Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Aahhh herlig !!! 🥳 Ja dette er jo så flott ! Nå må du bare gnikke og gnu denne bilen sånn at den blir så lik som mulig over det hele og er det noen jeg vet fikser dette, ja så er det deg Jan 😂🥳🌟

Ja var ikke dette bra ?😊

Den skal gnikkes og gnues på til de grader og skal prøve å få det så bra som jeg kan 😊

Hehe jo føler vel at jeg har noenlunde kontroll her ja .😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2022 den 9.32, sveigis skrev:

Fikk forøvrig skryt over hvor god den var å kjøre selv med Koni på det hardeste på humplete veier .

Så ja kjenner en god følelse inni meg nå altså 😊👍

 

Den kan jeg skrive under på, har jo vært så heldig å få ratte denne en del nå. Føler ikke på noen måte at komforten er borte her selv med Koni. Forskjellen til min helt orginale E34 er at min oppleves som mer "båt" der din er ganske tight, men likevel komfy på vanlig vei. Min er mer stillegående da 😅

Også må jeg si den manuelle girkassa er veldig fin å sjalte med, ja rett og slett en glede å gire med. Det som imponerer meg mest er hvor mye bedre denne girkassa er i forhold til manuell kassa på min 2011 Chevy Camaro SS, det beviser hvor gode BMW er på dette når kassa i en 30 år gammel bil med over 300 000 km oppleves bedre enn kassa i en bil som har gått 42 000 km 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker å se Jan. Må kjennes fantastisk å få tatt dette. trodde kansje lakk skjøt ble lagt langs knekken, men har ble den tatt helt opp på tak :)

Gratulerer! Dette må kjennes godt.

Nå er det bare å få den hjem å shine over resten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Den kan jeg skrive under på, har jo vært så heldig å få ratte denne en del nå. Føler ikke på noen måte at komforten er borte her selv med Koni. Forskjellen til min helt orginale E34 er at min oppleves som mer "båt" der din er ganske tight, men likevel komfy på vanlig vei. Min er mer stillegående da 😅

Også må jeg si den manuelle girkassa er veldig fin å sjalte med, ja rett og slett en glede å gire med. Det som imponerer meg mest er hvor mye bedre denne girkassa er i forhold til manuell kassa på min 2011 Chevy Camaro SS, det beviser hvor gode BMW er på dette når kassa i en 30 år gammel bil med over 300 000 km oppleves bedre enn kassa i en bil som har gått 42 000 km 👍

Du beskriver alt her som om jeg skulle gjort det selv angående org / modda e34 ,for det var sånn jegvopplevde Tds kontra min .😊

Girkassen på denne er jeg og særs fornøyd med Fredrik .

Egentlig så fatter jeg ikke at den fremdeles er såpass bra etter så mange år og km .

Jeg MÅ bare finne ut hvor den kvitrelyden bak kommer fra for den gjør meg gal 🥵🥵,jeg tror faktisk jeg bestiller en time på Bavaria så får de grave litt.

 

6 minutter siden, Mortenej skrev:

Lekker å se Jan. Må kjennes fantastisk å få tatt dette. trodde kansje lakk skjøt ble lagt langs knekken, men har ble den tatt helt opp på tak :)

Gratulerer! Dette må kjennes godt.

Nå er det bare å få den hjem å shine over resten,

Ja det må jeg si det ble Morten .😊

Skjøten  ble tatt langt opp pga bakskjerm var full av appelsinhud ,altså gammel lakk men nå er det bra .

Takk ja det kjennes godt og skal snart hjem nå .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er den altså ute av lakkverksted og helt forbasket ferdig 😊😊

Her blir det ikke mye å rette på for her er det truffet særs bra ja .

Må jo si at dette ble bra :

3B970C07-CE27-4FD7-85FC-E47BDD6F29F5.thumb.jpeg.8e5cd23e412cf449109a931beb5f07a4.jpeg

Han hadde visst sjauet litt da fargen ikke helt stemte da der er to typer Islandgrønn ,men på siste traff han og må jo si at dette er så likt man får 30 års gammel lakk inkludert Sveigis sin lakk 😊😊

Nei knallbra dette og nå klarer jeg ikke vente for å få den hjem for montering .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. Ferdig lakkert .mandags upd
1 time siden, Rune-K skrev:

Alltid artig å få bilen tilbake, flott resultat.

Klarer du virkelig å vente så lenge du skal med polering så lakken får herdet ordentlig? Du får vel vaske abstinenser av mindre?

Ja dette må bli gøy og takk Rune 😊

Haha ja det var det da?

