Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Rune-K skrev:

Er det nå eleven vil ha skryt?

Kanskje 😂😂😂

Neida ,men igjen hadde det ikke vært for skolen i 2020 så hadde jeg aldri klart så mye av el ting som jeg gjør nå og det verste er at det er gøy .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å ikke fylle opp tråden her med noe nå 😅

Korea raketten altså scooter er oppe og går nå .

Den går som et uvær og er igang med lakkering .

Og gjett hvilken farge ?

272 Islandgrønn met med høyglanspolerte felger 😊

Siden Bmw ikke lagde mopeder foruten e21 315 ,så blir dette en to hjuls 535 edition .

Men ser på værkartet nå ..

Fortsetter det sånn ,så skal denne hjem :

13DA8769-AF26-465B-9D8F-3F3B51D9034F.jpeg.87da141bf9970bd8ff43fcfbce6c4253.jpeg

Merker det nå at jeg savner å kjøre den .

Så er det tungvint å ikke ha bil disponibelt her og da x5 blir brukt av kona.

Altså om ikke snø er i vente så skal den ut .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. .

He he ser der du, du fikk moppisen opp å gå også ja 😄👍 Morsomt 🥳 Har lyst på en moped eller en el-sparkesykkel å bruke til og fra jobben i vår/sommer-halvåret. Hvordan funker det med moped ang eu-kontroll ? Skal de også inn eller er det bare kjøp og tut og kjør ? Har ikke hatt moped siden jeg ble tatt for fyllekjøring på 16 1/2-årsdagen min 🤣🤣🤣

Så fint å se firråtredven innendørs ☺️ Ser nesten ut som den står i ei stue 😂

Snart blir det hel ved og stor glede 😉

Ja ser det er spådd opp mot 10 varme og sol fra helgen av og mange dager fremover så da kan du jo vurdere å hente ut Horst 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he ser der du, du fikk moppisen opp å gå også ja 😄👍 Morsomt 🥳 Har lyst på en moped eller en el-sparkesykkel å bruke til og fra jobben i vår/sommer-halvåret. Hvordan funker det med moped ang eu-kontroll ? Skal de også inn eller er det bare kjøp og tut og kjør ? Har ikke hatt moped siden jeg ble tatt for fyllekjøring på 16 1/2-årsdagen min 🤣🤣🤣

Så fint å se firråtredven innendørs ☺️ Ser nesten ut som den står i ei stue 😂

Snart blir det hel ved og stor glede 😉

Ja ser det er spådd opp mot 10 varme og sol fra helgen av og mange dager fremover så da kan du jo vurdere å hente ut Horst 😃

Jaja den går den ,men et problem bare ..

Den går som bare det på sletta og nedover ,men oppover så er den treg ,veldig treg 😩😩

Så skal gå over variator og bytte vektene på den ,samt at jeg må nok kjøpe en ny forgasser til den ,da den har nok fått det pga stått stille for lenge ,dvs er en membran som er gåen .

En ny forgasser koster 598 på THansen så kjøper heller en ny komplett.

Veldig gøy å kjøre moped ,selv om det var litt skummelt etter så mange år siden sist😊

Har og el sparkesykkel og som du sier så er det kjekke kjøretøy til sitt bruk .

Angående eu så tror jeg ikke det er det på disse med mindre man blir kalt inn til teknisk ,usikker her .

Kanskje på tide å få seg en igjen da Tore siden det er så lenge siden 😅.

Jaj den står inne nå i nærmest en stue .

Ja pokker det gledes noe veldig til det ja og som du sier så er jo vært her nå og meldt fint .

Er bare det at her så er mars en luremåned..

Ene dagen shorts ,så 10 cm snø dagen etter ,så skal se til torsdag hva langtids varsel melder da .

Er det bra ,ja da henter jeg den snart .😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo forøvrig vise hvordan det går med 273 edition .

Bakre deler ble igår lakkert :

2979754B-B5DD-4567-A013-E437EEF5DF11.thumb.jpeg.51dd8ca7b856a15d64ee410097c61571.jpeg

EE18AC4D-547A-4815-B537-03571DE2BDBE.thumb.jpeg.388e461122ea34c3a38686e9a2f88afe.jpeg15AEA70B-D68D-4921-8FDD-687C19347E70.thumb.jpeg.17469f384cba27dc4ab013b170a547a6.jpeg1DEF3A2F-90E8-4255-B67E-D78B8B52F440.thumb.jpeg.770da5f992730132967c683d61272780.jpeg

I fargen som min e34 har .

