sveigis Skrevet November 3 Forfatter Skrevet November 3 25 minutter siden, oledra skrev: Gjør skikkelig arbeid med alt du Jan. Virkelig eksempel til etterfølgelse.😀 Vel ..Jeg prøver sånn noenlunde og er ikke alltid jeg lykkes men 😩😅. Mange takk .🙏🙌
sveigis Skrevet November 9 Forfatter Skrevet November 9 Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og. Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk . Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom . Noe drivstoffsbasert er det neppe . Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering : Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres . Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen. Den delen i midten stod fast mer eller mindre : Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var . Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde . En testtur ble tatt og var ikke noe nå . Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og . Måle pluggledninger er vel og en ide 😊 Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden . Høyre forskjerm skal ny på sikt og . Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊
Haug530D Skrevet November 9 Skrevet November 9 36 minutter siden, sveigis skrev: Jeg kjører på her og sånn at jeg kan oppdatere her litt og. Har hatt fjusk på bilen ,sånn typisk tenningsfjusk . Man kjører og plutselig så lugger den og fortsetter liksom . Noe drivstoffsbasert er det neppe . Uansett så jeg ville jeg se litt på dette og litt demontering : Sjekket pluggledninger sånn og kunne ikke se noe ,men ikke målt noe som burde gjøres . Så av med fordelerlokk og lurer på om jeg fant synderen. Den delen i midten stod fast mer eller mindre : Så fant frem wd 40 og trykket og masserte og etterhvert poppet den og virket bedre enn den var . Så pusset jeg kontaktpunktene til pluggene vasket og rengjorde . En testtur ble tatt og var ikke noe nå . Selve rotor er ny så må vel få kjøpt meg et nytt lokk og . Måle pluggledninger er vel og en ide 😊 Den skal nå etterhvert løftes endel hakk utseendemessig for det er lenge siden . Høyre forskjerm skal ny på sikt og . Så må prøve og få brukt denne så mye som mulig fremover .😊 Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂 Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet November 9 Forfatter Skrevet November 9 28 minutter siden, Haug530D skrev: Lenge siden jeg har holdt på med tennings justering og slikt på bil med fordeler men husker det enda og har fortsatt en tenningslampe liggende som ble brukt mye før 🙂 Det var jo stort sett bare motorer med en coil og fordeler når jeg gikk billinja 🙂 Ja men på disse tror jeg ikke det er noe justering sånn jeg har forstått det men 😊 Tenningslampe var vanlig før og et must med biler med stift og justerbar fordeler . Hadde tenningslampe når jeg hadde ascona B og Manta B . O.4 stiftåpning ,av med vakuum til fordeler og justere til man fant merke gjerne en tanke over .Husker det som det skulle vært igår 😅. Men jeg tror at jeg skal gå bak og sjekke om kabler til batteri står fast . Mener jeg husker at noe var løst der tidligere med mindre min datter ikke har fikset det .
sveigis Skrevet Lørdag kl. 13:31 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 13:31 Idag har det vært bildag om man kalle det noe sånt 😊 E34en er tror jeg ikke at jeg har vasket i år ,isåfall må det ha vært før jeg leverte den til Mini. Hvertfall det ville jeg gjøre ,men først måtte jeg finne frem gaven som jeg fikk ifjor : Og voilla: Bmw sine grønnfarger er jo fine ,men de krever innsats og om de ikke får stell ofte blir de matte og kjipe . Denne var helt på grensen nå : Så det var bare og finne frem diverse og sette igang . Th Star hjulene husker jeg at jeg polerte opp i vår så disse var lette og få rene : Og det gikk fra sånn : Til noe blankere : Og når bil er tørket så ser man at jobben betalte seg : Bil ble tørket og dro over samtidig litt QD på den og her er ferdig bilder : Dette: Igjen så må jeg si at jeg synes det er forbannet morro å kunne bruke denne iblant pga den er god og kjøre og svevet er jo like gøy bestandig . Så hadde en tur før vask . Jeg tenker og at jeg må bytte olje på den da dette ikke er gjort i år . Men den har vel gått kanskje 2000 km siden sist bytte så vet ikke vitsen ,men kan vel være greit iht kondens osv ..