skjønte jo prinsippet med gass og clutch, men var likevel vanskelig å få det inn :P Da jeg starta å kjøre bil selv også var det mye som ikke gikk så bra som det burde, husker jeg sto på rødt, trodde jeg hadde bilen i 1.gir, og bang, bakover da jeg skulle ta i gang. Samme sommer røk clutchen på bilen, så var nok en liten sak der.

Men ja, øvelsekjøring var skummelt som faen de første gangene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tennbrikket skrev:

kjenner jeg får minner til da jeg ble 16 år og begynte å øvelseskjøre. Pappa var BMW mann på 80 tallet, men byttet sakte men sikkert over til Mercedes da det begynte å bli for mannen i gata, og Mercedes har jo alltid vært glad i automat. Så det eneste som stod igjen på gårdsplassen var en e28 518i med 400k km på telleren (dette var i 2011). Denne hadde lite med ekstrautstyr  så her var det råkraft som gjaldt da det var mangel på servo. Følte bilen var ett pes å kjøre da, men først nå jeg tenker på hvor morsomt det hadde vært om vi fortsatt hadde hatt den bilen. Skal ikke se bort ifra at jeg hadde cruiset i den i stedet for e46en. Er like greit å begynne å øvelseskjøre så fort som mulig, så får hun ha lykke til med lappen. Skuffelsen blir vell å kjøre  "skolebil" når man er vandt til pen lyd og godt drag fra 535ien.

518 e28 uten servo,er en mandig bil å begynne og øvelsekjøre i.

Det er da man merker hvor godt vant man er idag.

For mitt vedkomne når det gjelder datteren,er e61 automat og hun skal lære manuell ,derfor så må vi kjøre e34en.

Det er nok ikke mange jenter som kjører e34 med mye lyd til øvelsekjøring nei :).

10 timer siden, Shattered skrev:

Første gang jeg kjørte bil, var en Pajero fra midten av 90-tallet - diesel, manuell og med svær jævla henger :lol: Hadde kjørt moped mye, så skjønte jo prinsippet med gass og clutch, men var likevel vanskelig å få det inn :P Da jeg starta å kjøre bil selv også var det mye som ikke gikk så bra som det burde, husker jeg sto på rødt, trodde jeg hadde bilen i 1.gir, og bang, bakover da jeg skulle ta i gang. Samme sommer røk clutchen på bilen, så var nok en liten sak der.

Men ja, øvelsekjøring var skummelt som faen de første gangene :P

Ja hun skalv skikkelig med en gang men roet seg etterhvert.

Ble noen hopp og rykk ,men alle starter med hopp og jokk :)

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så artig å se Jan :) Greit å lære ungdommen å kjøre ordentlig bil, i dag har man jo alt for mye hjelpemidler..

Første gangen jeg kjørte selv var i en E28 525i, med automat ;) 

Ja,dette har hun mast om bestandig Fredrik og igår var dagen der.

Hun likte det og hun har godt av og starte med en bil som er "tungkjørt " kontra nyere uten hjelpemidler.

Måtte være fint å kjøre e28 525 og tenker jeg .:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, sveigis skrev:

518 e28 uten servo,er en mandig bil å begynne og øvelsekjøre i.

Det er da man merker hvor godt vant man er idag.

For mitt vedkomne når det gjelder datteren,er e61 automat og hun skal lære manuell ,derfor så må vi kjøre e34en.

Det er nok ikke mange jenter som kjører e34 med mye lyd til øvelsekjøring nei :).

Ja hun skalv skikkelig med en gang men roet seg etterhvert.

Ble noen hopp og rykk ,men alle starter med hopp og jokk :)

Ja,dette har hun mast om bestandig Fredrik og igår var dagen der.

Hun likte det og hun har godt av og starte med en bil som er "tungkjørt " kontra nyere uten hjelpemidler.

Måtte være fint å kjøre e28 525 og tenker jeg .:)

Skal ærlige innrømme at jeg traff noen snøkanter og sklei ut i grøfta engang, men dette ble kun tatt som lærdom. Pappa syns jo dette var noe av sjarmen med eldre biler, ingen servo eller abs.

 

Første gangen jeg sklei utfor  utfor  var da jeg fikk beskjed om å bråbremse på snø/is. Og jeg som var vandt til abs på skolebilen tenkte jo ikke noe mer på det, og utti grøfta havnet vi.

 

Kjenner jeg savner denne bilen når jeg tenker tilbake på den, dønn original hvit 518i med takstativ.  Var også meget bra i karosseriet til å være gammel bmw.  Nesten ikke en eneste rustflekk da den kun ble brukt  rundt i lokalmiljøet på usaltedeveier som arbeidsbil.  Ufattelig enkel og ha med seg planker på takstativet da man jobbet som snekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke siden jeg fikset oljelekkasjen og det ser ut til at den holder tett ,noe som er godt.

Idag har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før nemlig støvsugd motorrommet :).

Nå er det så rent oppi der at jeg kun støvsugde lett støv og la på ny gummifornyer.

Isolasjonsmatten ble hvertfall skinnende ren igjen etter støvsuging.

20160904_135245.jpg

Resten ble lett shinet:

20160904_135305.jpg

Ett siste:

20160904_135344.jpg

Fader,,innser nå at det er digg med rent motorrom.

Det har jeg aldri brydd meg om før egentlig.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, viggo E34 skrev:

Kan se for meg den tilfredshet følelsen med å åpne motorrom når folk spør når det ser så strøkent ut alle veier :)

Jo ,er gøy men en ting er sikkert,at dette varer ikke lenge tror jeg .

For jeg må bruke litt fornuft og.

Noe møkk og dritt må der være på en bruksbil :).

Men skal prøve og holde m30en så ren som mulig i forhold til den var.

Idag hadde jeg med meg kone og barn på e34 tur og det er lenge siden.

Det er alltid like koslig .

Morro å ta med jentene på tur .

Blir litt nostalgisk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...