Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig i mål 😊😊😊

Idag ble det mye frem og tilbake men det endte godt .

Startet 06.30 med hodelykt for montering av band til tank ,noe som var plankekjøring .

Så begynner morroa ..

Tank skulle på plass igjen og det var lettere sagt enn gjort gitt 🤬.

Med nesten 30 liter på tanken kombinert med å ha jekket bil veldig høyt , så slet jeg ..

Er litt å ta hensyn til mtp slanger og rør som ikke skal komme i klem .

Tilslutt ble jeg så forbannet at jeg tenkte ,nei dette er en

Så reiste fra den sånn :

5F0481CA-74C5-427D-83F9-F0D4E5D01859.thumb.jpeg.98c6f36a69c3c55fb77e640dede8464e.jpeg

Satt meg derfor i Combo for trøstevask og ren ble den :

0E75FADA-3D4F-4E52-88AD-8DB88A2115E3.thumb.jpeg.41c4459b272510d380c85b2f7bba1cf6.jpeg

Så ren at blinklys ble borte :

C996EDC4-0AAF-447E-A867-80FE9245EF6E.thumb.jpeg.4b63ec06fefe78247f9f162e3e65c62c.jpeg

Etter vasken satte jeg meg ned og tenkte ...DEN tanken skal opp uansett idag og ut igjen .

Etter å få tredd på jekk siktet frem og tilbake begynte jeg og nå skjønner dere ,nå skjedde det noe :

10B71E36-1620-4834-88C1-2ED7D5499FF5.thumb.jpeg.7b45a3bd5fdf45debaaee42596a938dc.jpeg

YES jeg fikk det til og brukte bukker for å justere den helt hundre 😀

Ikke gikk den i noe plass og slangene lå helt fritt .

Fikk justert påfyllingstuss sånn at det og ser kristelig ut:

F2E90827-6690-4AB4-960B-6117555960F9.thumb.jpeg.363082d2c2dc55826a72c2041c352b3a.jpeg

Og endelig ser det ut sånn det skal gjøre her uten et ormebøl :

CD22BD3E-2E91-452D-8192-AFE36DD18B09.thumb.jpeg.60f2e0901ee863d7ce04d2dfb98290e5.jpeg

Ting montert og godt å se det ryddig igjen :

DBA31E7F-0F6C-49D1-9ED8-E9803C865CE5.thumb.jpeg.87bfa148203984423be3bfa69e028e74.jpeg

Nå var alt montert så var det jomfrustart og ja :

F8B768AD-2285-457E-A730-7F605FDDABDF.thumb.jpeg.aa55729c99f20c7849f49b34179412de.jpeg

Alt var koplet riktig og startet tvert og det beste dere ,,,Alt er 100% tett og null bensinlukt .

Lykke kaller jeg det og ferdig med all drittjobben .

Nå er absolutt hvert eneste rør under bil nytt fra A til Å og tipper at jeg aldri mer trenger å bytte disse noe mer .

Og blir greit å fylle for mer enn 250 kr😀

Nå er det ikke noe mer skruing pga jeg fikk fikset det viktigste idag.

Montering og tektyl i rammevangene tar jeg nå til uken .

Sa til fruen at får jeg dette til idag , så skal vi feire og da blir det e34 feiring ikveld 😀

Ølen skal smake godt nå senere .

 

EEBC1F6F-99EA-434A-8209-947E2EFE3491.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Bensintank service .Endelig i mål .Lørdags upd

Så gøy å få gjort ferdig denne jobben Jan 😃👍 Hjelper å gå fra frustrasjon og finne på noe annet en stund. Kjøle ned huet hjelper i 99% av tilfellene 😅👍

Artig at rusten på fangerfestet bare var overfladisk og delenr dukket opp 😃 Feiring med en kald øl tenker jeg du fortjener, så kos deg med resten av dagen 🥳🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Så gøy å få gjort ferdig denne jobben Jan 😃👍 Hjelper å gå fra frustrasjon og finne på noe annet en stund. Kjøle ned huet hjelper i 99% av tilfellene 😅👍

Artig at rusten på fangerfestet bare var overfladisk og delenr dukket opp 😃 Feiring med en kald øl tenker jeg du fortjener, så kos deg med resten av dagen 🥳🎵

Ja dette var morro ,men ble jo selvsagt mye mer her.😊

Kunne jo bare byttet rørene og satt det på plass ,men liker å vite at alt rundt er på stell og .

Ja litt tid for å roe ned trengte jeg helt enkelt .😊

Var ikke det tøft det med delenummeret Tore?

Hehe ja det blir en kald pils nå snart tenker jeg på terrassen og se ut på jobben som ble ferdig .

Takk i like måte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slutter aldri og forbause med Jan. Andre "normale" folk hadde nok tømt tanken først, spesielt før man fant fram vinkelsliperen men ikke du. Mye artigere og krangle med 30 liter bensin som skvalper fram og tilbake mens man prøver og få den på plass.

Flott jobb forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin oppdatering på e34 :)

Nå kan du ta lørdag med god visshet om at det er tett og fint. Alltid bra å få ned tank og bakfanger, her er det mye dritt som samler seg og godt å få behandlet samtidig. Såg jo veldig strøkent ut med de nye rørene på tanken. 

Du er tidlig ute på året med uteskruing! Ikke bare er det godt å komme seg ut, det er vel også noe terapautisk med det å pusle på bilene, hvertfall sånn type jobb som dette. 

Det gir inspirasjon til å ta samme jobb på excursion med 165 liters tank 😅 må ned med tank for å bytte hengerfeste. Sliper og pusser over og under tank og bytter pickupen i tanken. 

Kjekt å lese og få inspirasjon :)

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske oppdateringer her Jan. God lesing en søndagsmorgen før jeg skal ut å styre med BMW her.

 

Veldig kjekt å se at du tar denne jobben skikkelig. Kan være til motivasjon :) selv tok jeg den enkle løsningen og slapp med tank noen cm når jeg byttet rør. Men fikk ikke tatt en så grundig jobb som deg over tank. Fantastisk å se delenummer dukke opp:) så jo helt ferdig ut dette jekk festet.

Denne jobben Fortjener virkelig en feiring! Og E34 her blir jo bare bader og bedre for hvergang du setter fingra i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for fine tilbakemeldinger her fra dere ,settes stor pris på .😊

Ja er glad jeg fikk landet dette og skal etterhvert til å montere ting sammen nå ,men ligger litt halveis helsemessig her nå gitt 😩,så tar det rolig et par dager .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig et par dager , tok kun noen timer .

Etter en iskald dusj , kjente jeg rett og slett at jeg ville ferdigstille bilen.

Spy og omgangssyken som startet lørdags natt og varte hele igår ,hadde begynt å gi seg .

Selv om jeg var et vrak , ville jeg bare bli ferdig 😀.

Nyrestaurerte fester på plass:

A018F3FF-D16D-4833-8B51-210B1989C5AB.thumb.jpeg.63cf2f1a5a4150f9e17b61eabb35308d.jpeg

Så var div klips og fester som skulle på og etterhvert nede på bakken igjen :’55882BC4-7E9E-4A2E-94D3-4B8CD23ACCB0.thumb.jpeg.24d18ffe86cf932871fac679aeba3ac7.jpeg

Rett og slett en god følelse dette .

Nå har den jo stått skrått i to dager og her var ikke antydning til bensinlekkasje eller lukt noen vei 😀

Så gjenstår det å få tømt og sortert oppi her :0A126DEA-10DA-4933-87FF-6871CCA895AF.thumb.jpeg.cabb90574ea626a07f079e19f80090ee.jpeg

Men det skal gå unna når jeg skal til med det .

Hvertfall nå er jeg i mål med denne jobben 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Bensintank service .Fiks ferdig .
12 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he ikke engang omgangssyke får deg til å slappe av 🤣🤣🤣 Men bra du kom i mål og kan si deg ferdig med denne jobben 🥳🎵

Nei følte et snev av å være bedre ,men det var feil gitt😩😩😅😅.

Følte jeg hadde hatt en times styrketrening når jeg satt på fangeren ,men nå er jeg hvertfall ferdig og mener at jeg ikke trenger å bekymre meg noe mer for disse rørene .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Nei følte et snev av å være bedre ,men det var feil gitt😩😩😅😅.

Følte jeg hadde hatt en times styrketrening når jeg satt på fangeren ,men nå er jeg hvertfall ferdig og mener at jeg ikke trenger å bekymre meg noe mer for disse rørene .😊

Omgangssyke tar på det 😉

Jeg jobber som du vet på sykehjem og nå er vi så heldige å ha fått dette bedritne (bokstavelig talt 😅) Noroviruset og det er ikke mye futt i gæmlisa nå 😂

Men godt du er ferdig og kan slenge beina på puffen 🥳🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Omgangssyke tar på det 😉

Jeg jobber som du vet på sykehjem og nå er vi så heldige å ha fått dette bedritne (bokstavelig talt 😅) Noroviruset og det er ikke mye futt i gæmlisa nå 😂

Men godt du er ferdig og kan slenge beina på puffen 🥳🎵

Huff ja 😩

Kan tenke meg de er noe slappe nå ja 😊

Ja nå ligger jeg på sofaen og ikke gjør noe som helst ,dvs jeg si jeg må prøve å finne en plass til sommerlagring av Comboen 😅,ikke plass til flere biler her nå .

Helst vil jeg kun ha x5 her og en til men…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, sveigis skrev:

Huff ja 😩

Kan tenke meg de er noe slappe nå ja 😊

Ja nå ligger jeg på sofaen og ikke gjør noe som helst ,dvs jeg si jeg må prøve å finne en plass til sommerlagring av Comboen 😅,ikke plass til flere biler her nå .

Helst vil jeg kun ha x5 her og en til men…

Jeg trodde helt ærlig min siste time var kommet når jeg hadde omgangsyke, har jo aldri hatt noe sånt før, men med en 1 åring i barnehage har jeg hatt klippekort på alt av sykdommer siden november 😅 Flott og se at du fikk alt på plass og i orden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...