Nei har ikke noe valg men i mellomtiden får jeg montere diverse ,bare det er ikke gjort på en to tre .

Nå må man plutselig bruke tid og vise forsiktighet her ,men det skal nok gå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Olaandref skrev:

Veldig bra! Ligger an til noen mil nå tenker jeg 👌

Takk takk😊

Ja vi får jo satse på det egentlig da det i mitt hode ikke skal være noe vesentlig nå i skrivende stund ,men med gammel bil ,kan alt skje .😅

Dvs jo ny viskose må jeg ha den er skvær gåen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sveigis skrev:

Takk takk😊

Ja vi får jo satse på det egentlig da det i mitt hode ikke skal være noe vesentlig nå i skrivende stund ,men med gammel bil ,kan alt skje .😅

Dvs jo ny viskose må jeg ha den er skvær gåen .

Ja, man vet aldri, men den begynner vel å bli så bra nå at den gir mer forutsigbarhet. 🙂

Gleder meg til å hente min og, men det blir å vente til snøen gir seg. Kom en ny runde med 5 cm hvitt i går. Får bruke tiden til å sikre ved til neste vinter 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Olaandref skrev:

Ja, man vet aldri, men den begynner vel å bli så bra nå at den gir mer forutsigbarhet. 🙂

Gleder meg til å hente min og, men det blir å vente til snøen gir seg. Kom en ny runde med 5 cm hvitt i går. Får bruke tiden til å sikre ved til neste vinter 🙂

Ja jeg satser nå på det at det ikke skal være det helt store med den .😊

Det skjønner jeg veldig godt at du gjør ,ja den denne snøen som kommer ned nå på denne tiden passer dårlig .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprydding i verktøy .

Siden det ikke finnes en bil hjemme for tiden ,så fant jeg ut at verktøy kunne sorteres og fåes på plass der det skal være .

Favoritten min som min kjære datter gav meg ifjor ,fikk seg en real shine samt sortering .

Verktøy ble tørket av av ,skraller fikk litt smøring ,så nå er alt på stell igjen :

B3D6299A-A8E9-47CB-90D3-BD62F0FEA836.thumb.jpeg.a4b7664c99bc3ba630b771a60a8ed195.jpeg

Godt når ting er rent og på plass:

C36595E3-A6A5-4C91-9825-453DA3E9570D.thumb.jpeg.15181c0d62c3c11d51932d9098947e1d.jpeg

Div Wurth ligger klart :

5F87A282-6467-4E3B-9736-9DCCA7F0B5A5.thumb.jpeg.4be5247a91338b1887606e4d842455c5.jpeg

Når jeg ryddet her fant jeg et Valvoline futteral til en liters flaske :

8F068813-4CCD-4B9B-B28C-77D45E8B56D5.thumb.jpeg.e5b0350e791392485dc3c219e8ed7b50.jpeg

Siden e28 går på Valvoline så kjøper jeg en flaske og putter oppi til å ha i bagasjerom .😊

Fikk og sortert bremseklosser som jeg har liggende til begge 5erne som er nye .

Blir en stund til at jeg trenger å kjøpe nye :

FAA45A9E-5348-43BF-9B85-EC2C204FCE6A.thumb.jpeg.e2419dff7098a647f478842622b41e24.jpeg

Disse ble rengjort og lagt i pappesker inne .

Min faste venn fikk og seg en sortering samt at jeg kastet mye .

Klar og lukket :

47951FDF-8CD4-498C-A869-B77EBEC97926.thumb.jpeg.f02b5948b731d9b0f0dd5eb950b33680.jpeg

Sortering av verktøykasse til bilene :

46096E8F-F124-428C-8AF1-A0403AC5A735.thumb.jpeg.bb930687398b0216bef40c4c2ae34544.jpeg

Denne er alltid med på tur i e28 eller e34 .

Kjører ikke en meter uten den men heldigvis ,har jeg sluppet å bruke den langs veien stortsett.

Sånne jobber er greit å få gjort iblant ,så finner man jo mye man har savnet 😊😊.

Tilslutt så er bil nå komplett satt sammen og klar for henting :

6B006E31-5FCA-4D66-9587-40044476F9FE.thumb.jpeg.bafce100f5f6bd4e110474f3bdf3668b.jpeg

Og ja å skryte av sine egne ting er kvalmt ,men siden jeg ikke har gjort jobben ,så sier jeg at ja den ble knallfin nå 😊😊.

Fy og pokker det skal bli godt å få den hjem nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. Torsdags upd
  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Flickering temp gauge fiks.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...