Dette ble montert på idag på morgenkvisten og for å si det rett ut ,så ble jeg fornøyd .

Bilder :

9D9AC476-ED45-49D9-B498-7DAC1660FB58.thumb.jpeg.bf933d16971bfc2ab7fc99b1dd1d5ca1.jpeg

33F440F9-75AD-4333-AC0B-6D5BAD3731A0.thumb.jpeg.dd42058d2bfe660c2f76a61501e1da9d.jpeg

Og dette:

F6CE6FC9-85B7-4664-92A5-1C11048B9CFD.thumb.jpeg.d45783eea5559b26163125e1282fa505.jpeg

Og alt som er blankt blir sort matt som shadowline på bilen min .

Rød fjør blir gul akkurat som Apexfjærene mine 😊

Så her har jeg bygd en to hjuls hyllest til min egen 34 pga 10 års jubileum .

Derfor navnet 273 Edition .😊

Men slapp av folkens dette blir ikke noe mopedtråd ,men gøy å lage noe annet som står i stil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moped/scooter er fantastisk transportmiddel, gjerrig på bensin og ikke minst morro 😎 så lenge været tillater da... Husker jeg tok en langtur på en TS50x og halveis fram så kom det litt hagl med lyn og torden uten noe bygg å gjemme seg i. Det ble kaldt på vei hjem!

Blir bra når du får bilen tilbake fra lakkering 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Vegard_ skrev:

Moped/scooter er fantastisk transportmiddel, gjerrig på bensin og ikke minst morro 😎 så lenge været tillater da... Husker jeg tok en langtur på en TS50x og halveis fram så kom det litt hagl med lyn og torden uten noe bygg å gjemme seg i. Det ble kaldt på vei hjem!

Blir bra når du får bilen tilbake fra lakkering 😃

Ja skal si meg enig i det ,faktisk veldig gøy .😊

Men som du nevner er ikke noe gøy når møkkavær kommer .

Ja det gledes veldig nå kjenner jeg ,kan ikke tro nesten det er sant at jeg har satt den bort liksom .😅

Men veldig stille her i tunet uten den .

Er liksom alltid på farten denne enten meg eller fruen ,eller noen kompiser som trenger akutt bil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Jaja den går den ,men et problem bare ..

Den går som bare det på sletta og nedover ,men oppover så er den treg ,veldig treg 😩😩

Så skal gå over variator og bytte vektene på den ,samt at jeg må nok kjøpe en ny forgasser til den ,da den har nok fått det pga stått stille for lenge ,dvs er en membran som er gåen .

En ny forgasser koster 598 på THansen så kjøper heller en ny komplett.

Veldig gøy å kjøre moped ,selv om det var litt skummelt etter så mange år siden sist😊

Har og el sparkesykkel og som du sier så er det kjekke kjøretøy til sitt bruk .

Angående eu så tror jeg ikke det er det på disse med mindre man blir kalt inn til teknisk ,usikker her .

Kanskje på tide å få seg en igjen da Tore siden det er så lenge siden 😅.

Jaj den står inne nå i nærmest en stue .

Ja pokker det gledes noe veldig til det ja og som du sier så er jo vært her nå og meldt fint .

Er bare det at her så er mars en luremåned..

Ene dagen shorts ,så 10 cm snø dagen etter ,så skal se til torsdag hva langtids varsel melder da .

Er det bra ,ja da henter jeg den snart .😊

 

Kan det være at den bare er litt innsnurpet etter mange års stillstand ? Ikke no å lure på så lenge du kan få en ny gasser til under tusenlappen nei 😅 Ja artig med moped. Frisk luft og passe fart for sånne halvgæmliser som oss 😂👍

Ja skal sjekke om jeg kan få tak i en billig brukt en til noen få lapper. Ser det koster mellom 4 og 10 tusen for en el sparkesykkel også så hvorfor ikke kjøpe en liten miniputrer til noen lapper ? 😅

Ja får håpe langtidsvarslet er på din side og du kan hente ut Horst 🤞😃 Men ja, mars er lunefull her også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at du fikser moped som tribute til 10 års jubileet. tom hvite blinklysglass her :)

Hadde en Honda Scooter stående i mange år, men blei kjørt alt for lite 120 mil på de 15/16 årene jeg hadde den.... gøy å kjøre når en først tok turen ut, men ofte så skulle jo en av ungene være med og da blei det bil.

