Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Noen ganger så får du det av andre ganger ikke. Det er nok montert riktig. Prøv bare og ødelegge det mest mulig og bruk muttertrekker etterpå så får du nok løsnet det. Når du skal montere det nye igjen så pleier jeg og bruke pipen som passer mutteren til og slå blekket fast med. Så vidt jeg husker så er momentet på mutteren ca. 200Nm. Så bilen bør stå stødig på bukkene. Sikkerheten først.

Igjen takk 😀

Da kan jeg ta det ut etter mutter er løsnet hvertfall .

Nå etterpå skal jeg få lånt muttertrekker så løsner det nok alt sammen .

Ja det er viktig med sikkerhet og bil er sikret med felg og plank langs hele siden  nå.

Og jeg tar kontakt om jeg lurer på noe etterhvert ,da jeg liker å forholde meg til personer som har rett i det de sier angående skruing.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smiler man litt igjen .😀

Fikk tak i muttertrekker og fikk løsnet mutter og vips plukket jeg av låseblikket.

Så frem med avdrager og alt løsnet type lett.

Nytt blikk hadde jeg handlet heldigvis så alt var på stell.

Så var det å få på denne medbringeren igjen .

Fant sporene og dusjet lett over med litt spray ,dunket forsiktig på plass ,sånn at jeg fikk på mutter og den låseplaten.

Så var det bare å skru det inn ,noe som gikk fint .

Så moment og dra til og vips ferdig 😀😀

Nå regnet det her ,så jeg fikk ikke montert drivaksel ,men smekker den på imorgen.

Ahh ,digg å vite at jeg nå har gjort det .

Nå gjenstår bare å finne sensor .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens gjøremål.

Ja da var bil nede på bakken igjen med komplett medbringer .

Tok opp igjen alt av håndbrekk ,da jeg ikke var fornøyd med forrige jobb .

Måtte bytte litt håndbrekksko fester og lage til noe der da den ene pinnen som holder sko på plass ikke ville stå fast .

Fikk fikset dette og la ut håndbrems maks ut mot skive og strammet brekk inne,og nå funker det veldig bra 😀

Abs sensor er et helvete og finne ,men utrolig nok så hadde GS så må nok bestille der .

1500 et eller annet takk🤬🤬

For en idiotisk sensor .

På eurodel koster de fra 260 og oppover men hadde ikke inne ,dessuten kan jeg ikke vente .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet iallefall at du får riktig del av gs, eurodel har ikke vært spes bra for oss. enkle ting som bremseklosser forran på damilie bilen vår hadde di også men det kom 2sett bak...

så ofte kan det være verdt di ekstra kronene👌🏼

regner med du har ordnet deg bruker hos gs så du får med rabatter:bmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, viggo E34 skrev:

du vet iallefall at du får riktig del av gs, eurodel har ikke vært spes bra for oss. enkle ting som bremseklosser forran på damilie bilen vår hadde di også men det kom 2sett bak...

så ofte kan det være verdt di ekstra kronene👌🏼

regner med du har ordnet deg bruker hos gs så du får med rabatter:bmw:

Ja vet andre og har hatt trøbbel .😀

Ordner bruker der ,men nå får jeg greie på mer ila dagen om noen har eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siste finnish før EU .

Da var vi igang med siste del før EU .

Hadde noen småting på listen som måtte være iorden .

På kjøreramper med den :

D341AF60-4B54-4FC8-B4A6-BBA92CEA960B.thumb.jpeg.8557fe209da9eeaf4ae33f3d8a894664.jpeg

Jeg har jo somsagt en eksoslekkasje på fremre potte som jeg måtte fikse.

Somsagt ,så har jeg annen eksos på lur ,men helt ærlig så må jeg vente litt pga det er visst ikke gratis å ha hus og mat .

Så valgte denne gangen mat og hus fremfor ny eksos type sport .

Den må vente litt.😀

Denne fikset ,er kun for å få en tett eksos på EU .

Var nede og kjøpte meg noe tetningspasta og slipte gullende rent .

Så på med dette:

8ED3F067-C281-444B-AA70-BB4E639005C4.thumb.jpeg.942395fb605e9b835fe58d50a92dd66f.jpeg

La mange tynne lag og fikk gnudd godt oppi disse småhullene .