😊 Men det ble mer gitt . Sist ukes spor hadde jo satt seg på e91 og så hvorfor ikke få det gjort : Dette er før det øverste der . Så vi fortsetter og plutselig er jeg ferdig : Vårens rustfiks blir stadig overvåket og ting holder seg : Under ved skiltlys og områdene holder seg og : Dette vil ikke vare for evig ,men med hyppig vask ,samt litt voks i ny og ne og innvendig behandling kan det vare en stund . Lakkering er og hel og står i stil til resten uten falming: Vinterhjulene ble vasket samtidig : Så ja det har vært en gøy og fin dag med bil som fokus . Nå i skrivende stund venter jeg på barndomsvenner som kommer til meg på fest ikveld og det gleder jeg meg til 😊 Pal Ostgard, viggo E34, KMT og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Noe jeg yter stor respekt for er folk som faktisk setter pris på trådene mine .🙌🙌🙌 Får både noen meldinger på Face og her der folkene faktisk setter pris på det jeg gjør og man blir ydmyk og glad . Men så er det og noen som lurer på hva som skjer med e34 da det har vært minimal oppdatering på denne i år .. Noen vet jo ikke hva som har skjedd og andre vet det . Så hvertfall kjører jeg på med en klassisk oppdatering her ,noe som er veldig lenge siden . Idag var det duket for noe som var fryktelig nødvendig . Rens og clean up i bagasjerom . Som sagt så fungerer jo denne bilen som et slags verksted når jeg skrur ,for noen plass må jeg ha tingene 😊 Og dette er jo klassisk : Altså rot ! Dette går og desverre utover tepper her som er fylte med oljer,fett osv . Det som er imponerende og helt utrolig er dette : Altså denne bilen har stått uten garasje hver dag i 14 år og knusktørr😊😊 Men over til clean up . Som dere så på bildet øverst må det renses og vaskes . Så frem med bøtte ,såpe og salmiak: Så her er man igang : Det spares ikke på noe : Etterhvert blir man ferdig og nå ble det rent og pent her : Slanger er viktig og ha med seg og disse ble sjekket om de bestod knekktesten og det gjorde de : Første isolasjonsmatte på plass: Morro når man ser forskjell .😊 Største utfordring var jo selve teppet her . Dette var veldig møkkete med all slags flekker i seg . Beste hadde vært og skaffet et annet et ,men de er jo ikke så mye bedre som regel . Men jeg ville nå prøve meg og har fått verre ting rent før . Utgangspunkt : Kunne en blanding av disse billige produktene knekke ting tro : Så her bare dynket jeg løs som juling .: Vann og skuring med børste på drill så avsluttet med støvsuging og jo ,dette ble jo mer enn godt nok: Vi må ikke glemme at dette er 32 år og få det såpass rent ,lever jeg lett med 😊 Med en høytrykksspyler så skulle jeg fått det 110% tror jeg . Så brukte jeg tid på og trimme paneler sånn at de passet bra samt at jeg fant låseklips og nå ser det mer respektabelt ut : Andre siden : Og endelig kom teppet på plass og man er ferdig : Dette : Ser det ble litt skygge på det bildet men ,uansett så nydelig å få gjort . Og her kun etter bagasjerom og div tepper der : Gugge: Så litt kaffe før man fortsetter : Innvendig ble det tatt et kjapt røsk og et før : Etter : Dette ble gjort all over innvendig og bil ble ren og ferdig : Men her ble det kun lagt vekt på å få bort smuss og støv da interiøret nå trenger en god strekk . Se på stolene så ser dere hvorfor : Totalt gjengrodd av møkk og dritt etter og ikke blitt gjort noe med på tjaaa to år tro pluss stått i et år . Men rensemidler og tid har jeg nok av så om litt så tenker jeg 😊 Og det vanlige dritet …: Tec 7 er oppskrytt . De tre andre er limt med flis silikon og de holder . Tilslutt da dette : Idag gikk timene og veldig stas og styre med den . Nei jo det som er morro med den som den er nå ,vil jeg bare susle så gjør jeg det ,vil jeg ta mer tyngre ting å kan jeg det og men ingenting haster på den .. Jeg må til med noe mer lakk senere sånn at den ser fin ut til jeg skal ha den på treff til sommeren . Må få kjørt denne mer på treff fremover til våren siden alt gikk heden i år . Kommer mer oppdateringer herifra nå.😊 mr.pingu, eivi91, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
eivi91 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Flott arbeid! Kom over denne annonsen i en lokal "kjøp og salg"-gruppe på Facebook, og tenkte kanskje det kunne være noe for deg. 😁 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 38 minutter siden Forfatter Skrevet 38 minutter siden 2 timer siden, mr.pingu skrev: Herlig opprydding 🤩 Mange takk @mr.pingu 😊 1 time siden, eivi91 skrev: Flott arbeid! Kom over denne annonsen i en lokal "kjøp og salg"-gruppe på Facebook, og tenkte kanskje det kunne være noe for deg. 😁 Mange takk 😊 Denne annonsen dukket her hos meg ,men jeg tror jeg har det jeg trenger nå foreløpig av sånn type ting ,dvs noen ting der kunne vært interessante og hatt. Takk for tips uansett.🙏😊 eivi91 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå