mslello Skrevet Torsdag kl. 12:35 Skrevet Torsdag kl. 12:35 1 time siden, sveigis skrev: Siden jeg kjente gleden av og dille med e34 igjen ,ville jeg fortsette idag 😊 Startet balletten tidlig idag da jeg visste der var litt og gjøre på den og hva skulle gjøres idag ? Interiørshine. Som sagt det er lenge siden denne har fått noe voldsomt med stell innvendig ,så her var det mugg og dritt som var grodd fast i den beige plasten og det skulle jeg til i bunns i tenkte jeg idag. Dette bla annet ble funnet frem : Og her var litt og rydde i : Bak: Fotmerker langs dørpanel : Og diverse flekker : Her ble det dynket inn med all purpose cleaner,skrubbet og tilslutt rent : Ellers fikk man bort diverse spor ellers som feks her på panelet : Jeg fortsetter for dette tok tid men det begynner jo og dra seg til her nå . Alt vasket og behandlet : Bak: Matter vasket og på plass: Rent og klart for kjøring : Triveligere nå synes jeg : Dette tok sin tid men verdt alt sammen for nå er den sånn jeg vil ha den ,dvs nesten .. Inni dører og områdene der ble polert opp da de var matte og fæle men fikk opp glansen igjen : Close up og husk 34 år gammel lakk: Bak : Dørene fikk det samme unntatt førerdøren : Close up: Så ja timene gikk men nå er det bra nok for meg . Nå står den her og venter på en vask utvendig : Så får man se når man tar dette . Bra jobba! Endelig vår igjen! Håp for en skikkelig strekk på bilen i trøndelag også til helga sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 17:23 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 17:23 4 timer siden, mslello skrev: Bra jobba! Endelig vår igjen! Håp for en skikkelig strekk på bilen i trøndelag også til helga Takker .😊 Ja nå må det vel være vår vel ? Du må satse på det @mslello ,er gøy nå på denne tiden . Jeg kom inn akkurat nå ,for jeg fortsatte her og nå er jeg pumpet totalt . Men legger ut et bilde på hva jeg har gjort : Det tar jeg imorgen for det ble timer ja .😩 eivi91, viggo E34, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet Fredag kl. 08:08 Forfatter Skrevet Fredag kl. 08:08 Da velger jeg og fortsette her med hva som skjedde igår . Jeg har brukt hver dag denne uken på akkurat denne bilen ,noe som har vært nødvendig og faktisk artig .😊 Ting handler nå om og være i rute faktisk pga jeg vet at når Horst kommer så må jeg skru på den og før PKK. Hvertfall etter interiør upd bestemte jeg meg for å gå all in utvendig på denne bilen . Ble vasket en gang ifjor ellers så skjedde det null på den . På bildene ser den jo bra ut den ,men det var den ikke så her må det jobbes . Jeg gadd ikke og lage noe voldsomt her da jeg hadde mer enn nok og gjøre men følgende : Avfetning opptil vinduer ,virke spyl av Surfex type mild blanding ,virke spyl av Berøringsvask all over etterfulgt av wet coat og tørk . Så ble det funnet frem diverse plast og gummifornyer det meste ble behandlet og nå folkens nå landet vi og bilen ble atter sånn vi vil ha den . Slenger ut noen ferdigbilder av gårsdagens jobb: Ren og blank : Bilen har ikke vært polert hvertfall ikke siden 2024 men fremdeles er den jo blank nok: Felger fikk seg en shine og : Bak : En liten close up : Det som er viktig her og tenke på folkens ,80 % av denne bilen har lakk fra 1992 og gått langt over 300000 tusen km ,så da må man faktisk akseptere noe småknatt her og der og stått ute hver dag i alle de årene jeg har hatt den . Likevel så er det blankt og helt nok for meg dette : Da dette tilslutt: Som sagt hele dagen gikk igår og det var det vel verdt og ikke minst gøy 😊 Nå er den hvertfall rengjort overalt og evnt klar for mer kjøring . Det sagt så blir det ikke noe e34 idag pga jeg må rengjøre hus og vaske klær idag . Det er viktig det og iblant og det blir jo så god stemning hjemme når fruen kommer hjem og ser et rent hus 😅😅. Denne uken har jeg hvertfall fått løftet e34 tråden litt igjen . Ampera, Møkki, Paulus og 4 andre reagerte på dette 5 2