Tilslutt så pusset jeg det pent og noe varmelakk på ,igjen kun for at det ser helt og pent ut :

EC49D11E-D2F3-4BB9-BFA2-5DFE4451A657.thumb.jpeg.399230a53c12b9f60b23d33f4e95abd1.jpeg

Måtte jo starte opp og nå var all fising borte og der var jo en svært så hyggelig lyd i dette jo.

Fin lyd på tomgang og snerring på høyere😀

Mens jeg først hadde bil oppe gikk jeg atter gjennom bremse og drivstoffrør .

Jeg tror at alt har blitt byttet en gang i tiden da jeg omtrent ikke fant noe brunt .

Uansett alt ble børstet rent og pusset der jeg fant antydning og disse rørene ,er egentlig veldig hele :

F3FE62B5-B4CD-4361-A679-60FD0DA3A6A6.thumb.jpeg.b4417c33a609abcc6a7bae95bf64e345.jpeg

Litt lengre fremover:

85C9EB16-0ACF-4570-A6F7-7336A4D8AE14.thumb.jpeg.1e0041403ba4a12cc71cffec597e85c9.jpeg

Tok hvertfall og la på noen lag med litt tyntflytende på hele rekka:

8AA177B7-FB6F-4C2D-89B0-647C5D9AD53F.thumb.jpeg.17ccd1db597239a3e7ae65acb590b130.jpeg

Så da får de se den faktiske tilstand på de .

Neste på listen var å få på festeanordning til batteriet :

605F45EE-1357-45AB-B4B3-67B0BD2D94EC.thumb.jpeg.62f46951081726a771e89cd8ada9d7ef.jpeg

Sånne småting er greit å få vekk på listen .

Foruten et casterstag nå som er i kommingen ,så ser jeg ikke noe jeg har glemt .

Så da nærmer den seg ferdig .

Her står den og venter på noen nye vakuumslanger som skal erstattes:

FC89CFFC-D920-48BE-94B6-49A1DBEE6E64.thumb.jpeg.8808099684d39ae8bd01e5bcc1a0337c.jpeg

Slanger som går fra kaldstart og bensintrykk må byttes da de er klissete og kan klemmes sammen og blir der .😀

Ja nå ligner det noe 😀

Og har jo nå kjørt den ca 1000 km og ser at oljeskift jeg hadde ,har virkelig gjort jobben.

Det kombinert med å få kjørt den skikkelig og varm,har gjort at topp er ren og disse koksdannelsene som var der ,er nå borte.

Nå vil jeg ha et skift til og så da skal den få Mobil olje .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå Jan 🥳 Så bra du har fått gjort alt dette og snart klar for Eu 👍 Jeg trodde faktisk at disse abs-sensorene var dyrere til denne bilen, så synes ikke 1500 var så altfor gæli. Men nå kan du vite at det blir 100% og vel så det 😃 Gleder meg på dine vegne over at den snart er godkjent og klar til bruk sånn skikkelig 🥳 Snart er sesongen over, men regner med du kommer til å bruke den flittig neste sesong 😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Hei og hå Jan 🥳 Så bra du har fått gjort alt dette og snart klar for Eu 👍 Jeg trodde faktisk at disse abs-sensorene var dyrere til denne bilen, så synes ikke 1500 var så altfor gæli. Men nå kan du vite at det blir 100% og vel så det 😃 Gleder meg på dine vegne over at den snart er godkjent og klar til bruk sånn skikkelig 🥳 Snart er sesongen over, men regner med du kommer til å bruke den flittig neste sesong 😉👍

Ja det er deilig å være mer eller mindre ferdig helt klart Tore😀

Angående ABS sensorer ,så er det sånn det er ,så bare å forsone seg med den biten.

Ja dette føler jeg at jeg fortjener nå sånn helt ærlig .

Angående sesong ,så er jeg heldig da det er mange finer måneder igjen før glatte og vinter tar overhånd her nede .😀

Så jeg kommer til å utnytte vær og sensommer / høst til det maksimale .

Salt og søle skal den ikke se selfølgelig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg satser på at det skal gå greit ,men man vet jo aldri .

Nå skal jeg vise den på Bavaria faktisk ,så regner med de skjønner det er en 86 modell og ikke 2016 .

Hvertfall gøy når enn booker time og får til svar at det gleder vi oss til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å omsider komme seg på nett og sette seg ned å lese hva som skjer i Bimmers verdenen.

Trist å lese om E34, som fikk seg en stopp, godt å se at du gir noen andre oppgaven med å få dette fikset, så kan du heller slappe av å nyte at andre skrur litt for deg :) på tide det no.

Gode fremskritt på E28'n og. Herlig at den besto prøveturen, viser at det er kvalitet i disse maskinene bare de får rett stell.

Håper at den går greit igjenom på EU, og gøy at du booker time hos Bavaria.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Gøy å omsider komme seg på nett og sette seg ned å lese hva som skjer i Bimmers verdenen.

Trist å lese om E34, som fikk seg en stopp, godt å se at du gir noen andre oppgaven med å få dette fikset, så kan du heller slappe av å nyte at andre skrur litt for deg :) på tide det no.

Gode fremskritt på E28'n og. Herlig at den besto prøveturen, viser at det er kvalitet i disse maskinene bare de får rett stell.

Håper at den går greit igjenom på EU, og gøy at du booker time hos Bavaria.

 

Alltid gøy det Morten 😀😀

Ja e34en gav opp nå desverre ,men jeg bestemte meg at dette blir ikke meg som fikser den fordi ,jeg har brukt så mye tid på biler nå at jeg må roe ned .

Og godt å sette bort ting .

E28en har bestått og går som et olja lyn nå .

Starter på første og funker som den skal og ikke minst megakul å kjøre .

Imorgen skal jeg trolig ha e28 lørdag og oppdaterer da om bukken på jobb er ledig .😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 og dens fremtid.

Somsagt så står den nå i vente av clutchbytte .

Når dette skjedde ,passet det særs dårlig.

Var så lei av skruing og bil og når dette skjedde var veien til denne skumle plassen her :

5628ADE2-7F3F-4561-A1E3-BA4E50AD3961.jpeg.26f31d776ad0ea142b30fe8b677b661a.jpeg

ikke lang nei .

Men så tenkte jeg :´Fader nei jeg kan ikke la andre kjøre denne .

Det å se andre bruke den ,hadde knekt meg .Det er jo trossalt selveste Sveigis e34en ,opphavet til tråden ,nye gode Bmw kompiser som jeg har blitt kjent med .😀

Så den blir for alltid her .❤️

Det som skjer nå først er at bilen skal ha ny clutch fortløpende ,opp og gå og brukes som vanlig .

Fordelen med et havari er at om man bestemmer å fikse og beholde,får man ofte et boost av å få ting skikkelig og det har jeg fått nå.

Ny look 2020.

Etter å ha kjørt samme look i 7 år ,må jeg forandre på den og det skal skje nå til vinteren .

Alt jeg kan si at bilen kommer til å bli ganske annerledes men lik samtidig .😀

Har nå noe på gang som er meget skjeldent til disse.

Så bil blir som den er nå frem til jul .

Da skal jeg igang med demontering ,puss ,stell og montering igjen .

Heldigvis er dette en kosejobb ,samtidig som at bilen vil få noe montert som er rått og skjeldent .

Først da vil ny forskjerm komme på ,nye lister og småting som gjør at den blir så fin som den kan uten hellakkering .😀

Altså ingen Rieger ,ingen M5 look ,ingen origianlook.

Felg må og erstattes tenker jeg for at ting skal stå i stil .

Men som sagt ,nå skal den være som den er fremover pga jeg skal bruke tiden på hus ,avslapning og ratte e28 .

Viktig å samle litt deler nå og krefter ,da har man pågangsmot og ting er gøy å holde på med .

Jeg kjøpte den sånn :

AB8E207F-A1AD-4ADB-B51B-ECBC8437BD5F.jpeg.be87302160325a1d9490bb9b43b389e7.jpeg

Og er sånn nå :

B4161257-9847-42CC-8237-194AE2C55E7E.jpeg.cb88cc0e6393b5c9ff378a7eb95666c6.jpeg

Kan jeg selge denne ?

Nei denne må jeg ha og heller sørge for å holde den bra.

Nå er der mye småpiss i lakk etter vinteren ,men gi meg en stund nå ,så skal jeg få den oppegående igjen .

Så håper mine planer for 2020 går veien .

Inntil da er den som den er nå på bildene og lever lett med det 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...