Utrolig kjekt kjøretøy for å komme seg en kjapp tur til butikken, Fatter ikke at disse skal være plomberte på 45 :-( blir jo alltid en sinke i trafikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mortenej skrev:

Gøy å se at du fikser moped som tribute til 10 års jubileet. tom hvite blinklysglass her :)

Hadde en Honda Scooter stående i mange år, men blei kjørt alt for lite 120 mil på de 15/16 årene jeg hadde den.... gøy å kjøre når en først tok turen ut, men ofte så skulle jo en av ungene være med og da blei det bil.

Utrolig kjekt kjøretøy for å komme seg en kjapp tur til butikken, Fatter ikke at disse skal være plomberte på 45 :-( blir jo alltid en sinke i trafikken

Ja det var en ide som dukket opp her om dagen ,så da måtte jeg fullføre 😊

Hvite blinkere både foran og bak som på e34en min .😊

Akkurat ,her er det jo sånn at barna mine er såpass voksne at jeg har mulighet for å moppe av og til .

Ja det er dumt med de fartsgrensene og denne må virkelig gjøres noe med ,rett og slett skamdau opp bakker så gudene vet hva det kan komme av😊.

Dette er jo og en firetakter og det florerer av trim til de,men pokker ..

Jeg nekter å få fartsbot på en moped i den alderen jeg er nå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, sveigis said:

Jeg nekter å få fartsbot på en moped i den alderen jeg er nå 😅

HeHe ja skulle tatt seg ut :) fikk "justert" min så den passerte de berømte 45, men var ikke for å drive råkjøring, kun å henge med i trafikken.

Hjelper at det er en 4 takter, går noe ryddigere da, pluss litt lavere forbruk.

Du får bytte forgasser å se om det hjelper.

Ser du skulle vel trekt opp salen i lyst skinn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Mortenej skrev:

Ser du skulle vel trekt opp salen i lyst skinn

Det er en tanke som har streifet meg om jeg ikke selger den .😊

Den er jo et m30 grenrør pengemessig 😅

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag .

Da er oppretter igang med bilen og fikk noen bilder .

Var ikke verre enn hadde forventet visstnok og ingenting er bedre enn en sånn beskjed .😊

Eneste som var ,at det ble mer når man begynte å plukke inn mot døråpning i hjulhuset:

545877D4-A376-4E19-8802-34D900F7E403.thumb.jpeg.251af24cb30708337ca76c01204eee19.jpeg

Her vet jeg det har vært lappet før av forrige eiere .

Et til :

7475D67B-923E-4C60-A0F5-211E477AB044.thumb.jpeg.9489941c3fcd504d2831667a48bad2b7.jpeg

Og under opp mot indre hjulbue:

26123839-FA2D-4E0C-A718-6FE2B13615F6.thumb.jpeg.525310c3acbf00705e8c6e70c4b2d3c2.jpeg

Og her er alt regnkappet og etterhvert klart for ny hjulbue:

29907D1C-9D25-4FFF-928A-BC95D6EF009C.thumb.jpeg.6dc3bb2cf8068b80c28de209525e476d.jpeg

Må bare si det igjen at det er virkelig gøy å få dette fikset og i god stand igjen 😊

Og ikke minst at det er fagfolk som gjør det .

Nå vil dette holde i mange år spesielt når bil aldri mer er ute i salt og dritt .

Jeg er og fan av folk som gjør jobben skikkelig der det skjæres bort alt av rust og behandler tingene skikkelig .😊

Pokker det blir gøy å få den ferdig nå altså kjenner jeg ,ikke minst hel ved .

For den bakskjermen var virkelig en verkebyll utseendemessig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i. I gang med e34 .Upd/ Pics
6 minutter siden, Rune-K skrev:

Det ser jo slettes ikke værst ut. Hvis det var alt som måtte kappes bort får du være fornøyd.

Ikke sant ?

Nei dette var faktisk det hele hverken mer eller mindre Rune.

Ja jeg er fornøyd jeg og hadde forventet mye mer enn dette .
Så ja summen av alt så er dette bra .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...