Mortenej Skrevet Lørdag kl. 22:27 Skrevet Lørdag kl. 22:27 Herlig Jan å se E34 slik. Utrolig at 34 år gml lakk kan være så blank og ikke minst imponerende når en vet at den stort sett lever et liv ute året rundt. Tenker det skal bli gøy å få bruke tid bak rattet på denne i år, unner deg virkelig det. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Søndag kl. 11:34 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:34 13 timer siden, Mortenej skrev: Herlig Jan å se E34 slik. Utrolig at 34 år gml lakk kan være så blank og ikke minst imponerende når en vet at den stort sett lever et liv ute året rundt. Tenker det skal bli gøy å få bruke tid bak rattet på denne i år, unner deg virkelig det. Takk for det Morten .😊 Ja jeg skal være ærlig og si at det er morro å at den er såpass i lakken enda ,selv om den aldri har sett garasje på de årene. Vet du noe ?Jeg gleder meg voldsomt og synd været er så dårlig nå ,hvis hadde jeg brukt den nå .😊
Olaandref Skrevet Søndag kl. 16:00 Skrevet Søndag kl. 16:00 Vakkert 🤩 Den bærer alderen veldig godt må jeg si 🙂 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Søndag kl. 16:56 Forfatter Skrevet Søndag kl. 16:56 55 minutter siden, Olaandref skrev: Vakkert 🤩 Den bærer alderen veldig godt må jeg si 🙂 Takk takk😊😊 Ja den holder seg greit til å være 34 år .😊
sveigis Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Og man fortsetter.. Jeg vil ha så mye som mulig av finnish klar på bilen så tok en runde idag og . Jeg skrev at jeg tok felgene et tak før helga i forbindelse med vask ,men ble ikke fornøyd så da må man ta det på den harde måten . Så dette ble funnet frem : Og her ser man at det må gnikkes : Framfelg venstre side: I og med disse ble høyglanspolert i 2013 ,så har jeg vært nøye med polering og voks og da har de holdt seg men ifjor mener jeg atcjeg ikke gjorde det . Først et par runder med Autosol for å få bort dritt samt få opp glans etterfulgt av Meguiars så får man landet tingene og nå ble felgene på venstre side sånn og klare : Framfelg ferdig: Andre siden her var det mer jobb: Men med gnikking og atter puss ender det godt : Og man er ferdig her og : Og her på dette bildet ser man at jobben betalte seg : Egentlig så er dette en kjedelig jobb men den gir resultater og nå trenger jeg kun og spyle av de evnt legge på noe voks ,noe som kommer til og skje tenker jeg .😊 Må gå gjennom loggen her for jeg husker ikke om jeg tok oljeskift på den ifjor ,så det er og noe jeg må få gjort evnt da . *MrB*, Ampera og mslello reagerte på dette 3
*MrB* Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Senterdelen på disse er skrudd fra baksiden, er den ikke? Så da må hjulet av. Hadde nok gjort selve rensejobben lettere, men det ble nå bra likevel. Flott bil, det der. Imponerende fint tatt i betrakting at den brukes og lever hele livet sitt utendørs. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden 1 time siden, *MrB* skrev: Senterdelen på disse er skrudd fra baksiden, er den ikke? Så da må hjulet av. Hadde nok gjort selve rensejobben lettere, men det ble nå bra likevel. Flott bil, det der. Imponerende fint tatt i betrakting at den brukes og lever hele livet sitt utendørs. De stemmer godt det ja . Ja veldig mye lettere når stjernene er av men det orket jeg ikke idag . Jeg sparer alt av krefter til jeg skal få liv i en gammel Opel senere idag ,så da ble det den enkle løsningen . Mange takk @*MrB* 🙌🙌. Som sagt fra 2012 til tja ca 2019 gikk denne som helårsbil så den har virkelig fått kjenne på livet men takk være at jeg har prøvd og passe på ,så har den overlevd og nå er det jo ren sommerbil . Ampera reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå